wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[VW, Passat] Sprzęgło stożkowe
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23051
Strona 1 z 1

Autor:  stasek [ 02 gru 2009, 14:52 ]
Tytuł:  [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Witam.
Sprawa jest tego typu, że znajomy posiada Passata B5 (3B) z 1997r. Silnik 115- konny.
W aucie kończy się sprzęgło. Mechanik stwierdził, że to sprzęgło jest stożkowe i będzie kosztowało 5 tys. zł z robocizną.
Dlatego chciałem się zapytać co to jest za sprzęgło, czy cena jaką podałem jest w miarę rozsądna?

Wiem, że to nie forum o samochodach osobowych, ale może ktoś akurat się orientuje w tych sprawach.

Autor:  SAKULAS [ 02 gru 2009, 15:11 ]
Tytuł:  Re: [VW Passat] Sprzęgło stożkowe

Cytuj:
Witam.
Sprawa jest tego typu, że znajomy posiada Passata B5 (3B) z 1997r. Silnik 115- konny.
W aucie kończy się sprzęgło. Mechanik stwierdził, że to sprzęgło jest stożkowe i będzie kosztowało 5 tys. zł z robocizną.
Dlatego chciałem się zapytać co to jest za sprzęgło, czy cena jaką podałem jest w miarę rozsądna?

Wiem, że to nie forum o samochodach osobowych, ale może ktoś akurat się orientuje w tych sprawach.
Stożkowe jak stożkowe, ale w tym samochodzie zastosowano koło dwumasowe i może o to chodziło mechanikowi, albo po prostu nie do końca wie w którym kościele dzwoni. Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła w VW/Audi jest właśnie awaria koła dwumasowego. Sprzęgło a raczej kompletny zestaw nie powinien być droższy jak 800 zeta, ale koło dwumasowe to już większy wydatek. Zerknij na Allegro, zadzwoń do sklep moto. Nie orientuje się w cenach na dzień dzisiejszy, jeszcze w zeszłym roku samo koło dwumasowe kosztowało chyba 1200 zeta + 600-800 sprzęgło kompletne + robocizna.

Autor:  Fuller [ 02 gru 2009, 18:49 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

jak bym miał wydać ponad 5 tys za samo sprzęgło to wolał bym sprowadzić anglika za niewiele więcej i miał bym części w... dużo które można wykorzystać lub sprzedać!

Autor:  ego [ 02 gru 2009, 22:03 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Cytuj:
jak bym miał wydać ponad 5 tys za samo sprzęgło to wolał bym sprowadzić anglika za niewiele więcej i miał bym części w... dużo które można wykorzystać lub sprzedać!
Pod warunkiem,ze sprzęgło w nim nadawałoby się do czegokolwiek.
A ceny takie mogą być.Nie pamiętam do którego modelu toyoty kosztowalo wraz z robocizną ok. 9 tys. zlotych.

Autor:  Tomek_215 [ 03 gru 2009, 2:00 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Dobra, ale to do nowszych aut chyba i to do japonczyka..., a nie do passata z 97 roku, 5 tys :shock:

Moze niech kumpel pierw pojedzie tez do innego mechanika dla porownania.
Reki sobie nie dam uciac ale w 97 roku nie bylo wersji 115 konnej, byla 110 KM, o oznaczeniu bodajze AFN (taki silnik mamy w audi w rodzinie) i pierwszy raz slysze o tak astronomicznej kwocie zwiazanej z wymiana sprzegla...

W przyszlym tygodniu bede w Polsce to sie moge spytac mojego mechanika, jezeli bedzie aktualne jeszcze.

Radzilbym spytac na forum vw, oni tam na 100% beda wiedziec jakie sprzegla byly montowane i ile placi sie normalnie za wymiane.

Autor:  SAKULAS [ 03 gru 2009, 6:43 ]
Tytuł:  Re: [VW Passat] Sprzęgło stożkowe

Cytuj:
Stożkowe jak stożkowe, ale w tym samochodzie zastosowano koło dwumasowe i może o to chodziło mechanikowi, albo po prostu nie do końca wie w którym kościele dzwoni. Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła w VW/Audi jest właśnie awaria koła dwumasowego. Sprzęgło a raczej kompletny zestaw nie powinien być droższy jak 800 zeta, ale koło dwumasowe to już większy wydatek. Zerknij na Allegro, zadzwoń do sklep moto. Nie orientuje się w cenach na dzień dzisiejszy, jeszcze w zeszłym roku samo koło dwumasowe kosztowało chyba 1200 zeta + 600-800 sprzęgło kompletne + robocizna.
Przecież nie trudno zerknąć na Allegro, czy dryndnąć do sklepu z czzęściami moto. :roll: Tak jak wyżej koszt nie powinien przekroczyć 1000 zeta za wymiane kompletu z robocizną. Do tej sumy należy doliczyć koszt koła dwumasowego, jęsli będzie konieczna jego wymiana, a ze swojej wiedzy wiem że warto to zrobic dla świętego spokoju. Nie trzeba będzie rozbierać skrzyni drugi raz jak pójdzie dwumas. I jeszcze jedna rada, części tylko SACHS!!!

Autor:  kraz [ 03 gru 2009, 15:12 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Podobno można założyć zwykłe koło zamachowe i też będzie chodzić. Najwyżej będzie trochę szarpać przy ruszaniu.

Autor:  robertS60 [ 04 gru 2009, 14:34 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

dla porownania:
sprzeglo kpl. do tego rocznika wraz z wymiana w anglii to koszt 250 do 300 funtow z tzw "zapasem", do modelu wyzej koszt jest ten sam, mowa o czesciach nowych i naprawa w warsztacie, ps. obserwujac niektore ceny podawane za czesci i robocizne utwierdzam sie w przekonaniu, ze polska to bardzo "drogi" kraj w sesie finansowym

Autor:  michal.enter [ 04 gru 2009, 18:50 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Ludzie kochani. Za 5000 to silnik ze skrzynią kupisz ;)
http://www.forum.vw-passat.pl Jakby co to sie powołaj na mnie. Dwumasa jak siądzie to troche szarpie i telepie wozem. Mechanika zmień, bo to spawacz chyba.... Jakie sprzęgło stożkowe.
Nowy komplet (2masa sprzęgło docisk) LUK lub Sachs ok 1600zł-1800zł

Autor:  Fuller [ 05 gru 2009, 19:02 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Tak w ogóle to czy Ty na pewno masz silnik 115 km? bo takie były po lifcie od '98 roku.
a przed były 90/110 w 1.9 TDI

Autor:  marektruckserwis [ 05 gru 2009, 20:59 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

W Poznaniu regenerują sprzęgło dwumasowe koszt ok 500-700 zł

Autor:  michal.enter [ 05 gru 2009, 21:21 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Moze miec 115 tkę. Po FL 1,9 było 101 km i 130 km. Przed 90, 110 i 115 km.
Masz chyba AJM ?

Autor:  stasek [ 06 gru 2009, 11:14 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Silnik jest 110 km. Po prostu nie sprawdziłem, przekazałem to co mi powiedziano. Na forum Passata też jestem użytkownikiem.
Mechanik "podobno" się pomylił. Koszt sprzęgła Waleo po cenie hurtowej wyszedł 460 złotych + przesyłka.
Sprawa wyjaśniona.

Autor:  Fuller [ 06 gru 2009, 17:53 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Cytuj:
Moze miec 115 tkę. Po FL 1,9 było 101 km i 130 km. Przed 90, 110 i 115 km.
Masz chyba AJM ?

Przed liftem (b5) nie było 115...były tylko 90/110 w 1.9tdi
a 101/115/130 to już jest inny silnik na pompo-wtryskiwaczach i występuje w nowszych paskach w B5tkach i B5 FL
Cytuj:
Silnik jest 110 km. Po prostu nie sprawdziłem, przekazałem to co mi powiedziano. Na forum Passata też jestem użytkownikiem.
Mechanik "podobno" się pomylił. Koszt sprzęgła Waleo po cenie hurtowej wyszedł 460 złotych + przesyłka.
Sprawa wyjaśniona.
Czyli tak jak myślałem,mechanikowi może zależało żebyś myślał że masz nowszego-i tym samym droższe sprzęgło

Autor:  stasek [ 06 gru 2009, 21:19 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Sprzęgło do B5 FL, nie rożni się bardzo ceną. Mamy w domu B5l i cena z robocizną nie powinna przekroczyć 1400 zł.

Autor:  michal.enter [ 07 gru 2009, 21:29 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Zeby nie było ze off topic robie, ale daje sobię ręke przy samej dupie uciąć ze były 115tki w be5 przed liftem. Kod silnika AJM. ;) Ku potwierdzeniu : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7283

No i 2masa była we wszystkich modelach be5. (TDI) Samą tarczę sprzęgła to za 500 zł kupisz, ale bez 2masy !

Autor:  SAKULAS [ 07 gru 2009, 21:34 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Cytuj:
Zeby nie było ze off topic robie, ale daje sobię ręke przy samej dupie uciąć ze były 115tki w be5 przed liftem. Kod silnika AJM. ;) Ku potwierdzeniu : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7283
Były popieram, wychodziły coś koło 99' może 98'

Autor:  Fuller [ 08 gru 2009, 18:26 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

chyba się nie zrozumieliśmy...

Jest passat B5 i B5 FL
B5 FL to nowszy model inny z zewnątrz i z innymi silnikami,zupełnie inny model.
Jest też pasek B5tka która po roku 98 miała można powiedzieć delikatny "lifting"

B5 po roku '98 dostała nowy silnik w tym też ten 115 km.
A przed tym liftingiem czyli do '98 NIE miała 115 km tylko 90/110
Czyli B5 "zwykłe" po tym liftingu ma 115 tak jak i B5 FL
Ale do '98 "przed liftem" nie miały 115

Autor:  michal.enter [ 09 gru 2009, 17:51 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

Be5 miało tylko jeden lifting w 2000-2001 roku. Było be5 i be5FL. Zgadzam się, silnik 115 dodano pózniej, ale nie było to w zadnym wypadku dodane do be5 fl tylko do be5.
Cytuj:
W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l (101 KM), 1,8 l (125 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (150/170 KM) i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115 KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115 KM występował w dwóch wariantach: AJM 115 KM, 285 Nm i ATJ 115 KM, 310 Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.

W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6 l (101 KM), 2,0 l (115 KM oraz 130 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), V6 2,8 l (194 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0 l TDI (136 KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5 l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).


Wikipedia, z którą aktualnie się zgadzam.

Autor:  Borek [ 10 gru 2009, 13:08 ]
Tytuł:  Re: [VW, Passat] Sprzęgło stożkowe

A B5BP? Model po 2004r z lustrami od nowego i kilkoma innymi duperelami?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/