wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[VW Passat B5] Sworzeń wahacza do wymiany...
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28247
Strona 1 z 1

Autor:  piotrekue [ 17 lis 2010, 13:13 ]
Tytuł:  [VW Passat B5] Sworzeń wahacza do wymiany...

mam do wymiany prawy sworzeń wahacza
może mnie ktos naprowadzić jaki kupić tz jakiej firmy i jaki to jest kosz razem z robocizną? Czy dużo trzeba rozbierać? Czy po wymianie trzeba ustawiać geometrie, zbieżność?
Czy sworznie wahacza wymienia sie parami czy wystarczy ze wymienie tylko prawy.
Mechanik zalecał wymianę, jednak czy jest to konieczne. Stuka mi zawieszenie przednie i to dosyć na dziurach jednak tak było od kupna auta. Opon mi nie ścina po ustawieniu zbieżności bo wcześniej ścieło mi przednie opony na zewnątrz tak że miałem łyse:D

Autor:  sssara1 [ 17 lis 2010, 19:45 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

http://forum.vw-passat.pl/
Tutaj szukaj odpowiedzi.

Autor:  Luka [ 17 lis 2010, 21:42 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Niedawno robił mi to mechanik, sam sworzeń bez problemu, tylko wahacz strzelił podczas wybijania sworznia i to już był większy koszt. Całe szczęście, że rozleciał się w warsztacie, a nie na drodze.
To, że tak było od kupna nie znaczy, że tak ma być. Zadzwoń do mechanika i zapytaj się ile chce za taką wymianę. Moim zdaniem nie trzeba ani wymieniać parami (to nie amortyzatory), ani robić geometrii, tylko po prostu wybić sworzeń i wbić nowy. Ale mogę się mylić, nie mam takiego doświadczenia warsztatowego.

Autor:  pacark [ 17 lis 2010, 21:50 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

jesli chodzi o sworznie to tylko LEMFORDER
2 lata temu wymieniałem sworznie w swojej T4 i założyłem FEBI, wytrzymały 20kkm i znowu zaczeły pukać, wkur...ny wymieniłem rok temu na LEMFORDERA i jest spokój do dziś

Autor:  Marix [ 17 lis 2010, 23:42 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Sworzeń wahacza to zwykła pierdoła i jak mechanik każe zmienić to nad czym sie tu zastanawiać? To są groszowe sprawy.

Sworzeń wahacza jest albo wbijany, albo przykręcany, albo wahacz jest odlany w całości (żeliwny) i nie ma możliwości wymiany sworznia, wymienia się cały wahacz.

U mnie w firmie handlujemy generalnie sworzniami Teknorota i RTSa, przy czym te RTSy są solidniejsze.

Teoretycznie nie ma po co wymieniać na obu stronach, a praktycznie pewnie niewiele później odezwie się druga strona.

Autor:  svavec [ 17 lis 2010, 23:50 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Zwroce tylko uwage forumowiczom ,ze "pytajek" to ten sam od "zakrecania kola" wiec ,jak domniemam,opisy musza byc bardzo szczegolowo wytlumaczone .
( a pozatym .... jest to chyba waga-ciezka a nie waga-lekka ,pytania do takiego typu pojazdow najlepiej zadawac na elektrodzie )

Autor:  Marix [ 17 lis 2010, 23:55 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Ja jestem coraz bardziej przekonany, że autor to sprytna, inteligentna i wbrew pozorom siedząca w branży osoba, mająca wiedzę, tyle, że zabawia się naszym kosztem. :D

To nieprawdopodobny mix, od kurtki, przez wymianę kół, do polemiki nad sworzniem wahacza za 30 zł.

Autor:  piotrekue [ 18 lis 2010, 10:39 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

sorki za kłopot
wymienie 1 strone jednak niektórzy radzą parami
ale zbieżność to chyba sie obowiązkowo ustawia?
zbieżność czy geometrie? czym to się różni
jak kupilem auto to nie ustawialem nic i po jakims czasie tam mi zjechaly sie przednie opony na zewnątrz i na bocznych sciankach ze byly całe łyse! kazalem ustawic zbieżnośc na takich laserach i mi ustawiali mechanicy i wtedy tez mówili ze są minimalne luzy na tuleji czy na sworzniu ale po kupnie nowych opon na przód jest ok nie ścina
tylko ze stuka na dziurach i ściąga na prawo ale tylko na kocich łbach i dziurach

Autor:  svavec [ 18 lis 2010, 11:53 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Zbieznosc to "czesc" geometri zawieszenia,tak to mozna nazwac.
Sama zbieznosc swiadczy o tym jak kola sa skrecone wzgledem siebie,powinny byc zawsze proste lub ciut zbiezne ( charakterystyka producenta ) ,czyli skrecone do siebie.
Geometria to slowo bardziej ogolne i obejmuje zarowno zbieznosc jak i np. odchylki kola w pionie .
Jednak suma sumarum jak ktos mowi o zbieznosci i geometrii to ma na mysli to samo ;) , polozenie kol.

Autor:  piotrekue [ 18 lis 2010, 12:20 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

czyli za 40zł co mi ustawiali na lasery to zbieżność czy geometrie?
wydaje mi sie ze ustawiali przednie kola lewo prawo względem tylnich
geometrie tez ustawiac?

Autor:  svavec [ 18 lis 2010, 17:32 ]
Tytuł:  Re: sworzeń wahacza do wymiany vw passat b5

Geometrie w pionie mozna sprawdzic ,ale raczej sie tego nie robi,jak masz sluszne podejrzenia to mozna ,ale po sprawdzeniu wszystkich elementow laczonych ruchomo ,np.polaczenia kulowe,sworznie ,polaczenia na gumach mozna wykluczyc wadliwa geometrie pionowa .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/