Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lis 2010, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2007, 23:12
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester UK

Witam wszystkich ;)

Mam nietypowe pytanie - czy ktoś z Was może widział na naszych polskich drogach takie dwa autka ? [ zarejestrowane w Polsce ] . Pytam o Scammell -a Crusader [ ciągnik siodłowy 3 osiowy ] i Leyland Marathon [ skrzyniowy 2 osiowy ] .Autka te pracowały od połowy lat 70 - tych w Krakowskiej Naftobudowie [ Leyland-y były dwa z żółtymi kabinami , pózniej jeden był przemalowany na bordowo i miał wstawiony silnik SW 680 plus turbo [ 243 KM ] - orginalny [ prawdopodobnie Rolls- Royce 280 KM ] ulegał awarii i naprawa byłą zbyt kosztowna . Scammell był ciągnikiem siodłowym 3 osiowym z 2 mostami napędowymi - silnik 380 KM .

Naftobudowa miała jeszcze dwie sztuki Steyr 90 rok prod. 1977 [ 3 osiowe skrzyniowe z 2 mostami napędowymi ] . Autka w tej zabudowie tez były bardzo rzadko spotykane na naszych drogach . Wersja z wywrotem była bardziej popularna .

Interesuje mnie historia tych pojazdów , może ktoś je nabył i eksploatuje je do tej pory [ choć to bardzo mało prawdopodobne ] . Gdzieś zauważyłem zdjęcie Scammell - a , którego przebudowano na pomoc drogową . Kolor pojazdu się zgadzał , ale nie mam pewności czy to to samo autko ... Myślę ,że nie było ich wiele w Polsce ...

Z góry dzięki za jakiekolwiek info ...

Pozdrawiam

R.

Scammell - http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... usader.jpg

Leyland - tutaj w wersji ciągnik siodłowy - ale dokładnie to autko z taka kabiną - http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ER_001.jpg


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2007, 23:12
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester UK

Cytuj:
Witam wszystkich ;)

Mam nietypowe pytanie - czy ktoś z Was może widział na naszych polskich drogach takie dwa autka ? [ zarejestrowane w Polsce ] . Pytam o Scammell -a Crusader [ ciągnik siodłowy 3 osiowy ] i Leyland Marathon [ skrzyniowy 2 osiowy ] .Autka te pracowały od połowy lat 70 - tych w Krakowskiej Naftobudowie [ Leyland-y były dwa z żółtymi kabinami , pózniej jeden był przemalowany na bordowo i miał wstawiony silnik SW 680 plus turbo [ 243 KM ] - orginalny [ prawdopodobnie Rolls- Royce 280 KM ] ulegał awarii i naprawa byłą zbyt kosztowna . Scammell był ciągnikiem siodłowym 3 osiowym z 2 mostami napędowymi - silnik 380 KM .

Naftobudowa miała jeszcze dwie sztuki Steyr 90 rok prod. 1977 [ 3 osiowe skrzyniowe z 2 mostami napędowymi ] . Autka w tej zabudowie tez były bardzo rzadko spotykane na naszych drogach . Wersja z wywrotem była bardziej popularna .

Interesuje mnie historia tych pojazdów , może ktoś je nabył i eksploatuje je do tej pory [ choć to bardzo mało prawdopodobne ] . Gdzieś zauważyłem zdjęcie Scammell - a , którego przebudowano na pomoc drogową . Kolor pojazdu się zgadzał , ale nie mam pewności czy to to samo autko ... Myślę ,że nie było ich wiele w Polsce ...

Z góry dzięki za jakiekolwiek info ...

Pozdrawiam

R.

Scammell - http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... usader.jpg

Leyland - tutaj w wersji ciągnik siodłowy - ale dokładnie to autko z taka kabiną - http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ER_001.jpg

Widziałem ,że już gdzieś widziałem to autko ;) i oto ono ... http://picturepush.com/public/3989679

_________________
Robert Mc'r


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2010, 1:18
Posty: 16
Samochód: fiat 125p

Witam cię Robercie! Kilka miesięcy minęło ale piszę.
Jeśli chodzi ci o scammele to nie wiem skąd one się wzieły za komuny w Polsce.
Mogę się tylko domyślać że zostały tu sprowadzone do budownictwa tak jak steyery czy unici. Z tego co się orientuje co najmniej kilka scammeli w Polsce się zachowało.
Ten do którego sam podałeś linka z tego forum z pks suwałki to jeden z nich.A tutaj jest jego fotka jak był jeszcze u poprzedniego właścicela:
http://www.transdzwig.pl/index.php?akcja=produkt&id=3
Jak widać z opisu sprowadzony dopiero w 2006 roku
Firma Kavicar z koszalina ma również jednego.
http://trucks.phototrans.eu/14,1331,0,S ... GT_52.html
(Nie sugeruj się rejestracją to jest zdjęcie z polski, w ogóle to nie jest rejestracja :).
Ostatnimi laty kilka wypłynęło na allegro ale wszystkie po sprowadzane z armii brytyjskiej. Wszystko w zabudowie holownik.
Tutaj jest trzeci również holownik tym razem ze szczecin a można wywnioskować że to jeden z tych z allegro:
http://www.naszszczecin.pl/motoryzacja/ ... ie-tir.htm
Był jeszcze jeden pomarańczowy ale nie mogę go znależć (również holownik).
Jak trafie zapodam linka:)
Odnośnie tych z Naftobudowy Krakowskiej(Kraków znam bardzo dobrze).Pamiętam pod koniec lat 90-tych żółty ciągnik scammela z niskopodwoziówką zrembu.
Targał koparki spycharki i inne duperele ale nie miał oznaczeń Naftobudowy.Po 2000 roku gdzieś przepadł.
Możliwe że to właśnie ten i wcześniej do niej należał ale jestem za młody aby to pamiętać.Po latach(po 2000 roku) mając już neta znalazłem super stronkę:
http://www.psmf.strefa.pl/ciezarzaba.html#2
Masa zdjęć archiwalnych zdjęć z rejonu krakowskiego.Wiele z tych wozidełek widywałem przed laty.Można powspominać jakie to sprzęty kiedyś jeżdziły po naszych drogach..
W samochodach ciężarowych zabytkowych jest właśnie scammel którego widywałem z Krakowa może to ten twój!
Odnośnie Leylandów to kompletnie ich nie pamiętam>
POzdro!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2010, 1:18
Posty: 16
Samochód: fiat 125p

A tak generalnie podejrzewam że więcej byś się o tych autach dowiedział gdybyś przeniósł ten temat do :
viewforum.php?f=39
Po prostu pozostali producenci:)


Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 10:08 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeniesiono :-)


Post Wysłano: 15 lut 2011, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2007, 23:12
Posty: 29
Lokalizacja: Manchester UK

Dzięki za takie wyczerpujące "info" .

Jestem bardzo ciekawy co stało się z tymi autkami ? Do naszego kraju trafiły one [ egzemplarze z Krakowskiej Naftobudowy ] z tego co wiem w interesujący sposób ... były spadkiem po Brytyjskiej firmie , która budowała w latach 70 - tych w kooperacji z Naftobudową[ Przedsiębiorstwo Inwestycyjno Remontowe Przemysłu Chemicznego ] rafinerię w Gdańsku [ jeżeli się mylę proszę mnie poprawić ] . Brytyjczycy wyjeżdżając z naszego kraju odsprzedali [ lub sprezentowali ] nam te autka .

Jako dzieciak miał okazję pojezdzić nimi [ mój wujek w zastępstwie często tymi autami jezdził - sam miał na "stanie" Steyr-a skrzyniowego 6x4 z 10 tonową przyczepą ] jako pasażer po naszym kraju .

Leyland-a pamiętam bardzo dobrze , zwłaszcza jego wygodną kabinę z dwoma łózkami i trzema fotelami . Był wyposażony 8 biegową skrzynię biegów [ podstawowa 4 biegowa i multipikator ] . Pamiętam niesamowite klaksony powietrzne zainstalowane na dachu uruchamiane linką jak w amerykańskich ciężarówkach . Co było ciekawostką to stacyjka zainstalowana na kolumnie kierowniczej w... połowie jej wysokości .
Pamiętam ,że widział zdjęcie 3 osiowej wersji tego auta jeszcze na radomskich numerach [ Samochody ciężarowe , specjalne i autobusy - Podbielski ]

Scammell-em tylko raz jechałem jako pasażer , był spinany z niskopodłogówką i przeważnie woził koparki i spychacze .

A tak na marginesie [ przyszedł czas na wspominki :mrgreen: ] ... Steyr mojego wujka był pierwszym samochodem ciężarowym jaki poprowadziłam samodzielnie w życiu [ a miałem wtedy 14 lat :mrgreen: ] .

Pozdrawiam R.

_________________
Robert Mc'r


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: