Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2009, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Sprawa ma się następująco. Po ostatnich mrozach skandynawsko-polskich, zgłupiał mi termometr pokazujący temp. zewnętrzną. Zawyżał o jakieś 7-8 stopni. Wymieniłem w serwisie czujnik na nowy, i dalej zawyża temp. ale już o 3-4 stopnie. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to możliwe? Gdzie szukać przyczyny? Bo do partaczy w serwisie ........ z tym drugi raz nie pójdę, żeby usłyszeć ten typ tak ma, albo to to i tamto do wymiany :evil:

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 30 gru 2009, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Domagaj się wymiany lub kalibracji w ramach reklamacji :) płacisz wymagasz. Skoro zrobili musi chodzić dobrze.... Albo twój punkt odniesienia jest niedokładny.


Post Wysłano: 30 gru 2009, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Domagaj się wymiany lub kalibracji w ramach reklamacji :) płacisz wymagasz. Skoro zrobili musi chodzić dobrze.... Albo twój punkt odniesienia jest niedokładny.

Właśnie, jak to jest z tą kalibracją dokładnie ?
Punkt odniesienia miałem dobry, nawet dwa. Przyjechałem na baze, termometr w scanii pokazywał +3.
Wsiadam do osobówki, a tam 0 stopni. Przyjeżdża za chwilę kolega, pytam go ile ma stopni, i też miał zero.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 31 gru 2009, 0:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Czujnik sam w sobie niema regulacji ale w nowszych autach w komputerze da się ustawić wartość odczytu). Twoja zawyżona temperatura może wynikać ze złego zamocowania lub braku izolacji termicznej od strony silnika. Porostu łapie temperaturę od auta.


Post Wysłano: 31 gru 2009, 1:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Twoja zawyżona temperatura może wynikać ze złego zamocowania lub braku izolacji termicznej od strony silnika. Porostu łapie temperaturę od auta.
Nikt nie zmieniał jego lokalizacji. Jest cały czas w tym samym mejscu :?

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 31 gru 2009, 12:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

A może jest tak jak koledzy mówią (co jest b.prawdopodobne) że czujnik bierze tem. z otoczenia silnika i dlatego zawyża..

Wymieniłeś stary czujnik,bo zle pokazywał ale nie koniecznie tylko z tego powodu że on był zepsuty,bo jak izolacje szlak trafił to przekałamywał przez jej brak.
ja bym to sprawdził,bo skoro czujnik nowy to powinno chodzić już dobrze


Post Wysłano: 13 sty 2010, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

No i znowu to samo. Czujnik dostał fisia, być może od zbyt dużej różnicy temp. od -30 do +2 i szlag go trafił :/ Znowu zawyża o jakieś 8-10 stopni. Ciekawe co jutro powiedzą na serwisie.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 13 sty 2010, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

sorki za off top ale nie mogę się powstrzymać
Cytuj:
zawyża o jakieś 8-10 stopni. Ciekawe co jutro powiedzą na serwisie.
że wiosna idzie :mrgreen:

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 15 sty 2010, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

sprawdź czy styki od czujnika i wtyczki są czyste, czujnik to termistor i komputer odczytuje zmianę rezystencji w obwodzie, zanieczyszczony styk może powodować zmianę tej rezystencji.


Post Wysłano: 15 sty 2010, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie wiem czy pomogę, ale w volvach czesto przeciera sie wiązka kabli przy reflektorach, co na skutkuje miedzy innymi falszowaniem wskazan termometru.
Kiedy jest sucho pokazuje ok, ale kilka km w deszczu i szaleje. Musze dodac ze roznica jest ogromna i nie stala, przy 0 stopni czasem pokazuje -30, a czasem -10.

Weic moze i Tobie gdzies sie kabelki przecierają.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: