wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25787
Strona 1 z 1

Autor:  Mieciu [ 12 maja 2010, 0:02 ]
Tytuł:  [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

Witam!
Pytanie jest nastepujace: czy ktos potrafi podac w-sci rezystencji w jakich pracuje czujnik doladowania w scanii 4?

Dziekuje i pozdrawiam,
Niech moc bedzie z Wamiii:)))))

Autor:  dominik 2004 [ 12 maja 2010, 6:41 ]
Tytuł:  Re: [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

Czujnik ten nie działa na zasadzie zmiany rezystancji , jest to przetwornik p/u czyli podaje napięcie zależne od wysokości ciśnienia .

Autor:  RoBeRtO [ 12 maja 2010, 11:18 ]
Tytuł:  Re: [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

I zwykle spelnia jeszcze druga funkcje tj mierzy temperature powietrza :wink:

Autor:  Mieciu [ 12 maja 2010, 19:25 ]
Tytuł:  Re: [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

Cytuj:
Czujnik ten nie działa na zasadzie zmiany rezystancji , jest to przetwornik p/u czyli podaje napięcie zależne od wysokości ciśnienia .
Masz racje, zapedzilem sie...
Cytuj:
I zwykle spelnia jeszcze druga funkcje tj mierzy temperature powietrza :wink:
I z Toba musze sie zgodzic:)

Z tego co pamietam sa tam 4przewody: (moze komus sie to w przyszlosci przyda)
czerwony>>zasilenie(bodajze 5V)
czarny>>>>masa
zielony>>>>"prad powrotny"(informacja)
brazowy>>>rezystencja dla temperatury

No i wlasnie o ten zielony sie rozbija, jakie jest prawidlowe napiecie dla np 1bar doladowania?.
Dodam jeszcze ze powodem calego zamieszania sa oczywiscie przeboje z moca no i obstawiam juz na 99% ten czujnik.

Autor:  RoBeRtO [ 13 maja 2010, 9:01 ]
Tytuł:  Re: [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

A co dymi na czarno, czy tez przy przyspieszaniu na poczatku jest dziura a pozniej nagle ciagnie ?
Probowales go reanimowac tzn popsikac jakims zmywaczem do srodka i przedmuchac powietrzem ?

Autor:  Mieciu [ 13 maja 2010, 9:45 ]
Tytuł:  Re: [Scania 4] Czujnik doladowania:w-sci rezystencji?

Dymu ani grama, ogolnie jest ospala i dosc slaba. W sumie juz zrobilem taka probe ze dalem jej sygnal chyba max cisnienia(w kazdym razie wiekszego niz faktycznie wychodzil z czujnika) i dostala mocy, juz na postoju szybciel sie wkrecala...O reanimacji juz tez myslalem, sprubuje i zobaczymy co bedzie 8)
Myslelem tez czy by niezostawic takiego falszywego sygnalu, ale norma pewnie niewyjdzie ciekawa a do tego zastanawiam sie jakby to wplynelo na zywotnosc turbo i ogolnie calej jednostki...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/