Auto-Mix - lod贸wki samochodowe, klimatyzatory postojowe, us艂ugi transportowe, transport mi臋dzynarodowy.

Truck-Man Cz臋艣ci Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny cb radiaRegeneracja wtryskiwaczy Common Rail MAN



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3  Nast臋pna
Autor Wiadomo艣膰
 Tytu艂: Stawka za km.
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 15:16 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105
Ile 艣rednio kierowca ci臋偶ar贸wki j臋偶dz膮cy po Europie lub tylko po Kraju ma p艂acone za kilometr? I jak to potem jest naliczane? Tzn, kilometry s膮 liczone w dwie strony? Np: kto艣 ma za kilometr 1.90z艂, przeje藕dzi w miesi膮cu 9000 km, 9000*1.90 =17.100
Suma wychodzi b.du偶a, tak wi臋c pytam, jak to jest przeliczane? Jestem nowy w tym temacie i s艂abo si臋 orientuj臋. Pozdrawiam.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 15:34 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 10 mar 2009, 15:10
Posty: 65
Lokalizacja: Piaski
Te 1.90 z艂 to jest dla pracodawcy. Dla kierowcy jest z tego 11%, wiec
17.100*0.11=1881(z艂).


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 15:38 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 543
ooo jakby kierowca tyle mia艂 od km to ka偶dy by chcia艂 by膰 kierowc膮!
To co poda艂e艣 to tyle kosztuje km/tyle p艂ac膮 firmie od km...a kierowca ma np. 15gr od km.
Albo % od tego co zarobi艂a firma np.10-15 %


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 15:48 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 10 mar 2009, 15:10
Posty: 65
Lokalizacja: Piaski
Fuller pisze:
ooo jakby kierowca tyle mia艂 od km to ka偶dy by chcia艂 by膰 kierowc膮!
To co poda艂e艣 to tyle kosztuje km/tyle p艂ac膮 firmie od km...a kierowca ma np. 15gr od km.
Albo % od tego co zarobi艂a firma np.10-15 %


W艂a艣nie...


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 15:48 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2679
Lokalizacja: Schwedt
Samoch贸d: MP4
Fuller pisze:
a kierowca ma np. 15gr od km.



15 gr.? Gdzie tak p艂ac膮?


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 16:02 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 469
Lokalizacja: WM
rcko pisze:
Ile 艣rednio kierowca ci臋偶ar贸wki j臋偶dz膮cy po Europie lub tylko po Kraju ma p艂acone za kilometr? I jak to potem jest naliczane?

30gr za ka偶dy przejechany kilometr + oczywi艣cie podstawa. Je偶eli tu te偶 m贸wimy o 艣rednich kwotach to liczmy 1500z艂 brutto.

_________________
"640 KB pami臋ci operacyjnej powinno ka偶demu wystarczy膰." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przegl膮dania i komentowania.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 16:10 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 24 pa藕 2009, 10:09
Posty: 203
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Mercedes Actros 1845
Ja akurat mam 38 gr za km, ale firmy za kilometr p艂ac膮 wi臋cej do 3000 ty艣. km za k贸艂ko 0,95 centa a za ka偶dy nast臋pny 1,05 euro za km. Koszt jednej z niemieckich spedycji.

_________________
TIR
wed艂ug szefa Transport I Robota
wed艂ug kierowcy Turystyka I Rekreacja


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 16:40 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 543
Pazdz pisze:
Fuller pisze:
a kierowca ma np. 15gr od km.



15 gr.? Gdzie tak p艂ac膮?



PODKARPACIE,chyba najmniej si臋 zarabia u nas....
ale te 15 gr. to podaje tak dla przyk艂adu-cho膰 zdarzaj膮 si臋 i takie przypadki 偶e tyle p艂ac膮 + podstawa.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 16:48 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2246
Lokalizacja: Wroc艂aw
Fuller pisze:
PODKARPACIE,chyba najmniej si臋 zarabia u nas....

Dlatego wyjecha艂em na Dolny 艢l膮sk :> EOT


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 16:59 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 543
艣miej膮 si臋 z Podkarpacia 偶e "Ukraina" w kwestii zarobk贸w i troch臋 tak jest.Gorzej wypadamy w por贸wnaniu z du偶ymi miastami.
Obserwuje od d艂ugiego czasu oferty pracy...naprawd臋 du偶o ofert to oferty gdzie proponuje si臋 wynagrodzenie rz臋du 1200-1800 z艂, np.ost jaki艣 "boss" da艂 ofert臋 na cystern臋,kier.CE z do艣wiadczeniem itp itd.wynagrodzenie...1500z艂!!!
Dla przyk艂adu,mam wujka na 艣l膮sku w Gliwicach.na koparce ma 22z艂/h + inaczej p艂atne nad godziny i tak samo za soboty.u nas na "UA" w ofertach na operator贸w koparek w rubryce wynagrodzenie najcz臋艣ciej widzi si臋 "10,12 a w najleprzym wypadku 15 z艂"


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 17:16 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1252
Lokalizacja: Ostr贸w Wlkp.
GG: 41313816
Mo偶e na pocz膮tek fakt 偶e jak pracodawca je藕dzi za 1,9z艂 -czyli stawk臋 g艂odow膮- to kierowca te偶 ma g艂odow膮 wyp艂at臋. W moim regionie stawka wynosi zazwyczaj 30-35gr
艁ukaszz pisze:
oczywi艣cie podstawa
Podstawa to dzi艣 wcale nie taka oczywista sprawa, du偶o os贸b dyma dzi艣 za "go艂e" kilometry, lub % od frachtu a podstawe to maj膮 tylko na papierku.
Mo偶e napisze kilka przyk艂ad贸w z kt贸rymi mia艂em okazj臋 si臋 w tym roku spotka膰:1) podstawa 950z艂 +28gr/km (p艂atne za kilometry kt贸re prze艣le spedycja) + 100z艂 za wekeend za granic膮, system: przewa偶nie PL-UE-PL
2)podstawa 1000z艂 + 40gr/km, system 4/1 UE
3)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr/km co wekeend w domu
4)Brak podstawy jazda PL-UE-PL za 30gr, wekeend w domu, jak si臋 trafi
5)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr (jak si臋 sprawdzisz to 35gr) +
4z艂 za godzine postoju na za/roz艂adunku, przebiegi ok 8000-9000km
6)Brak podstawy, jazda po kraju za 25-35gr/km w zale偶no艣ci od auta, jeden tydzie艅 je藕dzisz po kraju i na wekeend w domu, nastepny tydzie艅 co dzie艅, co drugi w domu i tak w ko艂o, zarobki raczej mierne.
7)Brak podstawy, %od frachtu + 12z艂 "diety", jazda PL-S-PL-S-PL-S-PL dwa trzy dni w domu i dalej to samo, zarobki, s艂abe(max 3500z艂)
S膮 to niekt贸re przyk艂ady wg kt贸rych mia艂em okazj臋 pracowa膰 w tym roku, lub pracodawca mi proponowa艂.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 17:33 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 543
Mo偶e mi kto艣 wyt艂umaczy膰 jedn膮 spraw臋?
mianowicie jak to jest....
Ci臋偶ar贸wki/艣rodki transportu kosztuj膮 tyle samo w PL co w UE,eksploatacja-serwis te偶 podobnie.
Ceny mamy takie jak w UE,nasi "bossowie" maj膮 tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im si臋 op艂aca wykonywa膰 transport!
A u nas wiecznie si臋 narzeka 偶e si臋 nie op艂aca?
Jak to jest?


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 18:12 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1252
Lokalizacja: Ostr贸w Wlkp.
GG: 41313816
Fuller pisze:
Mo偶e mi kto艣 wyt艂umaczy膰 jedn膮 spraw臋?
mianowicie jak to jest....
Ci臋偶ar贸wki/艣rodki transportu kosztuj膮 tyle samo w PL co w UE,eksploatacja-serwis te偶 podobnie.
Ceny mamy takie jak w UE,nasi "bossowie" maj膮 tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im si臋 op艂aca wykonywa膰 transport!
A u nas wiecznie si臋 narzeka 偶e si臋 nie op艂aca?
Jak to jest?

Co do stawek to 1,9z艂 to ile jest Euro? czyba mniej ni偶 0,5E tak偶e w膮tpie aby na zachodzie kto艣 si臋 w to bawi艂, u nas wi臋kszo艣膰 transportu zbiera och艂apy z UE. Dlaczego np tyle du艅skich naczep ci膮gaj膮 polaczki? Dlatego 偶e du艅czyk ma np za 1km jeden 1,1E, polakowi da 0,7 a ten gania jak g艂upi i si臋 jeszcze cieszy. Za same przekazanie roboty bior膮 ok 30-40%.
Po za tym Polska jest ci膮gle na etapie dorobkiewicz贸w, ka偶dy chce mie膰 jak najwi臋cej dla siebie, i nawet 20lat po komuni藕mie ci膮gle brakuje nam do standard贸w UE. Prawo mamy takie, 偶e kierowca zarabia za jazd臋 po UE 1200z艂, a reszt臋 pod sto艂em. Tak czy siak dymamy za pensje bezrobotnego niemca. Zreszt膮 ilu helmut贸w je藕dzi np 4/1? albo chocia偶 do PL? Polacy to mo偶e pracowity nar贸d, ale nie maj膮cy za grosz poczucia warto艣ci, kt贸ry za pieni膮dze jest w stanie jecha膰 wsz臋dzie. Je偶eli na 10os贸b 9 pojedzie za 3500z艂 :lol: dyma膰 w systemie 4/1 to jak ma by膰 lepiej? je偶eli na 10 jeden by pojecha艂 to co innego, ale szef wie 偶e znajdzie przynajmniej 9 parobk贸w wi臋c czemu on ma si臋 stara膰 o prac臋, na rynku jest pe艂no och艂ap贸w kt贸re on we藕mie. To jest sprawa z艂o偶ona. Ale min tak to w og贸lnym zarysie wygl膮da.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 18:18 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6367
Lokalizacja: Wroc艂aw
GG: 37985486
to nie jest tak.
1. w tej chwili zarobki kierowc贸w zawodowych na zachodzie drastycznie spad艂y. ze wzgl臋du na spadek stawek tam te偶 oraz ze wzgl臋du drastycznego spadku transportu mi臋dzynarodowego. przerzuty unijne robi膮 kierowcy z dawnych demolud贸w. wystarczy przypomnie膰 sobie ile widzieli艣my 10 lat temu pojazd贸w niemieckich w Polsce, a dzisiaj.
2. pojazdy tyle samo nie kosztuj膮. polski przewo藕nik lub spedycja kupuj膮 2-3 auta nigdy nie osi膮gnie takiej ceny jak wielka korporacja zachodnia kupuj膮ca w jednym rzucie 1000 aut.
3. przedsi臋biorstwa egzystuj膮 w innych warunkach. inne s膮 podatki. u nas op艂aty sa wielokrotne i poukrywane. w rzeczywisto艣ci tak jak s艂u偶ba zdrowia niby darmowa kosztuje wi臋cej ni偶 ekskluzywna prywatna klinika.
4. stawki po jakich je偶d偶膮 przewo藕nicy s膮 r贸偶ne. niemiecki przewo藕nik jest najcz臋艣ciej 2-3 w kolejce, a polski dostaje frachty jako 5-6 od polskiego po艣rednika.
5. terminy p艂atno艣ci. w starej UE terminy p艂atno艣ci s膮 kr贸tsze (wynika to z ilo艣ci po艣rednik贸w) oraz pewniejsze. w Polsce przewo藕nik tylko wspomagaj膮cy si臋 internetow膮 gie艂d膮 艂adunk贸w musi przyj膮膰, 偶e jaki艣 10% albo nie zostanie zap艂acone, albo b臋dzie na t膮 kas臋 czeka艂 ponad rok.

jedni i drudzy prowadz膮 dzia艂alno艣膰 prawie tak samo, ale prawie robi wielk膮 r贸偶nic臋.

6. firmy kt贸re stanowi艂y o sile polskiego transportu wielko艣ci 20-50 aut, kt贸re najszybciej przystosowa艂y si臋 do zmieniaj膮cej si臋 gospodarki dzisiaj s膮 najmniej op艂acalne. w tej chwili transport zmierza do modelu ameryka艅skiego, czyli albo wielka korporacja z wielotysi臋czn膮 flot膮, albo silngiel kierowca - przedsi臋biorca posiadaj膮cy jeden ci膮gnik siod艂owy, je偶d偶膮cy z naczepami korporacji. inne firmy b臋d膮 kula艂y, albo upadn膮.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 22 lis 2009, 22:03 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 1717
Lokalizacja: DK94
GG: 1
Samoch贸d: Completnie Felerny Yeahlcz
Tak czytam i czytam, i coraz bardziej u艣wiadamiam sobie 偶e jednak mam dobre a nawet bardzo dobre warunki wynagrodzenia i pracy.

_________________
Bliu, no niby to ca艂e bliu do艂o偶yli i mo er艂o pin膰 by膰 a to naw贸z jes! Ch艂opy to na pole kupujo, zwyk艂o rozwodniono P艂olifoska...


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 23 lis 2009, 0:10 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 403
Lokalizacja: Kielce/Ipswich
Fuller pisze:
nasi "bossowie" maj膮 tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im si臋 op艂aca wykonywa膰 transport!
...
Jak to jest?

po czym to wnioskujesz?

jezdzac i mieszkajac w UK, sytuacje w Polsce znam tylko z forum oraz rozm贸w ze znajomymi(wsrod ktorych jest 3 prowadzacych firmy transportowe i kilku kierowc贸w zawodowych) i stawki o jakich czytam i slysze r贸偶nia sie drastycznie...

maly przyklad - stawka dla firmy - 1.2 funta za mile (jedziesz z 艂adunkiem, zrzucasz, wracasz. czasami bierzesz cos po drodze ale rzadkosc. mimo tego p艂atne w dwie strony) nie m贸wie ze tak jest zawsze i wszedzie ale tak tez jest. sa wyzsze sa i mniejsze.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 23 lis 2009, 13:06 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105
I ile tak robicie w miesi膮cu km? Jaka jest podstawa 艣rednio?
Pracodawca p艂aci za obydwie strony? Np: jad臋 do Niemiec, i powr贸t te偶 mam naliczany?


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 23 lis 2009, 14:13 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:22
Posty: 50
GG: 3536965
a te stawki to wy m贸wicie brutto czy netto ?
Tak zazwyczaj to pracodawcy podawaj膮 stawki na umowach brutto czy netto ?


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 23 lis 2009, 14:17 
Offline
U偶ytkownik

Rejestracja: 10 mar 2009, 15:10
Posty: 65
Lokalizacja: Piaski
rcko pisze:
I ile tak robicie w miesi膮cu km? Jaka jest podstawa 艣rednio?
Pracodawca p艂aci za obydwie strony? Np: jad臋 do Niemiec, i powr贸t te偶 mam naliczany?


Naliczane masz kilometry 艂adowne.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostWys艂ano: 23 lis 2009, 15:27 
Offline
U偶ytkownik
Awatar u偶ytkownika

Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1252
Lokalizacja: Ostr贸w Wlkp.
GG: 41313816
rcko pisze:
ile tak robicie w miesi膮cu km?

My艣le 偶e 艣rednia 10 000km to taki wynik pomi臋dzy mi臋dzynarod贸wk膮 a kraj贸wk膮.
marcinklb pisze:
a te stawki to wy m贸wicie brutto czy netto ?
Tak zazwyczaj to pracodawcy podawaj膮 stawki na umowach brutto czy netto

Naliczanie p艂acy od przebytych kilometr贸w oraz % od frachtu jest zabroniony, nikt nie ma w umowie np 30gr/km. W umowie cz臋sto g臋sto kierowca ma najni偶sz膮 krajow膮. Czasem ma t膮 podstaw臋 plus ilo艣膰 przejechanych kilometr贸w, na kraju jednak zazwyczaj jest "go艂a" kilometr贸wka, czyli jak masz 30gr/km (zawsze na r臋ke) zrobisz ich 8000 to dostaniesz 2400z艂 wyp艂aty. Ka偶da firma praktykuje troszke inaczej, np za przepa艂 mog膮 odj膮膰 z wyp艂aty ,czy za wybit膮 lamp臋, ale mo偶esz te偶 dostac premie za dbanie o auto, czy dobre spalanie. Zale偶y od firmy. Stawka kilometrowa jak i % od frachtu s膮 to stawki um贸wione z pracodawc膮, tego nie ma nigdzie zapisane. To 偶e w umowie jest np 1276z艂 brutto, to jest wymagane prawem, wiele firm tyle podaje z racji faktu p艂acenia mniejszego ZUS-u, bo im wi臋ksze wynagrodzenie na papierku tym wi臋kszy sk艂adki itp trzeba odprowadzi膰. W tym wypadku formalnie zarabia si臋 ok 1000z艂 na r臋ke. Wyp艂ata z kilometr贸wki czy % frachtu jest wyp艂at膮 wcze艣niej um贸wion膮 s艂ownie, i odbywa si臋 "pod sto艂em". Tak to niestety w wi臋kszo艣ci dzi艣 wygl膮da.
rcko pisze:
Jaka jest podstawa 艣rednio?
Pracodawca p艂aci za obydwie strony? Np: jad臋 do Niemiec, i powr贸t te偶 mam naliczany?

Tak jak wcze艣niej napisa艂em dzi艣 ta podstawa to wcale nie jest taka oczywista sprawa, je偶eli b臋d膮c ostatnio za granic膮 z rozm贸w z ok 5kierowcami wysz艂o 偶e nikt nie mia艂 podstawy to znaczy 偶e nie jest ciekawie. Podstawa jak ju偶 jest to zazwyczaj ok 1000z艂 w g贸r臋. W ka偶dej firmie jest inaczej. Go艣膰 z Rabena np m贸wi艂 mi 偶e po 13latach jazdy mia艂 1900z艂 podstawy na r臋ke, to by艂o jeszcze przed "kryzysem" a czy to prawda to nie wiem. Zazwyczaj te kwoty oscylowa艂y w granicach 1000-2000z艂. Lecz jak to teraz wygl膮da?- raczej gorzej.
Co do wyjazdu do Niemiec to jazda dla Ciebie jak i pracodawcy za p艂atne kilometry tylko w jedn膮 stron臋 jest raczej nieop艂acalna.
Tu zn贸w zale偶y od firmy, jedni p艂ac膮 za 艂adowne kilometry np. 40gr a za puste np 15gr. Ja natomiast mia艂em zawsze staj膮 stawk臋 kilometrow膮, czy jad臋 na pusto, czy z towarem.
Tak偶e dzi艣 w wi臋kszo艣ci wyp艂ata zale偶y od tego ile przejedziesz.


Na g贸r臋
 Wy艣wietl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3  Nast臋pna


Kto jest online

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy to forum: Obecnie na forum nie ma 偶adnego zarejestrowanego u偶ytkownika i 8 go艣ci


Nie mo偶esz tworzy膰 nowych temat贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w tematach
Nie mo偶esz zmienia膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w

Szukaj:
Przejd藕 do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2015 Piotr Karda艣

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcyRegeneracja wtryskiwaczy LublinRegeneracja wtryskiwaczy Gda艅skRegeneracja turbospr臋偶arekRegeneracja pompowtryskiwaczy vw