Autor
Wiadomość
Tytuł: jazda wanną
Post Wysłano: 05 lut 2010, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lut 2010, 17:33
Posty: 7
GG: 0

witam wszystkich młodych i weteranów na forum .Nie mam doświadczenia wielkiego w kierowaniu koniem z naczepą raptem 2 kursy na Holandię.Teraz prawdopodobnie trafi mi się robota na zestawach ciągnik + naczepa wywrotka ok 35m3 przy wożeniu kruszywa.Bardzo liczę na wasze wskazówki odnośnie tego rodzaju pracy tzn plusy i minusy na co powinienem zwrócić uwagę kierując takim zestawem ewentualne niebezpieczeństwa związane z tego rodzaju transportem i w ogóle wszystkie uwagi będę bardzo wdzięczny za wszelkie przydatne porady . Wiem tyle że koń to prawdopodobnie będzie merc Actros

_________________
człowiek uczy się całe życie i głupi umiera


Post Wysłano: 05 lut 2010, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Z doświadczenia jako pasażer:

Krawężniki, jadąc z naczepą, musisz dużo dalej wypuszczać konia, żeby cały zestaw przeszedł.

Nachodzenie, tak jak naczepa zachodzi na krawężniki osiami, tak nachodzi na "zewnętrzną" zwisem, to może być zdradliwe na skrętach z jednopasmowej drogi, łatwo strącić wtedy jadącego z naprzeciwka.

Plus jest taki, że cofa się łatwiej niż z przyczepą na obrotnicy.

Co do konia, jeśli trafisz Actrosa ze skrzynią "Telligent" ze sprzęgłem, to nie zrażaj się do niej, jak już ogarniesz co jest grane, to gwarantuję Ci, że to będzie jedna z Twoich ulubionych skrzyń. No chyba, że to pierwsza generacja Actrosa - wtedy musisz się uzbroić w stalowe nerwy ;)

_________________