Autor
Wiadomość
Tytuł: Praga V3S
Post Wysłano: 22 lut 2006, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:06
Posty: 188
Lokalizacja: Dobre Miasto

Jednym z najdłużej produkowanych samochodów ciężarowych jest Praga V3S. Samochód ten wszedł do produkcji w 1952roku i bez większych zmian jest wytwarzany do chwili obecnej (najpierw przez Pragę do64roku, do 73 roku przez Avię, potem do 95 roku przez Baz a ostatnio przez VOP. jego prosta konstrukcja (silnik chłodzony powietrzem) i wysoka sprawność w terenie powoduje, że w górzystych rejonach czech i słowacji znajduję on wciąż nabywców. Samochód ten miał militarny rodowód-jak głosi legenda czescy konstruktorzy wzorowali się przy konstrukcji na amerykańskim GMC CCKW i był przez długie lata używany przez armie czechosłowacji i jugosławi. W Polsce był on znany przede wszystkim jako pojazd do transportu leśnego, był sprowadzany w duzych ilościach od lat 60-ych do końca 80-ych. Dlatego też umieściłem go wsród pojazdów cywilnych. Pojazd ten daże ogromnym sentymentem z dwóch powodów. Mój dziadek był pracownikiem OTL-u, więc jako dziecko często buszowałem "na bazie" po stojących tam Pragach. Poza tym mieszkałem na przeciwko dużej fabryki drzewnej i stanowisk wyładunku dłużycy, więc często przyglądałem się im podczas pracy. Utkwił mi w pamięci zwłaszcza dzwięk chłodzonej powietrzem 6-ki gdy napakowane drewnem wspinały sie pracowicie pod góre...Obecnie w moich okolicach juz tych samochodów się nie spotyka :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
pozdrawiam
Przemek


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2006, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2006, 21:19
Posty: 6
Lokalizacja: Przeźmierowo

Ciekawa Czeska strona o tej tematyce. Dużo zdjęć:
http://sycak.predseda.com/


Tytuł:
Post Wysłano: 03 lis 2006, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Podczas każdego przejazdu z tata przez Słowacje spotykałem Pragi. Najczęściej były to już stare egzemplarze, świadczył o tym ich stan. Nawet nie spodziewałbym się, że te samochody są do dziś produkowane.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lip 2007, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek

[ Dodano: Pon, 02.07.2007, 17:44 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lis 2007, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2007, 12:10
Posty: 6
Lokalizacja: gd

to tez Praga:
Obrazek

Zdjęcie łamiące regulamin zostało usunięte. / Łukasz


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lis 2007, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W Czechach i na Słowacji dużo tych ciężarówek jeździ. Jaką ona ma skrzynię biegów? Chodzi mi o ilość biegów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lis 2007, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

no własnie mało o nich danych ..........ja znalazłem na allegro że pojemnośc silnika to 7412 i silnik to diesel natomiast czy taki był montowany orginalnie nie wiem.....


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2007, 12:10
Posty: 6
Lokalizacja: gd

Skrzynia 4 biegowa + wsteczny , reduktor , blokada mostow , dolaczany przedni naped. Silniki w Praga v3s i opancerzonych to 7412 disel.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 17 lis 2007, 15:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2006, 20:52
Posty: 196
GG: 90800
Samochód: Romet V8 4.3 TDI
Lokalizacja: POS

Cytuj:
Obecnie w moich okolicach juz tych samochodów się nie spotyka :(
W mojej jest jeszcze jedna sztuka i ma się całkiem dobrze a to za sprawą strażaków z OSP którzy bardzo dbają o swój wóz.

Obrazek Obrazek

_________________
Tiry na tory, lokomotywy w pokrzywy
Jeśli nie chcesz wiedzieć jak rozpocząć inwestowanie w trakcie studiów i zapewnić sobie finanse na całe życie to nie klikaj....
Tutaj też nie klikaj :)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

To już chyba ostatnia ciężarówka na świecie z drzwiami otwieranymi "pod wiatr".

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lis 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Mam wielka prosbę, czy można prosic o więcej zdjęc pożarniczej PRAGI, Byłbym wdzięczny.

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 09 lip 2008, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 lip 2008, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2008, 12:00
Posty: 255
GG: 705962
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

w rajdach tez brala i biezie udzial
Obrazek

_________________
Pozdrawiam GRUBY131


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 sie 2008, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Pomijając Unimoga który właściwie jest maszyną co wskazuje jego rodowód Praga jest jedyną ciężarówką produkowaną seryjnie z mostami portalowymi , dla nieznających tematu ,napęd przez osie nie jest przekazywany w lini poziomej na koła ale powyżej lini osiowej koła i dopiero przez układ przetwornikowy \zębatki \ na koła.Konstrukcja taka daje niesamowity prześwit ponieważpod samozhodem nie ma nic między kołami co daje fantastyczne możliwości terenowe.Rozwiązanie to świadczy też o zaawansowaniu technicznym ponieważ problemy związane z takim przekazem momentu rozwiązywane w tamtych latach dają pojęcie o możliwościach czeskiej myśli technicznej\TATRA osobowa i ciężarowa,lotnictwo przedwojenne też\ odbiegając od tematu naprawdę kraj który przesiadł się z konika trochę wcześniej od nas i to widać.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 sie 2008, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2007, 12:10
Posty: 6
Lokalizacja: gd

Mosty portalowe mojej Pragi

Obrazek

Praga Jasterka

Obrazek


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 10 wrz 2008, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2007, 15:53
Posty: 195

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 20 wrz 2008, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2008, 20:50
Posty: 8
GG: 0
Samochód: praga V3S dłużyca

Dobry wieczór, przypadkowo natknąłem się na tą stronę i postanowiłem trochę się wypowiedzieć. Niestety ale Pragi nie są już produkowane. Jestem posiadaczem tego samochodu, był wyprodukowany w 1988. Mieszkam w terenie górzystym i to prawda co pan pisze, dobrze się sprawują w tak trudnych warunkach. Mój ojciec też był pracownikiem OTL i ja również często buszowałem "na brygadzie". Obecnie w mojej okolicy są dwie Pragi dłużycowe i jeden Star 266 do przewozu drewna. Postaram się w niedługim czasie przesłać zdjęcie mojego samochodu. Pozdrawiam :D


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 23 wrz 2008, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2006, 20:12
Posty: 46
GG: 4224041
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Rozwiązanie to świadczy też o zaawansowaniu technicznym ponieważ problemy związane z takim przekazem momentu rozwiązywane w tamtych latach dają pojęcie o możliwościach czeskiej myśli technicznej\TATRA osobowa i ciężarowa,lotnictwo przedwojenne też\ odbiegając od tematu naprawdę kraj który przesiadł się z konika trochę wcześniej od nas i to widać.

Zdjęcie poniżej ilustruje podwozie Tatry T11- fakt że wygląda inaczej niż dzisiejsze i tamtejsze konstrukcje- to to miałeś na myśli przez portalowy most? Tutaj to wygląda jakby wał wbudowany był w tę rurę.

Obrazek

zdjęcie jest mojego autorstwa


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 23 wrz 2008, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Doskonała i czytelna ilustracja ramy rurowej która do dziś jest stosowana w tatrach, stąd charakterystyczne ustawienie kół względem podłoża.Natomiast pisząc o mostach portalowych opisywałem Pragę, której kilka fotek w tym temacie pokazuje to rozwiązanie techniczne.


Tytuł: Re: Praga V3S
Post Wysłano: 24 wrz 2008, 0:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2006, 20:12
Posty: 46
GG: 4224041
Samochód: Alfa Romeo
Lokalizacja: Wrocław

Portalowy most napędowy firmy- jak widać- ZF

Obrazek

Źródło: strona internetowa Zespolu Szkół Samochodowych z Bydgoszczy. http://www.zss.pl/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: