Sąsiad mojego kolegi do dziś jeździ po Polsce tym Iveciem i sobie nie krzywduje, zresztą ja też jeździłem kiedyś TurboStarem z fatherem i dobrze to wspominam, ale może dlatego że to były moje pierwsze w życiu trasy...
(C) Łukasz Traker
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć innymi samochodami niż Scania...
Ostatnio zmieniony 24 sie 2008, 7:25 przez Łukasz Traker, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich, pisze ponieważ zostałem właścicielem takiego pojazdu czyli Iveco Turbostar z 1990 roku o mocy 420KM,silnik V8, autko sprowadzone z Włoch tak więc bez grama rdzy oraz w idealnym stanie jednak przy zakupie wiedziałem,że auto ledwo zapala i kopci na biało,że nic nie widać aż do uzyskania pełnej temperatury pracy.Po rozgrzaniu motora podczas jazdy jest dobrze,natomiast wystarczy się zatrzymać i po dłuższym chodzie na wolnych obrotach znowu są kleby białego dymu.Włosi nie dali sobie z tym rady i my też wysiadamy.Sprawdziliśmy wszystko od wtrysków zaczynajac(są idealne),pompa (igła),ciśnienie wszedzie rowniutkie po 26 barów,toki i pierścienie w bardzo dobrym stanie,dobraliśmy się do rozrzadu i też wszystko super.Może ktoś ma jakieś większe doświadczenie i wiedze albo litrature fachową dotyczącą tego właśnie sinika V8 420 KM bo ja już mam dość może kotoś miał taki przpadek.Prosze o pomoc.
W tempraturze plus 10 stopni nie zapali bez samostartu pzydrawiam
Rejestracja:25 lis 2007, 17:49 Posty: 3
Lokalizacja: Z Radzynia
uuu pamiętam dokładnie to auto!! Tato takim pomykał a dokładnie 190-36 z92r! w wakacje non stop z tata ganiałem i pamiętam ze to auto bardzo szlo jak na swoja moc i mało paliło chociaż latało pod wywrotka! Bardzo dobrze wspominam to auto i zawsze z sentymentem patrze na te auta jak spotkam je na drodze
Mój tata śmigał TurboStarem 190-38 z 92r. przez dobre dwa lata...mam sentyment do tych aut ponieważ to było pierwsze auto w którym spałem prawie się nie psuło...jeździło jeszcze w firmie EuroStar i on wymiękał pod górkę...
Iveco TurboStar był pierwszym, a właściwie drugim pojazdem który tak mnie zaciekawił (pierwszym był Major, ówczesny pojazd ojca). Był to chyba Poznań, ok. 5 lat temu. Czekaliśmy wtedy w kolejce pod rampę. Obok nas stało właśnie takie Iveco. Bardzo spodobała mi się prostota tego wozu, a jednocześnie kunszt konstruktorów, którzy potrafili wyłonić tyle miejsca w środku. Największym pozytywem jak na tamte czasy był jednak telewizor zamontowany w nadbudówce tego auta.
Mimo że wtedy marzyłem aby jeździć Magnumką, te cacko czymś "dziwnym" mnie zainteresowało i fascynuje do dziś.
Rejestracja:14 sie 2008, 12:59 Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV
To IVECO jest najlepsze jakie tylko koncern FIAT/IVECO mógł wypuścić.Przecież to, to IVECO, stało się "matką polskiego transportu międzynarodowego(mam na myśli Transbud jak i PEKAES)"To na nich w latach 90' kierowcy ze Wschodu niszczyli drogi państw starej i nowej UE.A teraz, teraz stoją one za stodołami, na polach, gdzie dzieci się bawią w chowanego, gdzie żule "mózgotrzepy" konsumują.Jeszcze niektóre wożą słomę i ziemniaki z pól...Ale są też i tacy, dla których TurboStar to coś więcej niż kupa niepotrzebnego metalu.To są Ci, co ich "turbki" walczą na drogach Polski i nierzadko wykonywując transport międzynarodowy.O MOBILE:OCALMY IVECO TURBOSTAR PRZED ŚMIERCIĄ
...Ale są też i tacy, dla których TurboStar to coś więcej niż kupa niepotrzebnego metalu...
Chyba jestem jednym z takich ludzi bo to one przed laty zaraziły mnie truckami, a że znalazłem wątek sobie bliski wyszperałem foty ulubionych aut sprzed kilku lat. Turbo Starów było kilka w tej firmie, to one ją zbudowały, niestety foty mam tylko ostatniego, ale za to special
Kolego gkwKuba powiedz mi jaka to wersja special ? bo u mnie na kabinie też jest taki napis
Jeśli chodzi o ciągniki siodłowe TS "special" to wiem tylko że to seria wypuszczona krótko przed pojawieniem się Eurostara, różniły się wyposażeniem ale szczegółów nie znam. Może ktoś z kolegów pomoże?
Potrzebuje kupić przełącznik do podnoszenia kabiny w turbostarze ten przy dzwigni zmiany biegów, oraz zawór do fotela pneumatycznego firmy ISRI nie wiecie gdzie coś takiego można dostać ?
Wojtek
_________________ Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka
pierwsze co to sprawdzam na allegro z zaworkiem może nie będzie problemu bo już znalazlem czlowieka który mi to sprowadzi - gorzej z tym przełącznikiem nie mam pojecia gdzie go dorwać.
coś takiego poszukuje
I pytanie czy fotele w turbostarach rocznik 93 miały fotele pneumatyczne ? Bo dzwoniłem do serwisu i pan powiedział ze tam były tylko mechaniczne.
_________________ Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka
z fotelem już sobie poradzilismy zabrudzony był zaworek i nie dawał powietrza na poduszke, a przełącznik bede szukal dalej - serwis wyliczyl 300zł za kawalek plastiku bezsens.
_________________ Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka
W firmie było niebieskie iveco o mocy 360 koni i jeździło pod wywrotką ,dawało sobie lepiej rade niż daf z 380 konnym silnikiem co lepsze iveco paliło mniej niż ten daf ,Jak przeglądałem tarczki kierowcy który nim jeździł to wychodziło im szybciej tym mniej palił ,byłem w szoku bo nigdy nie spotkałem się z takim iveciem paliło 35,36 na 100 km przy ładunku 27-30 ton . Auto rzadko się psuło , polecam to auto każdemu początkującemu szefowi swojej firmy , bo nie wiem czy tylko ja trafiłem na taki dziwny model , ale był wyśmienity.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę