Panowie w ciągniku znajomego Scania 4 Topline dziwnie się ścierają opony na osi prowadzącej. Problem polega na tym iż opony nie ścierają się równo a bardziej ściera się wewnętrzna strona lewej opony i prawa prawej. Dodam że zbieżność sprawdzona, tak samo wyważenie i to wielokrotnie. Wszystko jest dobrze czym to jest spowodowane?
_________________ nie pyskuj bo ściana najlepsza przyjaciółka-fajerka
Rejestracja:17 sty 2007, 20:02 Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
Amortyzatory? Gówniane opony ?
Rozumiem, że ciśnienie powietrza w obu kołach prawidłowe ?
_________________ Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!
Zawieszenie jest w porządku. Opony były wymienione na nowe bo jakiś orzeł na wulkanizacji powiedział że to one mogą być przyczyną ale już po jakimś czasie na nowych widać dziwne ścieranie. Co do ciśnienia do w oby dwu jest takie same. Zauważyliśmy jednak że kabina jest lekko przechylona na lewo. Powodem jest założona większa poduszka na przodzie kabiny z prawej strony. Różnica poziomu jest niewielka może centymetr. Czy ta różnica rozmiarów może być przyczyną?
Nie wydaje mi się bo przecież odchylenie jest małe a np. w Magnumkach bywa większe jeśli ktoś ma problemy z zawieszeniem kabiny i opony są tam ok. Poradzicie coś co można sprawdzić aby choćby wykluczyć lub potwierdzić przypuszczenia?
_________________ nie pyskuj bo ściana najlepsza przyjaciółka-fajerka
Ja się może podepnę pod temat:
Co mogło być przyczyną wytarcia wewnętrznego koła na bliźniaku (jazda bez żadnego obciążenia)? Opona wytarła się tylko w jednym miejscu. Wyglądało to tak, jakby się zablokowała... Wykluczam jednak tą możliwość, bo po zewnętrznym bliźniaku nie było nic widać. Pytam, bo zżera mnie ciekawość
Macie jakieś teorie?
A po jakich drogach autko śmiga? Autostrady czy wąskie landówki z koleinami.
Ja obstawiam wąskie drogi z koleinami, autem w większości się odsuwasz przy rozmijaniu się z inną ciężarówką by nie stracić lusterka, a wówczas przednie opony jadą swoimi prawymi krawędziami po krawędzi koleiny co doprowadza do ich szybszego zużycia.
Młodzian,ratuje Cię tylko serwis.Przechodziłem to w 1997 roku,jak dosiadłem jedną z pierwszych Scanii 4 topline w Polsce.Szwedzi długo się nad tym głowili,aż dostałem wezwanie do serwisu we Wrocławiu.Też wszystko grało z geometrią,a koła darło.Serwis zastosował kliny,pomiędzy oś a resor.Kliny mają różną grubość.Mi przypasiły od razu pierwsze.
_________________ "CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę