Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2010, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie moze dla nie których banalne pytanie ale po czym w MAN-ach poznać jaką norme EURO posiada dane auto. Euro 5 wiadomo dodatkowy zbiornik na adblue ale róznica pomiędzy euro 4 lub euro 3?


Post Wysłano: 17 mar 2010, 8:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po tłumiku i osłonie tłumika, euro3 ma stalowy tłumik i owalną osłonę tłumika a euro4 ma z nierdzewki tłumik i prostokątną osłone tłumika z jakimś tam napisem MAN PKMT

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 mar 2010, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm ten Man TGA z linka jaką norme posiada? Po kliknięciu na zdjęcie otworzy się większe
Obrazek
oraz ten drugi
Obrazek


Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 20:22 przez bicker83, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 mar 2010, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

EURO 4

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 17 mar 2010, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm ten niebieski jest w normie euro3 bynajmniej tak jest w ofercie sprzedazy


Post Wysłano: 17 mar 2010, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm tylko sprzedający twierdzi ze Man czerwony jest w normie euro 4. W dokumentach będzie mozna gdzieś znaleść w jakiej jest normie?


Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli posiada niemiecki dowód rejestracyjny to jest wpisana norma spalin, jeśli nie ma to weż od sprzedawcy numer WIN i zadzwoń do sewrisu mana i tam ci powiedzą, po zdjęciu widać że to euro3 jaką moc ma ten czerwony man?
euro 4 to silniki 400, 440 koni

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

czerwony ma 430 i jest z 2006 roku. Tutaj mam następnego linka i zastanawia mnie czy oby napewno tłumik który jest w normie euro4 musi być prostokątny bo szukając auta w normie euro4 jest dość duzo z tymi okrągłymi tłumikami np
http://adriano.otomoto.pl/man-tga-xxl-4 ... 55503.html


Ostatnio zmieniony 17 mar 2010, 21:35 przez bicker83, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Gdzie ten link?
Można dostosować silnik euro 3 tak aby korzystać z ulg za przejazdy po autostradach jak euro 4 montując filtr cząstek stałych jak ten tłumik prostokątny to jest tłumik z filtrem cząstek stałych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

MAN z Austrii tez będzie miało w dowodzie wbitą norme Euro? jak to jest poźniej z tą normą Euro? Trzeba co jakiś czas gdześ odnawiać tą norme?


Post Wysłano: 17 mar 2010, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jedziesz autem do serwisu mana tam ci sprawdzają spaliny i inne pierdoły jeśli wszystko w normie dostajesz taki certyfikat z fabryki mana arkusz cztero stronicowy formatu A4 i potem jeżdzisz jak się nie mylę co dwa lata do serwisu podbić ten certyfikat po sprawdzeniu spalin i innych pierduł jakie musi spełnić pojazd uero 4

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 mar 2010, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1349
Lokalizacja: BIA

Normy Euro chyba się nie odnawia Na pewno odnawia się certyfikaty takie jak "L", "G" itp. one są wystawiane na jakiś czas później trzeba jechać do serwisu przegląd i znów wystawiają je na określony czas ale żeby odnawiać normę euro hmm.

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 17 mar 2010, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bez L norma jest nie ważna i traktowane jest tak jak by pojazd spełniał normę euro0, same U dostaje się na całe życie pojazdu ale L trzeba odnawiać
Ja mam U ale nie odnowioną L bo na euro2 nie ma sensu tego robić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 mar 2010, 8:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2008, 14:48
Posty: 57
GG: 1045565
Samochód: VOLVO 500
Lokalizacja: Polska/Pomorskie/Człuchów

Kolego u taty w firmie jest TGA E4 z 2007 r i nie ma tej osłony tłumika więc ten czerwony też może mieć normę E4


Post Wysłano: 25 mar 2010, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Panowie i jak z tymi normami idzie rozpoznać jakią norme posiada auto zewnętrznie a i czy w dowodzie FR będzie napisana norma Euro.


Post Wysłano: 20 sie 2011, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lip 2011, 21:28
Posty: 43
GG: 45466607
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Po tłumiku i osłonie tłumika, euro3 ma stalowy tłumik i owalną osłonę tłumika a euro4 ma z nierdzewki tłumik i prostokątną osłone tłumika z jakimś tam napisem MAN PKMT
Nie każdy man Euro4 ma taki tłumik.Bo np. w MAN'ie ojca jest emisja spalin Euro4 i mamy zwykły tłumik bez żadnej osłonki


Post Wysłano: 21 sie 2011, 1:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Cytuj:
Cytuj:
Po tłumiku i osłonie tłumika, euro3 ma stalowy tłumik i owalną osłonę tłumika a euro4 ma z nierdzewki tłumik i prostokątną osłone tłumika z jakimś tam napisem MAN PKMT
Nie każdy man Euro4 ma taki tłumik.Bo np. w MAN'ie ojca jest emisja spalin Euro4 i mamy zwykły tłumik bez żadnej osłonki
Zwróć uwagę że Wasz to jest 2005 roku ( z ledwością załapał się do Via Toll'a jako Euro 4 ), ale tak naprawdę to jest Euro 3. Od 2006 roku weszło podobno Euro 4/5 do MAN'a TGA. Jak będziecie w serwisie, rzucić numer VIN - i od razu wyskoczy norma. Zresztą, o ile się nie mylę, to macie jeszcze te "stare" lampy z tyłu, Euro 4 miały już te nowsze - prawdopodobnie :)


Post Wysłano: 21 sie 2011, 8:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2011, 14:07
Posty: 51
GG: 1
Lokalizacja: Zgierz

Cytuj:
Zwróć uwagę że Wasz to jest 2005 roku ( z ledwością załapał się do Via Toll'a jako Euro 4 ), ale tak naprawdę to jest Euro 3. Od 2006 roku weszło podobno Euro 4/5 do MAN'a TGA. Jak będziecie w serwisie, rzucić numer VIN - i od razu wyskoczy norma. Zresztą, o ile się nie mylę, to macie jeszcze te "stare" lampy z tyłu, Euro 4 miały już te nowsze - prawdopodobnie :)
Tyle że nie chodzi o to z którego jest roku,jakie ma lampy itp. Chodzi o to jakie za nieczystości tworzy dany pojazd, jak już wcześniej napisane było, możesz sobie założyć to co trzeba, pojechać na serwis i jeżeli auto będzie się zaliczało do danej normy to ci wystawią certyfikat.

A po tłumikach nie wiem czy jest sens patrzenia, jak szukasz mana Euro4 i jakiś ci wpadnie w oko ,to dzwoń do właściciela i się pytaj jaką ma normę emisji spalin i czy ma na to papier bo bez tego to każde auto jest wielkim Euro0


Post Wysłano: 21 sie 2011, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Zresztą, o ile się nie mylę, to macie jeszcze te "stare" lampy z tyłu, Euro 4 miały już te nowsze - prawdopodobnie :)
"Nowe" lampy były także w TGA E3 po 2004-2005 roku. Euro 4 w TGA było od mniej więcej połowy 2006 roku.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: