Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 mar 2010, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Witam

Swieci Mi się kontrolka poduszki powietrznej(Airbagu). Świeci się cały czas. Po przekręceniu kluczyka nie ma zgaszenia i ponownego zapalenia się kontrolki. Kontrolka świeci się bez przerwy, czy to uszkodzony sterownik SRS? Gdzie go szukac co robić? Scania Multi z tego co widze nic nie przewiduje w takich przypadkach.


Post Wysłano: 18 mar 2010, 23:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

jaka scania który rok


Post Wysłano: 23 mar 2010, 2:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Scania 124L 1999rok, DSC1205


Post Wysłano: 26 mar 2010, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

to jak pomoże ktoś?


Post Wysłano: 26 mar 2010, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Wiesz, kazdy chce zarobic ... :)
Jak pojedziesz na serwis to sie podepna komputerem i to zdiagnozuja.
Z tego co pamietam to jest to sprytnie schowane pod panelem srodkowym w kabinie tym pomiedzy fotelami/pod deska rozdzelcza.
Jednostka ta mierzy opoznienie w trakcie wypadku i steruje poduszkami oraz napinaczami pasow.Jakby byly kody bledow z tego ukladu mozna by cos wiecej powiedziec.
Komputerkiem serwisowym mozna powylaczac niektore podzespoly np poduszke powietrzna i wtedy bledy nie beda ci sie wyswietlac . Rownie dobrze mozesz zarowki powyciagac i wyjdzie na to samo :)


Post Wysłano: 27 mar 2010, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

hehe sprawa ozywista ale niech nie licza na to ze na mnie zarobią:P Znam sporo tych naszych "elektroników", w serwisie tez agenci niekiedy tacy ze szok.

Będzie trza sie do jednostki dobrać bo moim zdaniem to albo sie w wiązce z niej coś się wypielo, albo jest uszkodzona, bo po włączeniu zapłonu ona nie daje sygnału poproastu cały czas sie swieci, z mojego doswidczenia wynika ze wszystki moduly podlaczone pod CAN po podlaczeniu zasilania zapalaja kontrolke, później ja gasza, sprawdzaja system i kiedy wykryja bledy zaplaja ja spowrotem, a jezeli kontrolka pali sie aly czas to blad sterownika, no nic narazie zakleiłem kontrolke tasma:P Będzie czas to się do niej dobiore.


Post Wysłano: 27 mar 2010, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2009, 19:55
Posty: 46
GG: 2230320

w jakiej sytuacji sie zaswiecila???????

_________________
czesci & serwis IVECO
czesci DAF
www.wieniaauto.pl

TEL 600-827-637
GG 2230320


Post Wysłano: 28 mar 2010, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

powiem Ci ze niewiem poprostu kiedys sie zaswiecila i od tamtej pory nonstop kiedy tylko zaplon wlaczony to i ona mi towarzyszy, auto nie bite, niewiem moze zalalem sterownik kawa albo czyms bo nadnim jest stolik wiec moze cos go tam naruszylo


Post Wysłano: 28 mar 2010, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

muslabys miec z wanne kawy w kabinie, aby to zalac - no, ale moze ....


Post Wysłano: 04 maja 2010, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

to w 99 roku w scani było Can? Kolego tam masz napewno poduszke w tym aucie?


Post Wysłano: 04 maja 2010, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

chyba każda Scania mająca EDC kontaktuje się przez CAN, tak więc będzie jakoś od 95


Post Wysłano: 04 maja 2010, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Błąd - dopiero seria P,R ma szynę CAN, seria 4 oparta jest o analogowy system przesyłania danych.


Post Wysłano: 04 maja 2010, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

w takim razie jakim cudem wszystkie komputery łączą się przy pomocy dwóch zwiniętych w skrętkę przewodów oznaczonych CAN H i CAN L ? Nie przypomina to czegoś? a panel przyłączeniowy C56 na którym jest opis CAN L i CAN H to tak dla picu?

Przecież eRka się wcale tak bardzo nie różni od 4-ki, a taka zamiana sposobu komunikacji zmienia zupełnie strukturę wszystkich układów.

Owszem sygnały dochodzące do EDC z czujników i wychodzące na np pompowtryski to zwykłe analogi, ale już EDC łączy się z komputerem RET czy ABS przy pomocy CAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: