Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 mar 2009, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

To tam z przodu to jeszcze jedynka miała zapewne być :wink:


Post Wysłano: 08 mar 2009, 0:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Przyjacielu napisz dlaczego remont był robiony,czy sprawdzałeś ciśnienie sprężania w pszczególnych cylindrach,czy silnik brał olej i ile,bo powiem Ci szczerze żeby robić coś przy tych silnikach po takim przebiegu to musiał być albo przegrzany albo zajechany przez nieszczelny filtr powietrza :/ .Generalnie to są wytrzymałe silniki.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 08 mar 2009, 0:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Przy 500 tys to tak jak koledzy powiedzieli albo przegrzania albo niezłego kata miał ten silnik ja mam również f 90 tyle, że 26:422 przebiegem 859 i cisnienie oleju jest identyczne jak w manie f 2000 z przebiegiem 300 tys więc albo auto ma najechane 1500000km ale watpie by przy takim nawet przebiegu brał olej albo przegrzanie lub ktos trasznie katował ten motor :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 10 mar 2009, 12:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2009, 11:41
Posty: 19
GG: 0
Samochód: Scania

kierowcy a nie wiedzą że jak silnik bierze olej to błękitnie dymi. kolego sprawdz stan wtrysków mogą być zużyte


Post Wysłano: 10 mar 2009, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Cytuj:
Witam

Wymieniłem pierścienie na tłokach, panewki, wymieniłem wtryski i jak dam ostrzej gazu samochód dalej kopci czarnym dymem co może być??
zakładamy, że na dobre wymienił :wink:


Post Wysłano: 10 mar 2009, 17:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli daje na czarno to zacznij od sprawdzenia czujnika doładowania w kolektorze sącym, jeśli jest walknięty to też auto bedzie kopcić na czarno

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2009, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

mam podobny problem z volvo f12 , też kopci na czarno .
Auto jest z 91 r z silnikiem 360 km , a pytanie jest takie - czy jest u mnie taki czujnik doładowania ?


Post Wysłano: 10 mar 2009, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

jest w volvie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2009, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

gdzie sie znajduje ten czujnik , a i jeszcze dodam ze nie ma zegara cisnienia doladowania


Post Wysłano: 10 mar 2009, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

na kolektorze sącym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2009, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2008, 21:00
Posty: 13
GG: 0
Samochód: Mercedes 4140 8x8, MAN 26.372 6x6
Lokalizacja: okolice Warszawy

Witam

Kolego "MAN" może wiesz jak sprawdzić czy ten czujnik ciśnienia doładowania działa(u mnie występuje taka puszka która jest nie w kolektorze ssącym tylko przykręcona na uchycie do bloku silnika), bo dzwoniłem do sklepu z częściami to kosztuje 850zł netto.Jak nie bedzie czujnik padniety to załamka.

Zdjęcie czujnika:Obrazek

Z góry dziękuje za rady
Pozdrawiam


Post Wysłano: 11 mar 2009, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niestety mam wykres napięcia dla czujnika w kolektorze sącym a ty masz strarego typu jak ma sebotrucker
Obrazek
Mozesz auto podłonczyć pod komputer i ci sprawdzą ten czujnik na komputerze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2009, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No w moim manie też jest taka sama puszka tylko mi z kolei swieci się EDC auto nie dymi i ma moc :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 11 mar 2009, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2008, 23:27
Posty: 29
GG: 0

w mojej f12 nie ma na kolektorze ssącym tylko na końcu tego kolektora jest jakby puszka przykręcona do glowicy (podobnie jak pisze kolega z mana ) czy to własnie tam jest ten czujnik , jaka jest zasada działania i dlaczego ma to wpływ na dymienienie ( steruje pompą wtryskowa , czy otwiera doplyw powietrza )


