Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2009, 0:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:30
Posty: 5
GG: 354
Lokalizacja: Jaworzno

witam kolegow.Panowie scania 124 420,2000rok problem taki:jakies miesiac temu chciałem odpalic auto. startuje a autko zaczyna kopcic na czarno i nie moze wejsc na obroty. na wszystkie gary nie mogła wejsc,kopty czarne ze szok auto klekocze mało silnik nie wyskoczy brak reakcji na pedał gazu.ale powoli powoli,powoli i zaczeła wchodzic na obroty.myslałem ze paliwo do kitu zmieniłem stacje tankowania i miesiac spokoj ...wczoraj odpalam i zas to samo.temperatura 0 stopni, auto nie stało dłuzej jak 7 godzin.moze macie jakies pomysły,co jest grane?


Post Wysłano: 16 lut 2009, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 23:25
Posty: 10
GG: 0

witam,masz kolego problem z ciś.paliwa musisz spr.ciś.w czasie pracy silnika na wolnych obr. ma byc około 17 bar,po zgaszeniu na chwile wskoczy na około 22 bary,potem zaczyna spadac,jesli w krótkim czasie spada do zera to smok,a dokładniej zaworki w smoku,należy też sprawdzic zaworki na banku paliwa oraz na obudowie filtra paliwa ,oraz odkręcic filtr i sprawdzic rurkę ustalającą na której jest filtr paliwa,smok powinien trzymac najmniej około 5 barów i nie spadac niżej


Post Wysłano: 17 lut 2009, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:30
Posty: 5
GG: 354
Lokalizacja: Jaworzno

witam kolege.czytajac co piszesz dochodze do wniosku ze bez servisu sie nie obejdzie??sprawdze to...tylko zastanawia mnie fakt ...dlaczego nie dzieje sie to czesto,codziennie...tylko od czasu do czasu???


Post Wysłano: 17 lut 2009, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

A sproboj raz odpalic w ten sposob, ze wczesniej bierzesz opalarke i podgrzewasz te 4 zawory z lewej strony silnika.


Post Wysłano: 17 lut 2009, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 23:25
Posty: 10
GG: 0

problemem sa zaworki w smoku wszystko zależy od tego jak sie ustawią,można zrobic tak jesli wystepuje ten problem wystarczy stuknąc gumowym młotkiem w smok to nie raz pomaga ale na pewien czas,moim zdaniem podgrzewanie zaworów od kąta i dawki paliwa nie ma sensu gdyby to od tego zależało silnik pracowałby nie równo cały czas nawet rozgrzany i ciągle paliłoby się edc,myśle że edc zapala się przy kreceniu silnikiem ale jest to normalna reakcja edc jesli ciś. paliwa nie wzrosnie w ciagu 7 sekund,najlepiej przydało by sie zrobic diagnostykę SD2,i sprawdzic jeszcze zawór odcinajacy dopływ paliwa


Post Wysłano: 17 lut 2009, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:30
Posty: 5
GG: 354
Lokalizacja: Jaworzno

witam...Panowie podczas krecenia swieci sie chwilke EDC pozniej juz gasnie...pokazł mi błedy...przynajmniej tak mi sie wydaje ze to sa błedy.na pozycji ETC jest najpierw 5 mrugniec pozniej 2 a pozniej 12..podpowiedzcie jak to rozszyfrowac.jak juz wejdzie na obroty auto jest najnormalniejsze na swiecie dlatego bede próbował robic to co sugerujecie.kolego powiedz mi jeszcze co to jest ten BANK PALIWA?czy myslałes o baku??


Post Wysłano: 17 lut 2009, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 23:25
Posty: 10
GG: 0

kodów nie pamiętam na pamiec, bank paliwowy jest to listwa przykrecona do silnika ,na banku zamocowane są zawory 2 dawki,2 kąta wyprzedzenia wtrysku,zawór odcinający dopływ paliwa,zaworek cisnieniowy,paliwo z filtra idzie na bank,następnie listwa paliwowa na głowice i pompowtryski

---

tabela błedów edc 11 Nadmierna prędkość obrotowa
12 Czujnik obrotów silnika 1
13 Czujnik obrotów silnika 2
14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego
16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego
18 Czujnik ciśnienia oleju
19 Czujnik temperatury paliwa
23 Istnieją kody usterek w koordynatorze
24 Przełączniki pedału hamulca i czujnik pedału przyspieszenia
25 Czujnik pedału przyspieszenia i przełącznik obrotów jałowych.
33 Napięcie akumulatora za niskie za wysokie
37 Awaryjny wyłącznik silnika
43 Uszkodzona szyna CAN
48 Komunikat CAN z koordynatora
49 Nieprawidłowa wersja CAN.
61 Zamknięcie systemu
71 Czujnik ciśnienia dawki paliwa
72 Czujnik ciśnienia paliwa, przedni zespół 1-3 (pierwsze wersje)
73 Czujnik ciśnienia paliwa, tylny zespół 4-6 (-------"-------)
74 Zawory elektromagnetyczne, przedni zespół 1-3
75 Zawory elektromagnetyczne, tylny zespół 4-6
76 Zawory elektromagnetyczne kąta wyprzedzenia wtrysku, przedni zespół cylindrów 1-3
77 Zawory elektromagnetyczne kąta wyprzedzenia wtrysku, tylny zespół cylindrów 4-6
78 Zawór odcinający paliwo
79 Usterka w stopniu sterującym zaworów elektromagnetycznych
83 Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki sterującej.
84 Usterka pamięci jednostki sterującej
86 Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki sterującej.
87 j.w.
88 j.w.
89 Program jednostki sterującej został zmieniony w nieprawidłowy sposób.
96 Temperatura środka chłodzącego zbyt wysoka.
98 Zasilanie napięciem, grupy czujników 1 i 2.
99 Wystąpiła wewnętrzna usterka jednostki


Post Wysłano: 18 lut 2009, 0:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Panowie czy wy piszecie o scani HPI,czy o zwykłych pompowtryskach.


