Strona 11 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 paź 2021, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Nie zrobisz przyczepności oponą, jeśli nie masz dociążonego przodu.

Ja mam teraz auto z ciężkim HDS z tyłu i bez skrętnej ośki z tyłu i jeśli ruszam że skrętem pod górkę, to nie chce skręcać. A to rozstaw 4,8m i zabudowa ok 7,1-7,5 (nie mierzyłem).


Post Wysłano: 09 paź 2021, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

6 ton to jest już w miarę dociążony przód mi się wydaje. myślałem ze w oponach jest wybór a patrząc teraz po hurtowniach to trzeba brać co jest bo jutro możne nie być, chyba będę zmuszony zamówić matadory 385/65r22,5


Post Wysłano: 09 paź 2021, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

To w podobnych cenach jest Giti tire na 5 opasaniach.


Post Wysłano: 10 paź 2021, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
auto bez napędu chodzi mi o prowadzanie po wodzie śniegu błocie zęby miało jakiś bieżnik a nie 4 pasków jak naczepówka.
auta 6x2 z rozstawem 430cm ale mocno długa zabudowa tzn 7.5m z dużym zwisem tylnym przez co na przodzie jest max 5-6 ton nacisku 5t na pusto 6t zładowany auto wozi bydło. wiec nacisk cały się zmienia. i przód lubi być pchany mimo skręconych kół

myślałem nawet o jakimś budowlanym lub zimowym modelu ale jest to się ma do ścieralności opony ? auto lata nawet po 500km w jedna stronę i nie ma odcinki.
Jak chcesz mieć większą przyczepność na twardym w deszczu/śniegu - opona musi być węższa. Kup np : 315 conti hsc1 - mam takie, są ciche w trasie, ale mocne i "ostre"

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 13 paź 2021, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

zamówione dunlopy sp346 385/65r22.5 na przód. i dunlopy 346 295/60r22.5 na wleczona ile mogę nabić max ciśnienia w 295/60r22.5 ? opony są na wleczonej i zależnie od wagi bydła jest tam od 4 do nawet 8 ton nacisku.


Post Wysłano: 13 paź 2021, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

295/60r22.5 nabijam 9,0

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 paź 2021, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
295/60r22.5 nabijam 9,0
ale to na wleczona gdzie są dwie opony nie 4 jak w napędzie i mogą być lekko przeładowane w stosunku do deklaracji producenta(3350 kg na opone)
Felgi kupiłem nowe w autosie jakieś made in germany z 22,5x9 cali et175 i niby maja wygrawerowana nośność 156/ czyli 4000kg na oponę


Post Wysłano: 13 paź 2021, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

popatrz na tą tabelę:
http://fborubber.com/wp-content/uploads ... isnien.pdf

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 paź 2021, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Cytuj:
295/60r22.5 nabijam 9,0
ale to na wleczona gdzie są dwie opony nie 4 jak w napędzie i mogą być lekko przeładowane w stosunku do deklaracji producenta(3350 kg na opone)
Felgi kupiłem nowe w autosie jakieś made in germany z 22,5x9 cali et175 i niby maja wygrawerowana nośność 156/ czyli 4000kg na oponę
Śmiało możesz pompować po 9.5 , nic im nie będzie.Tak na marginesie , masz na jednym aucie przód 385/65 i napęd 295/60 ?


Post Wysłano: 13 paź 2021, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Tabela tabela a praktyka swoją drogą do 195/70r15 gdzie było max 4.5. Bara bilem po 6.5 i Micheliny zjezdzaly sie do zera. A woziły 2 razy tyle co powinny


Przód 385/65r22.5 tył 315/70r22.5 wleczona na tą chwilę 385/55r22.5 ale zmieniam na 295/60 bo szerokie nie mieszczą się pod zabudowę i na miękkim koła dotykają zabudowy.


Post Wysłano: 05 gru 2021, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2020, 14:04
Posty: 62

Pany co ten Michał tak żydzi tego bieżnika w swoich prowadzących czy uniwersalnych?

Kupiłem miesiąc temu X Multi Z 315/70/22.5 na prowadząca sprawdzam bieżnik na nowej oponie a tu 12mm :shock:


Post Wysłano: 05 gru 2021, 13:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No tak jest, ale nie jest to wyznacznikiem że taka opona mało przejedzie.
Kiedyś też się dziwiłem jak zakładałem że Michał na tył miał 15mm gdzie chińczyki miały spokojnie po 22mm. Mimo to zrobił o połowę więcej kilosów od kitajca z tymi 22...


Post Wysłano: 05 gru 2021, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Pany co ten Michał tak żydzi tego bieżnika w swoich prowadzących czy uniwersalnych?

Kupiłem miesiąc temu X Multi Z 315/70/22.5 na prowadząca sprawdzam bieżnik na nowej oponie a tu 12mm :shock:
Nic się nie bój, Michał robi robotę. Ja ściągam x lina 315/60 przy 300-330 tyś.
Twój x Multi w 315/70 to spokojnie powinien wykręcic 400tys. Przy 200tys obrócić na feldze i spokój.


Post Wysłano: 05 gru 2021, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2020, 14:04
Posty: 62

Cytuj:
Cytuj:
Pany co ten Michał tak żydzi tego bieżnika w swoich prowadzących czy uniwersalnych?

Kupiłem miesiąc temu X Multi Z 315/70/22.5 na prowadząca sprawdzam bieżnik na nowej oponie a tu 12mm :shock:
Nic się nie bój, Michał robi robotę. Ja ściągam x lina 315/60 przy 300-330 tyś.
Twój x Multi w 315/70 to spokojnie powinien wykręcic 400tys. Przy 200tys obrócić na feldze i spokój.
Super dzięki bardzo.

Zamówiłem te x multi z ze względu głównie na bezpieczeństwo, półtora miesiąca temu miałem wystrzał na osi skrętnej, strona prawa wystrzelił Goodyear k max s z 2016r z 8mm bieżnika... Bozia dała, że na prostym odcinku a15 w Nl a nie na nacionalce i serpentynach w Irunie/Pamplonie.

Wrażenia nie zapomniane do końca życia...


Post Wysłano: 29 wrz 2022, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Chcę kupić coś przed zimą bo michały po 6 latach u mnie i nie wiadomo ilu u poprzednika się kończą. Mam na oku opony GOODYEAR KMAX S GEN-2 385/65R22.5 164K(5000 KG) 3015zł brutto szt.
Czy te opony dalej są ok? Potrzebuje czegoś wytrzymałego do tyrania, czym szerszy bieżnik tym lepiej, ciężki regional.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 14 paź 2022, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Chcę kupić coś przed zimą bo michały po 6 latach u mnie i nie wiadomo ilu u poprzednika się kończą. Mam na oku opony GOODYEAR KMAX S GEN-2 385/65R22.5 164K(5000 KG) 3015zł brutto szt.
Czy te opony dalej są ok? Potrzebuje czegoś wytrzymałego do tyrania, czym szerszy bieżnik tym lepiej, ciężki regional.
Hankook AH31, Dunlop SP346 skoro regional, GY KmaxS ---> w tej kolejności. Pierwsze dwie w podobnej cenie, GY droższy. Do ciężkiego tyrania porównaj jeszcze Conti HS3 i Bridza tyle że cena może Cię zaskoczyć.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 15 paź 2022, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Cytuj:
Hankook AH31, Dunlop SP346 skoro regional, GY KmaxS ---> w tej kolejności.
Czyli z tej trójki najlepszy będzie hankook? Czy na odwrót? SP346 nie ma w 164k, 2766zł za 160k.
HS3 jest kilka modeli.

Takie znalazłem w 164k(HL) ceny z jednej hurtowni:

Hankook AH31 - 3027zł
Bridgestone Duravis R-Steer - 3023zł
Conti EcoRegional HS3 - 3112zł
Conti CrossTrac HS3 - 3175zł
CONTI HYBRID HS3 - 3589zł
Goodyear KMAX S G2 HL - 3869zł (3255zł w innym miejscu) mają najlepszą etykietę B A jeśli warto na to zwracać uwagę.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 15 paź 2022, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Hankook tak wysoko? A ja ten ich Laufenn się sprawuje?


Post Wysłano: 15 paź 2022, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
Hankook AH31, Dunlop SP346 skoro regional, GY KmaxS ---> w tej kolejności.
Czyli z tej trójki najlepszy będzie hankook? Czy na odwrót? SP346 nie ma w 164k, 2766zł za 160k.
HS3 jest kilka modeli.

Takie znalazłem w 164k(HL) ceny z jednej hurtowni:

Hankook AH31 - 3027zł
Bridgestone Duravis R-Steer - 3023zł
Conti EcoRegional HS3 - 3112zł
Conti CrossTrac HS3 - 3175zł
CONTI HYBRID HS3 - 3589zł
Goodyear KMAX S G2 HL - 3869zł (3255zł w innym miejscu) mają najlepszą etykietę B A jeśli warto na to zwracać uwagę.
Bierz z wymienionych AH31 potem Conti HS3 Hybrid i potem GY kmax S. Nie lubię podawać cen na forum ale AH31 w szerokim przodzie powinien Cię kosztować max miedzy 2200-2400 netto i to najlepsza relacja ceny do jakości. Conti drogi bo dobry ale może być sliskawy, GY najlepsza przyczepność ale najszybciej się skończy. Wszystkich zalet nie polaczysz więc cena powinna zadecydować.
W regionalu z etykietą daj sobie spokój. Z resztą to tylko deklaracja producenta i nie ma instytucji która porównuje ich poprawność między producentami. Sens brania etykiety pod uwagę zaczyna się na dalekiej logistyce po dobrych drogach.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Ostatnio zmieniony 15 paź 2022, 20:18 przez PNEUMASTER, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 paź 2022, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

2200-2400netto by się zgadzało ale dla wersji 160k, 164k są zazwyczaj droższe o +-400zł

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 11 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: