wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27182
Strona 1 z 13

Autor:  Kili [ 26 sie 2010, 15:49 ]
Tytuł:  Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Postanowiłem założyć ten temat, gdyż w innych tematach było sporo postów dotyczących pytań na KW ze strony kierowca.pl. Podawajcie więc które odpowiedzi są błedne i jaka powinna być prawidłowa odpowiedź.
Z tego co wiem błedna odpowiedź jest w pytaniu dotyczącym liczby gaśnic w autobusie powyżej 6m. Na kierowca.pl jest, że niby minimum trzy, a powinni być dwie.
Pozdrawiam.

Autor:  Walp [ 26 sie 2010, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Jest gdzieś pytanie, czy wolno holować autobus z pasażerami. I prawidłowa to że nie wolno. Kiedyś podobno był faktycznie nawet taki zapis w kodeksie drogowym, ale obecnie już go nie ma - żaden przepis nie zabrania holowania z pasażerami.

Ale którą odpowiedź wybrać? Właściwą według obowiązującego prawa czy tę, która w dostępnych w internecie testach jest zaznaczona jako poprawna?

To jest właśnie najgorsze przy KW, że brak oficjalnych pytań i odpowiedzi. I nigdy nie można być pewnym.

Autor:  Kili [ 28 sie 2010, 15:29 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

I co panowie macie jakieś pytania, w których bankowo wiecie, że jest błąd?

Autor:  vicotel [ 28 sie 2010, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Jakie jest dopuszczalne odchylenie osi pojazdu względem kierunku początkowego podczas hamowania od prędkości 30 km/h do zatrzymania.
Prawidłową odpowiedzią jest 0,5m a podana jest 0,6m.

Autor:  kris7109 [ 28 sie 2010, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

najlepiej przejrzeć testy ze stron kierowca pl lub
www.baza-wiedzy.edu.pl
powiem szczerze,że zalogowałem sie na bazie wiedzy gdzie byly pytania o których wykładowca wogóle nie wspomniał .
miałem nadzieje , że bede obryty ,ale na egzaminie dostałem taki test ,że myślałem o oblewce,jednak sie udało i zdałem (wszyscy z mojej grupy zdali) :lol:

Autor:  Kili [ 29 sie 2010, 13:47 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

16. W jakim okresie kierowca w załodze pojedynczej musi odebrać dzienny okres odpoczynku?
w każdym 36 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku
w każdym 30 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku
w każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku.
Na kierowca,pl prawidlowa jest ze w 30 godzinnym okresie, a na baza wiedzy.eu ze w 24 godzinnym. I ktora faktycznie jest prawidlowa?

Autor:  Krzysztof [ 29 sie 2010, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

No wiadomo, że w 24-godzinnym okresie.

Autor:  Kili [ 29 sie 2010, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Jaka jest siła nacisku na pedał hamulca dla uzyskania tej samej siły hamowania na kołach?
większa przy działającym układzie wspomagania
większa przy wyłączonym układzie wspomagania
taka sama, niezależnie od tego, czy układ wspomagania działa czy jest wyłączony
I kolejne pytanie, w którym w obu portalach są różne odpowiedzi.

Autor:  Kili [ 29 sie 2010, 14:15 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Kolego Krzysztofie wracajac do poprzedniego pytania w podwojnej obsadzie bedzie to 30 godzinny okres?

Autor:  Krzysztof [ 29 sie 2010, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Kolego Krzysztofie wracajac do poprzedniego pytania w podwojnej obsadzie bedzie to 30 godzinny okres?

Dokładnie tak jak mówisz.

Autor:  kastyk [ 29 sie 2010, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Jaka jest siła nacisku na pedał hamulca dla uzyskania tej samej siły hamowania na kołach?
większa przy działającym układzie wspomagania
większa przy wyłączonym układzie wspomagania
taka sama, niezależnie od tego, czy układ wspomagania działa czy jest wyłączony
I kolejne pytanie, w którym w obu portalach są różne odpowiedzi.
Można to wziąć na tzw. "chłopski rozum".

Po co został zastosowany układ wspomagania w układzie hamulcowym? Ano po to, żeby umilić kierowcy życie. Po to, żeby kierowca nie musiał desperacko zapierać się w pedał, by (za pomocą układu mechanicznego/hydraulicznego/pneumatycznego) docisnąć klocki/szczęki do tarcz/bębnów hamulcowych.
Skoro więc przy działającym wspomaganiu wystarczy lekko nacisnąć pedał hamulca, by zahamować, siłą rzeczy, gdy nie mamy wspomagania, pedał ten należy nacisnąć wiele razy mocniej, czyli przyłożyć do niego większą siłę. I to jest jedyna, prawidłowa odpowiedź.
To samo dotyczy wspomagania kierownicy, sprzęgła itd.

Autor:  Cyryl [ 29 sie 2010, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Cytuj:
Jaka jest siła nacisku na pedał hamulca dla uzyskania tej samej siły hamowania na kołach?
większa przy działającym układzie wspomagania
większa przy wyłączonym układzie wspomagania
taka sama, niezależnie od tego, czy układ wspomagania działa czy jest wyłączony
I kolejne pytanie, w którym w obu portalach są różne odpowiedzi.
Można to wziąć na tzw. "chłopski rozum".

Po co został zastosowany układ wspomagania w układzie hamulcowym? Ano po to, żeby umilić kierowcy życie. Po to, żeby kierowca nie musiał desperacko zapierać się w pedał, by (za pomocą układu mechanicznego/hydraulicznego/pneumatycznego) docisnąć klocki/szczęki do tarcz/bębnów hamulcowych.
Skoro więc przy działającym wspomaganiu wystarczy lekko nacisnąć pedał hamulca, by zahamować, siłą rzeczy, gdy nie mamy wspomagania, pedał ten należy nacisnąć wiele razy mocniej, czyli przyłożyć do niego większą siłę. I to jest jedyna, prawidłowa odpowiedź.
To samo dotyczy wspomagania kierownicy, sprzęgła itd.
wystarczy przypomnieć sobie jakie jest ciśnienie w układnie pneumatycznym.

Autor:  Kili [ 30 sie 2010, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

No to kolejne pytanie. Co myślicie o tym bo podobnie jak wczesniej w obu portalach jest roznie:
Czy gwałtowne hamowanie ma wpływ na bezpieczeństwo?
tak, ponieważ powoduje zwiększenie zagrożenia
tak, ponieważ powoduje zmniejszenie zagrożeń
nie ma żadnego wpływu

Autor:  Bajzel [ 30 sie 2010, 18:15 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

To chyba jasne, że powoduje zwiększenie zagrożenia?

Autor:  Kili [ 31 sie 2010, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

No niby tak, ale na bazawieszy gdzie sa prawdopodobnie dobre odpowiedzi mowi ze zmniejsza, a na kierowca.pl gdzie jest sporo bledow mowi ze zwieksza. Na chlopski rozum to jasne ze zwieksza ale moze wedlug nich roznie moze byc...

Autor:  Kili [ 05 wrz 2010, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

15. Jaka jest ciężkość wypadków drogowych z udziałem samochodów ciężarowych w Polsce?
taka sama jak dla samochodów osobowych
niższa niż dla ogółu wypadków
wyższa niż dla ogółu wypadków

Co sądzicie o tym? Według mnie niższa, a na bazawiedzy jest ze wyzsza...

Autor:  Adrian [ 06 wrz 2010, 0:26 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Według mnie odpowiedzieć że ciężkość wypadków drogowych jest wyższa jest poprawna, na chłopski rozum wypadek z ciężarówką to zawsze niezły bałagan...

Autor:  Kili [ 06 wrz 2010, 10:56 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Ale wypadki z udziałem ciężarówek to tylko 16%. No nie wiem może masz racje...

Autor:  elias26 [ 06 wrz 2010, 20:28 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Ale wypadki z udziałem ciężarówek to tylko 16%. No nie wiem może masz racje...
30% wg poprawnych odpowiedzi w testach na KW
wg www.baza-wiedzy.edu.pl

Autor:  Adrian [ 06 wrz 2010, 23:58 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

W tym pytaniu nie chodzi chyba o ilość wypadków, tylko o ciężkość jako skutek wypadku, a wiadomo, że gdy w ciężarówkę coś uderza lub odwrotnie skutki są poważne.

Strona 1 z 13 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/