Post Wysłano: 19 lut 2009, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
moim zdaniem podgrzewanie zaworów od kąta i dawki paliwa nie ma sensu
Wszystko zalezy na czym szanowny kolega wlasciciel jezdzi... (a jak jezdzi lub jezdzil na biopaliwie to juz calkiem). Nieraz takie podgrzewanie, czy tez rozebranie tych zaworow i czyszczenie ma sens, no ale moze ja sie nie znam :roll:
Wg mnie czarny dym nie wystepuje przy zapowietrzaniu sie ukladu, czy tez braku paliwa.
Z tym podgrzewaniem to nie chodzi o wykrywanie usterek w sensie elektrycznym, tylko "zmiekczanie" pewnych osadow, ktore przyblokowuja elementy zaworu gdy jest zimny m.in. takich z biopaliw lub rosyjskich wynalazkow. W ekstremalnej sytacji dochodzi do czegos takiego, ze cisnienie paliwa jest, zadnych logicznych kodow bledow, a silnik nie zapala :wink:
Swego czasu podobne klopoty mieli Rosjanie, ktorzy po wjezdzie do Polski zatankowali samochody i zdolali ujechac kilkadziesiat km i maszyna kaput, albo chodzi na 3 cylindry.

PS. ten kod 12 na czujnik obrotow dosc czesto wystepuje podczas dluzszego krecenia rozrusznikiem, albo slabych akumulatorow.


Post Wysłano: 19 lut 2009, 0:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Nadal właścićel nie podaje dokładnie typu zasilania i wtrysku paliwa ,a są zasadnicze różnice .


Post Wysłano: 19 lut 2009, 13:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:30
Posty: 5
GG: 354
Lokalizacja: Jaworzno

witam.Sorry ze dopiero teraz odpisuje ale dzis dopiero zjechałem.sprawy maja sie tak.jezdze tylko po polsce tankuje zazwyczaj na orlenach lukoilach itd.nie leje ,,gnoju,,z nieznanych stacji i nie leje równiez biopaliwa.po zjezdzie wyciagłem smoka ale zadnych zaworków tam nie widze,sitko i tyle.no i elektryka do wskaznika.zauwazyłem ze jak auto postoi ze 2 godziny to owszem odpali normalnie ale stukot na wolnych obrotach jest taki,,metaliczny,,.po dodaniu lekko gazu warkot zmienia sie na normalny,jak puszcze z gazu lub minimalnie dodam to zas stukot robi sie metaliczny.jak to widzicie??


Post Wysłano: 19 lut 2009, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 23:25
Posty: 10
GG: 0

zwaorków nie zobaczysz umieszczone sa w górnej częsci smoka aby je zobaczyc trzeba zepsuc smok problem polega na tym że są wykonane pod złym kątem(smoki nowsze mają troszkę inne zaworki)wszystko zależy od ich ustawienia,zaznaczam że to moze byc jedna z przyczyn tego problemu diagnostyka kosztuje w serwisie około220 zł wiec może warto, troche ciężko jest opisac wszystkie usterki i jak je usunąc


Post Wysłano: 21 lut 2009, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
witam.Sorry ze dopiero teraz odpisuje ale dzis dopiero zjechałem.sprawy maja sie tak.jezdze tylko po polsce tankuje zazwyczaj na orlenach lukoilach itd.nie leje ,,gnoju,,z nieznanych stacji i nie leje równiez biopaliwa.po zjezdzie wyciagłem smoka ale zadnych zaworków tam nie widze,sitko i tyle.no i elektryka do wskaznika.zauwazyłem ze jak auto postoi ze 2 godziny to owszem odpali normalnie ale stukot na wolnych obrotach jest taki,,metaliczny,,.po dodaniu lekko gazu warkot zmienia sie na normalny,jak puszcze z gazu lub minimalnie dodam to zas stukot robi sie metaliczny.jak to widzicie??
dobra, napisz lepiej ile Ci tam przewodow ze smoka paliwa wychodzi do ukladu paliwowego silnika.
dwa czy cztery ?


Post Wysłano: 09 mar 2009, 15:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2008, 21:30
Posty: 5
GG: 354
Lokalizacja: Jaworzno

witam...Panowie sprawa wyjasniona.....pedał gazu dawał w du....dzieki za podpowiedzi.pozdrawaiam


Post Wysłano: 16 kwie 2009, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2009, 21:04
Posty: 3
GG: 0

Pozwólcie że odgrzebie tamat, mam Scanie 124 420 z silnikiem HPi. Mam taki problem że całkowicie nie odpala. Ciśnienie na szynie waha się w granicy 1,5 - 1,9 bara, więc podejrzewam pompę paliwową ale czy jeżeli jest zbyt niskie ciśnienie w układzie to może być taka sytuacja że edc nie podaje prądu na cewkę włączającą dawkę?? Jakie przy rozruchu powinna pompa paliwa dawać ciśnienie??


Post Wysłano: 12 cze 2009, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 cze 2009, 18:46
Posty: 2
GG: 5795912
Samochód: renault magnum

mam takie pytanie co może być przyczyną niedocierania paliwa od pompy do wtrysków przez to nie nie możemy odpalic samochodu przeczyściliśmy wszystkie przewody i nic ,czy to może być wina komputera pokładowego ?


Post Wysłano: 12 cze 2009, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 cze 2009, 18:46
Posty: 2
GG: 5795912
Samochód: renault magnum

jest to pompa edc :(


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: