wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Scania, R] Zawieszenie
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19668
Strona 1 z 1

Autor:  Rozyk2 [ 27 mar 2009, 18:30 ]
Tytuł:  [Scania, R] Zawieszenie

Witam!

Mam małe pytanie dotyczące zawieszenia w Scanii R z 2008 roku. Jest ona trzy osiowa w kabinie Topline. Mianowicie chodzi o to czy one mają takie twarde zawieszenie, bo w czasie jazdy czuć każde nierówności, każdą dziurę. Czuć to wszystko pod stopami, jest to bardzo denerwujące. Proszę o odpowiedź.

Autor:  bosman [ 27 mar 2009, 20:08 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Prawdopodobnie zawieszenie osi kierowanej jest na 3 resorach :/ . Taka konfiguracja to bardzo zły wybór szybciej pójdą tulejki.
Na 2 resorach to się płynie :wink:

Autor:  Grzesiek_KBR [ 27 mar 2009, 20:57 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Cytuj:
Prawdopodobnie zawieszenie osi kierowanej jest na 3 resorach :/ . Taka konfiguracja to bardzo zły wybór szybciej pójdą tulejki.
Na 2 resorach to się płynie :wink:
Oooo to jakaś nowość te trzy resory, chyba że chodziło ci o trzy pióra to wtedy sie zgodzę. Trzeba również zauważyć że ogólnie Scanie są sztywniej zawieszone.

Autor:  Rozyk2 [ 27 mar 2009, 21:19 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Jeżeli chodzi o resory lub piora, to trzeba będzie sprawdzić. Moje zdanie na temat Scanii, to czym nowsza tym gorsza... Jeździło się czwórką, to było elegancko, a tutaj..cały czas za kólkiem i czujesz wszystko pod nogami. Będziemy musieli jeszcze sprawdzić koła, tzn. wyważyć.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 27 mar 2009, 21:59 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Raczej nie będzie to wina nie wyważonych kół, gdyż wtedy było by "bicie" na kierownicy, raczej jest to wina zawieszenia i jeśli faktycznie masz 3 piórowe resory z przodu to pozostaje sie tylko przyzwyczaić. Miałem doczynienia z wieloosiowymi Scaniami i "znam ten ból".
Piszesz że jest on 3-osiowa ale jaką masz konfigurację napędu?

Autor:  Rozyk2 [ 27 mar 2009, 22:23 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Konfiguracja napędu, to 6x2 czyli jedna oś wleczona. No i jeżeli są to 3 piórowe resory z przodu, to pozostaje tak jak napisałeś się przyzwyczaić i czekać na nowy ciągnik.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 27 mar 2009, 22:30 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Cytuj:
Konfiguracja napędu, to 6x2 czyli jedna oś wleczona. No i jeżeli są to 3 piórowe resory z przodu, to pozostaje tak jak napisałeś się przyzwyczaić i czekać na nowy ciągnik.
No tak się składa że w swojej babuni mam 3 piórowe resory z przodu i przeszkadzało mi to tylko przez pierwsze miesiąc, teraz to nawet mi pasuje że jest taka sztywna- nie wygodne ale ma to swoje zalety.

Autor:  Rozyk2 [ 28 mar 2009, 15:43 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R] Zawieszenie

A można zamienić, jeżeli są resory złożone z 3 piór na 2 piórowe? I jeszcze do czego służy ten przycisk do przenoszenia ciężaru koło przycisku gdzie się podnosi/opuszcza ośkę wleczoną.

Autor:  Maderfaker [ 28 mar 2009, 17:30 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R] Zawieszenie

Przycisk prawdopodobnie sluzy do czasowego podniesienia osi wleczonej w celu dociazenia napedowej. Umozliwia to ruszenie na sliskich nawierzchniach.

Autor:  bosman [ 29 mar 2009, 12:29 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R480] Zawieszenie

Cytuj:
Oooo to jakaś nowość te trzy resory, chyba że chodziło ci o trzy pióra to wtedy sie zgodzę. Trzeba również zauważyć że ogólnie Scanie są sztywniej zawieszone.
Faktycznie, źle się wyraziłem chodziło mi oczywiście o 3 pióra.
Cytuj:
A można zamienić, jeżeli są resory złożone z 3 piór na 2 piórowe?
O ile dobrze pamiętam to mechanik z serwisu Scania powiedział, żę można ale trochę to kosztuje i trzeba jeszcze wymieniać amortyzatory.

Autor:  Rozyk2 [ 31 mar 2009, 15:02 ]
Tytuł:  Re: [Scania, R] Zawieszenie

Dzięki koledzy.

Jeszcze mam jedno pytanie... Po miesiącu (bo ciezarowka nowa) odpadły ciężarki (te co dają przy wyważaniu) przy przedniej osi w obu kołach i pojechałem do serwisu. W serwisie powiedzieli, że prawe koło jest w porządku a na lewe założyli pół tego co było wcześniej. W innym serwisie powiedzieli, że wystarczy koła zmienić, czyli że prawe koło na lewą stronę. Resory są 2 piórowe, ale podczas jazdy wszystko się trzęsie (zależy od drogi, nawet gdy jest dobra to trzęsą) się szkła od lusterek i wszystko czuć pod nogami, wajcha od biegów, fotel pasażera, a po przekroczeniu 90 km/h to już w ogóle.. Auto ma przejechane około 80tyś.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/