Post Wysłano: 11 mar 2009, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czujnk doładowania ma wpływ na dawkowanie paliwa, tym wieksze ciśnienie w kolektorze sącym a zarazem więcej powietrza tym więcej podawanego paliwa przez pompę wtryskową lub pompowtryskiwacz.
W mechanicznych pompach wtryskowych bez elektroniki nadcisnienie w kolektorze sącym powodowało skok membrany w pompie wtryskowej dzięki czemu sekcje podawały większą dawkę paliwa.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 mar 2009, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Witam

Kolego "MAN" może wiesz jak sprawdzić czy ten czujnik ciśnienia doładowania działa(u mnie występuje taka puszka która jest nie w kolektorze ssącym tylko przykręcona na uchycie do bloku silnika), bo dzwoniłem do sklepu z częściami to kosztuje 850zł netto.Jak nie bedzie czujnik padniety to załamka.

Zdjęcie czujnika:Obrazek

Z góry dziękuje za rady
Pozdrawiam
Kolego bez kompa ani rusz ja już tydzień walcze z EDC i się poddałem po odłączałem wszystkie czujniki od EDC ten na focie również kontrolka zaczęła migać non stop zrobiłem rundkę i żadnej różnicy auto ma moc nie kopci w ogóle podłączyłem wszystkie czujniki kontrolka EDC dalej migała na włączonym zapłonie wypiołem kostke z pulpitu kontrolkek i wpiąłem spowrotem i pokazało mi diagnozę czyli kontrolka dała jeden długi sygnał puźniej 5 krótkich puźniej znów zaczęła mogać następnie odłączyłem prąd z aku podłączyłem spowrotem i kontrolka swieci się do momentu odpalenia. Wszystko ładnie pieknie tylko co oznacza wygenerowany kod migowy 1 długi i 5 krótkich :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 20 mar 2009, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 1:33
Posty: 23
GG: 0

stawiam na turbo sciag rure z turba ta co idzie do interkulera i zobacz czy nie ma oleju na sciankach ja w iweco tak miałem tez dawał dyma i okazało sie ze turbo puscił uszczelniacz w turbie i pompował olej pozdrawiam powodzenia :D


Post Wysłano: 25 mar 2009, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Wszystko ładnie pieknie tylko co oznacza wygenerowany kod migowy 1 długi i 5 krótkich
Łącznik zblirzeniowy pedału sprzęgłą, czujnik nad pedałem sprzęgła

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 mar 2009, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Man chodzi Ci o ten czujnik na focie? Bo jest jeszcze drugi na wysokości pedału hamulca u góry.
Po odłączeniu czujnik nic się nie dzieje kontrolka nadal się swieci do czujnika idzie 5 kabelków, czujnik ma 3 piny da się go sprawdzić za pomocą rezystancji czy w f 2000 jest taki sam? Jeżeli tak to przełożył bym z f 2000 i sprawdziłbym czy to napewno ten czujnik buntuje EDC :wink:
Fota:
Obrazek

A co do kopcenia kolegi mana to stawiałbym na turbine był już temat na forum gdzie kolega miał uszkodzony czyjnik doładowania też kopcił ale nie miał mocy i non stop swieciła się kontrolka EDC a z tego co wiem z edc u Ciebie nie ma problem

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 kwie 2009, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
filtr powietrza jest nowy, a na tym wskaźniku pod maską od filtra powietrza jak troche pojeżdże to pokazuje że filtr jest brudny.
A o co chodzi z tym że za dużo paliwa:?:
A propo tego. miałem podobnie w TGA, dopiero co załozony nówka filtr, tylko nieraz pokazywał na komputerze, że filtr zapchany, obejrzałem całą instalację, filtr powietrza itd. wydawało się wszystko ok i tak kilka razy, to zwaliłem to na czujnik. Po pewnym czasie zaczął coraz bardziej dymić, okazało się, że filtr powietrza dosłownie zmiażdżyło. Aftermarketowy filtr okazał sie za gęsty i powietrze ciężko zasysał, sprawdź może to?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: