wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Volvo FH12
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=200
Strona 18 z 20

Autor:  Mihu [ 07 sty 2013, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
Cytuj:
Mihu, jak już mam fachowca pod ręką... Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?
Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście) ;)

Autor:  Mali141 [ 07 sty 2013, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
O głośniku pomyślałem w pewnym momencie ;) A ten hebel sprytna sprawa, zawsze pod ręką, aczkolwiek nie spotkałem takiej wersji, zawsze przy akumulatorach. Jeśli możesz odpowiedz na pytania które dorzuciłem do poprzedniego postu (chyba za późno) :)

"Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?"

Dzięki ;)

Autor:  Mihu [ 07 sty 2013, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A propos tego okazu - nie wiem co to jest za dodatkowa kratka / wlot nad włącznikami po prawej stronie radia. I na dole jakiś czerwony grzybek... "Dekiel" uchwytu na kubki (na środku wystającej deski) oczywiście zgubiony, chyba stały temat w tej serii ;)
Kratka to zabudowany głośnik CB radia, czerwony grzybek to główny wyłącznik prądu ("hebel"), a mój ma "dekiel", ale się nie zamyka - wyrobiony mechanizm zamykania :wink:
O głośniku pomyślałem w pewnym momencie ;) A ten hebel sprytna sprawa, zawsze pod ręką, aczkolwiek nie spotkałem takiej wersji, zawsze przy akumulatorach. Jeśli możesz odpowiedz na pytania które dorzuciłem do poprzedniego postu (chyba za późno) :)

"Jest jakiś sposób odróżnienia norm Euro2 od Euro3 po zdjęciach samochodu/deski rozdzielczej? I czy w 2001 roku występowały silniki 460 w E3? Czy silnik 420 z 2001 roku E2 to jest D12A czy zdarzały się również D12C w E2 w tym roczniku?"

Dzięki ;)
Odpowiedź powyżej ;)

Autor:  Mali141 [ 07 sty 2013, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Po zdjęciach nie ma opcji. W 2001 na rynki UE był produkowany już tylko E3. Od roku 1999 wszystkie jednostki były D12C - bez względu na próg mocy, więc jest pewność, że jeśli 420 jest z 2001 to jest D12C E3 (w 2000 roku zdarzały się jeszcze D12C E2, w 2001 już tylko E3, na UE, oczywiście) ;)
Ciekawe... Akurat szukam takiego ładnego okazu i przedziwne rzeczy ludzie opowiadają ;) Czyli generalnie każdy okaz z 2001 roku powinien mieć silnik D12C i E3? I zarazem D12C we wcześniejszych rocznikach niekoniecznie oznacza E3? Z tego co wiem w bodajże lipcu 2001 roku weszła obowiązkowa norma E3, więc co z wczesniejszymi miesiącami?

Edit:

Dobra, wiem w czym rzecz, Polska nie była wtedy w UE i krajowe okazy psują te reguły ;) A co z silnikami 460, np. tym? http://otomoto.pl/volvo-fh12-460-T3456185.html Z mojego wnioskowania powinien to być E3 (Austria) - czy tak jest?

Autor:  Borek [ 07 sty 2013, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie ;)
Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2.
Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami.

Autor:  Mali141 [ 07 sty 2013, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
E3 to krótka rama i nowe nadkola, E2 długa rama oraz stare i nowe nadkola. Chyba wszystko w tym temacie ;)
Od połowy 1998r Volvo wprowadziło silnik D12C spełniający E2.
Dodam, że tarcze były dostępne od 2000r czyli samochody na długiej ramie i z nowymi nadkolami.
Borek jak widzisz wyżej niekoniecznie, z tego co pisze Mihu w 2000 roku była mieszanka totalna i nawet silniki D12C produkowano czasem w normie E2 :)

Autor:  Borek [ 07 sty 2013, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Volva na krótkiej ramie były dostępne też jakoś od połowy 2000 roku i te były na bank E3.
To co wyżej pokazałeś to na bank E3.

Autor:  Mali141 [ 07 sty 2013, 23:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)

Autor:  Borek [ 07 sty 2013, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca.

Autor:  Mali141 [ 07 sty 2013, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Cytuj:
Dzięki wielkie koledzy, załapałem w czym rzecz ;)
Ale warto sprawdzić normę przed zakupem. Można trafić przeszczep serca.
Po numerach silnika w serwisie, czy jest inna metoda?

Autor:  SlawekDxI [ 08 sty 2013, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ?


*W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie.

Autor:  Borek [ 08 sty 2013, 15:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
A co z osłonką katalizatora* ? E3 ma napis volvo a E2 ma takie wycinanki ?


*W razie "w" chodzi mi o tłumik po prawej stronie.
Z tego co pamiętam to zależało to od typu tłumika a raczej serii produkcyjnej a nie od normy Euro. Starsze Dinexy były z przetłoczeniem, nowsze z kratką, ale jedne i drugie siedziały na pewno w E2.

Autor:  ogierek093 [ 08 sty 2013, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Pokażcie dla potomnych i nieświadomych fotki krótkiej i długiej ramy, bo jeszcze się nie spotkałem z takim podziałem :)

Autor:  Borek [ 08 sty 2013, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Długa rama, stare nadkola:
Obrazek
Długa rama, nowe nadkola:
Obrazek
Krótka rama, nowe nadkola:
Obrazek

Wystarczy?
W FH były i krótkie i długie ramy. Zależało to od specyfikacji zamówienia.

Autor:  ogierek093 [ 08 sty 2013, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło :) Nadkola to jeszcze odróżniam, ale właśnie na ramę nigdy nie zwracałem uwagi, także jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie :)

Autor:  Mali141 [ 10 sty 2013, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania?
Mihu pamiętasz tę rozmowę ;) ? Czytaj opis tego SilverCab'a :)

Autor:  Mihu [ 17 sty 2013, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Mihu pisze:
Pierwsze słyszę o tym, żeby FH z tego rocznika miało "ESP" lub coś podobnego... Może to rozdzielacz siły hamowania?


Mihu pamiętasz tę rozmowę ;) ? Czytaj opis tego SilverCab'a :)
Pamiętam :)
Cytuj:
Mihu pisze:
Bardzo możliwe, że wraz z wprowadzeniem hamulców tarczowych układ hamulcowy dodatkowo wzbogacono o system stabilizacji, ja jednak z takowym się nie spotkałem :wink:

Autor:  Mali141 [ 17 sty 2013, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html :) O co w tym biega?

Autor:  Kermiter [ 18 sty 2013, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Cytuj:
Odnośnie dodaktowych kierunkowskazów, były one montowanie fabrycznie pod koniec produkcji FH12 w tzw starej budzie, Fluckinger miał kilka sztuk z tego okresu
Na pewno nie fabrycznie - co najwyżej jako jakiś dodatek z listy opcji lub katalogu wyposażenia dodatkowego, a akurat Fluckinger nie żałował nigdy kasy na dodatkowe wyposażenie :wink:
To info mam z gazety "kierunek volvo" gdzie była wzmianka o ostatnich wypustach FH12 pierwszej generacji i takim wlasnie wyróżniku, chyba jeszcze cos oprócz tego było...

Autor:  Borek [ 20 sty 2013, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12

Cytuj:
Tak przy okazji zerknij na długość ramy tego Volvo http://otomoto.pl/volvo-fh-12-460-euro3 ... 84658.html :) O co w tym biega?
Wbite ma niby 2001 ale wszystko wskazuje na 2000r. Możliwe, że pierwsza rejestracja w 2001 i dlatego ma tak ustawioną datę produkcji. Trzeba sprawdzić tabliczkę znamionową.

Strona 18 z 20 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/