wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

MAN TGM
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2245
Strona 1 z 2

Autor:  Pazdz [ 12 sty 2006, 21:14 ]
Tytuł:  MAN TGM

Wiosną w sprzedaży pojawi się średniej wielkości MAN TGM, początkowo tylko w wersjach o DMC 18 t i z dzienną szoferką, nieco później oferta zostanie wzbogacona o wersje o DMC 12 i 15 t, szoferkę sypialną i sypialną z podwyższonym dachem. Na maj planowany jest debiut TGM z kabiną brygadową. Do jesieni dostępne będą wyłącznie dwuosiowe TGM-y 4x2, potem dołączy dwuosiowa odmiana 4x4 i trzyosiowa 6x4. Razem, do wyboru będą wówczas samochody w ośmiu rozstawach osi, na których będzie można osadzać zabudowy o długości od 3,9 do ponad 8 metrów. Dopiero jesienią pojawią się też TGM-y o DMC 15 i 18 t z w pełni pneumatycznym zawieszeniem. Źródłem napędu MAN-a TGM jest sześciocylindrowy turbodiesel common rail o poj. 6,9 l, produkowany w trzech wersjach mocy: 240, 280 i 326 KM. Standardowo silnik jest łączony z dziewięciostopniową, ręczną skrzynią biegów Eaton. Za dopłatą dostępna będzie 12-biegowa, zautomatyzowana przekładnia TipMatic.

http://www.gieldasamochodowa.pl

Obrazek

Autor:  Trc [ 19 sty 2006, 23:10 ]
Tytuł: 

No to czekamy na TGM. Ciekawe jakie będą wrażenia z jazdy tym samochodem i jakie będą jego osiągi. Ale pożyjemy zobaczymy. Ale z punktu widzenia samochodów krótkodystansowych myśle że będzie to dobry samochód, pewnie będzie dobrze zastępował MANa L2000.

Autor:  Pazdz [ 19 sty 2006, 23:22 ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że L2000 zastąpił model TGL. To jest model, którego dmc wynosi 12 i więcej. A L2000 jeździ dużo 7,5 tonowych itp. To nie jest tranport lekki ani ciężki, coś po środku - średni. :wink: :wink: :wink: :/ namieszałem :/

Autor:  Trc [ 20 sty 2006, 1:04 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wydaje mi się, że L2000 zastąpił model TGL.
Tak TGL zastąpił L2000 ! Sorki z mojej strony zaszła mała pomyłka chodziło mi o MANa M2000.

Autor:  AdekS [ 14 kwie 2006, 19:36 ]
Tytuł: 

MAN-a M2000 zastąpi TGM a mańka L2000 - TGL :]

Autor:  Aleks [ 14 kwie 2006, 19:41 ]
Tytuł: 

AdekS zgadza się. :wink: To Man-a M2000 zastąpił TGM a nie TGL :wink: . No ale czasami się zdarza, że człowiek się myli i potem żałuje tego :lol: 8) :wink: .

Autor:  PIOTREK 1843 [ 14 kwie 2006, 20:56 ]
Tytuł: 

Bardzo mi się podoba ten Man i choć jestem zwolennikiem Mercedesa to jednak TGM wydaje mi się bedzie korzystniejszym wyborem. Stawiam Mańka na drugim miejscu w swojej klasie przed Atego ale za Dafem LF :wink:

Autor:  ciezarowka [ 17 kwie 2006, 17:34 ]
Tytuł: 

M.A.N. to dobra maszyna ale i za to droga i stad się wzięło powiedzenie truckerskie- ,,MASZ MANA GRASZ PANA”. I na pewno będzie droższy od modeli innych marek tej samej klasy.

Autor:  pitra [ 22 kwie 2006, 22:29 ]
Tytuł: 

Miałem okazję przejechać się tym TGM i nawet mnie zasokoczył swoim wyposażeniem zale jego wada to jego(CENA) jest ZA DROGIIII :evil: niedaleko mnie taki właśnie takim TGM stoi u (SZWEDKA) 8)

Autor:  ssss45 [ 29 paź 2006, 16:55 ]
Tytuł: 

TGM jest super samochod jezdze takim od miesiaca z wysoka kabina i duzo jej nie brakuje do tej w TGA bardzo dobry samochod na silnik i skrzynie tez narzekac nie mozna jednym slowem dobry samochod

Autor:  kkabumm [ 09 kwie 2007, 19:47 ]
Tytuł: 

miałem okazję przejechąc się z tatą TGM-KIEM 18.330 z kabiną LX z bydgoszczy do Gdanska i z Bydgoszczy do Torunia kiedy wsiadłem do kabinki byłem w szoku jaka jest obszerna silnik także mocny i nawet przy max ładunku 10t radził sobie z górkami

Autor:  zwoli [ 09 kwie 2007, 20:11 ]
Tytuł: 

bo jezdziles najmocniejsza wersją 330 to duzo jak na solo ciekawe jak sobie radzil by 240 z takim ladunkiem moj stary man 260 to na plaskim dobrze radzi sobie ale w gorach to juz ma co robic ale cena tgm mnie powala 18,240 z zabudową chłodnia to wydatek 350tys

Autor:  zwoli [ 13 kwie 2007, 13:08 ]
Tytuł: 

ladownosc 9,5 t a jezdze bez przyczepy po solo tez ma co robic kontener 8 metrow 20 palet

Autor:  zwoli [ 15 kwie 2007, 11:14 ]
Tytuł: 

Tak wystarczy ale pojechalem do krakowa i wtedy docenilem to ze są w tym aucie pulówki przy 10 tonach w górach ma co robic .Silnik jest dosc mocny ale ja uwazam ze 6,9 litra to za mala poj masz obroty to jedziesz a jak spadna ponizej 1500 to juz nima czym jechac.Ale po w miare plaskim terenie bez większych podjazdów to wystarczy.Bo taka jest opinia ze jelcz mial 240 i ciągal przyczepę a tu 260i malo.Ale jelcz mial ponad dwa razy wieksza poj silnika

Autor:  Cichacz74 [ 03 sie 2007, 15:04 ]
Tytuł: 

pozwole sobie wstawic link do filmu nakreconego podczas testu prasowego MAN-a TGM 4x4

http://www.youtube.com/watch?v=qyEzqoYKViw

Autor:  Kmietek [ 30 mar 2008, 23:28 ]
Tytuł:  TGM 240km jak sobie radzi z 28 tonami?

Witam, posiadam TGM 15.240 Auto ma teraz jezdzic pod miedzynarodowke i musze do niego kupic przyczepe. Z danych technicznych jest napisane, ze DMC calego zestawu (z przyczepa tez) moze ciagnac 28 ton. Mam pytanie odnosnie ludzi ktorzy jezdzili takim samochodem z przyczepa, czy to auto sobie jakos radzi z gorkami? bo jakos te 240 koni przy prawie 30 tonach to mnie troche przeraza :?

Autor:  admineu07 [ 17 kwie 2008, 18:03 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Zalaczam kilka zdjec mojej nowej ciezarowki,ktora dostalem kilka dni temu na stan, niestety moja stara Scanie mi zabrali :(
Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Autor:  kkabumm [ 17 kwie 2008, 22:06 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Kolego Admineu Maniek jest sprowadzony czy pracujesz za granicą ??? ładnie się prezentuje twój TGm-ek masz nowszy model niż nasz tyle że z niską kabiną i mniejszą mocą :twisted:
tu fotki naszego Mańka:
ObrazekObrazekObrazekObrazek



a teraz takie pytanie ogólne czy model TGM będzie dalej produkowany czy nie ??? bo od kiedy zacząl być produkowany model TGS i TGX to na stronie MANA modelu TGM już nie ma czyżby to już był koniec produkcji TGM-ów ??? czy może też doczekają się następcy ??? wie ktoś może ???

Autor:  admineu07 [ 18 kwie 2008, 4:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Cytuj:
Kolego Admineu Maniek jest sprowadzony czy pracujesz za granicą ??? ładnie się prezentuje twój TGm-ek masz nowszy model niż nasz tyle że z niską kabiną i mniejszą mocą :twisted:
Pracuje za granicą.Niska kabina mi w niczym nie przeszkadza , w Scanii tez mialem niska i bylo dobrze ,ja robie kółka najwyżej po 414km.Natomiast wkurza mnie ze ten Maniek ma wiekszy promien skretu,przez co duzo trudniej sie wcisnac w niektore ciasne uliczki.No i lusterka moglyby byc nieco wieksze i bardziej zabudowane ,bo przy ulewnym deszczu masz momentalnie brudne lusterka,podobnie jak w Daf-ie. Jak go dostalem to mial przejechane niecale 900km , jeszcze smierdzial nowoscia ,bo to model z drugiej polowy 2007r. Silnik moze i slabszy ale ja nie targam jakichs ciezkich ladunkow.Poza tym skrzynia w automacie ,przyjemnie sie prowadzi.

Jak to na stronie Mana nie ma modelu tgm?? oczywiscie ze jest .http://www.man-mn.com/en/Products_%26_s ... raffic.jsp

Autor:  kkabumm [ 18 kwie 2008, 8:15 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM

Cytuj:
Jak to na stronie Mana nie ma modelu tgm?? oczywiscie ze jest .
rzeczywiście :wink:
ale wchodziłem na Polską stronę to nie było no to rzeczywiście jak mówisz że jeździsz na krótkie traski i ładunów ciężkich nie ciągasz to taki model wystarczy pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/