Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Witam!
Problem jest taki ze obrotomierz mnie najprawdopodobniej oszukuje (zakres wskazywanych obrotow roboczych 600-1900:rozgrzany)Doszedem do tego wniosku dwojako:
I-Predkosc auta rosnie nieliniowo(nieadekwantnie) do rosnacej predkosci obrotowej silnika,np.~28km/h-800RPM, ~63km/h-1600RPM (a powinno byc ok.2200RPM?-lub tez przy tych obrotach winno byc zaledwie 56km/h)
II-Najwyzszy bieg 80km/h obroty zaledwie 1150
Pytanie jest takie czy ktos moze posiada auto o ponizszej konfuguracji i jest w stanie podac jakie on ma faktycznie obroty przy 80km/h?
Skrzynia GRS900 (przelozenie 12biegu 1.00:1), most 2,92, opony 315/70 22,5'

P.S. Dodam ze tacho swiezo legalizowane wiec predkosc realna, natomiast predkosci 28 i 63km/h sa "rzucone" z pamieci :) wiec byc morze niedokonca prawdziwe lecz oddaja stan rzeczy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

a co za problem samemu sobie obroty silnika wyliczyc skoro masz wszystkie dane :roll:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Problem jest to dla mnie zaden>>>1240RPM-80km/h, ale co z poslizgiem i ugieciem kol, sprzeglem Cardana i niewiadomo co jeszcze?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

a co ma "sprzeglo Cardana" do tego - przeciez predkosc obrotowa wyjsciowa jest taka sama jak na wejsciu - tam nie ma zadnego poslizgu

Jezeli bawisz sie juz w taka "apteke" (nie wiem ile miejsc po przecinku cie interesuje?) to bedzie Ci ciezko znalezc typa o identycznym przelozeniu (wiekszosc pewnie nie wie jaki ma dyfer), identycznych oponach o identycznym zuzyciu, identycznym cisnieniu w ogumieniu,identycznej nawierzchni drogi, identycznym ladunku na naczepie, identycznie zamocowanym siodle, itd.

Jedz na serwis lub do kogos kto ma komputer. Podlaczy sie, przejedziesz sie i bedziesz mial obroty przy danej predkosci.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
a co ma "sprzeglo Cardana" do tego - przeciez predkosc obrotowa wyjsciowa jest taka sama jak na wejsciu - tam nie ma zadnego poslizgu
Ano ma:
predkosc obrotowa wejsciowa i wyjsciowa NIEjest taka sama dlatego ze jest pewna zaleznosc pomiedzy predkoscia katowa i obrotowa(na zyczenie poszukam wzor), natomiast predkosc katowa zmienia sie w zaleznosci od kata obrotu co, przekladajac na normalniejszy jezyk, powoduje ze zmienia sie predkosc wyjsiowa w stosunku do wejsiowej roznie w zaleznosci od pochylenia walu.

Natomiast faktem jest ze to nie apteka, aczkolwiek z praktyki (coprawda zebow jeszcze niezjadlem:)) wiem ze teoria swoje a zycie swoje...

A twierdze ze spytac zawsze warto-przynajmniej gdy to nic niekosztuje:))))

P.S. Zdaje sobie sprawe ze pytanie jest conajmniej dziwne ale zakladajac ten temat mialem na celu dojsc ekonomicznych obrotow silnika na moim obrotomierzu :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Ano ma:
predkosc obrotowa wejsciowa i wyjsciowa NIEjest taka sama dlatego ze jest pewna zaleznosc pomiedzy predkoscia katowa i obrotowa(na zyczenie poszukam wzor), natomiast predkosc katowa zmienia sie w zaleznosci od kata obrotu co, przekladajac na normalniejszy jezyk, powoduje ze zmienia sie predkosc wyjsiowa w stosunku do wejsiowej roznie w zaleznosci od pochylenia walu.
Cos tam ze szkoly pamietasz i jak to mowia "wiesz ze dzwonia, ale nie wiesz w ktorym kosciele"

Proponuje Ci dokladnie poczytac o przegubach itd, m.in dlaczego stosuje sie w walach napedowych dwa przeguby, a nie jeden i dlaczego musza byc one odpowiednio ustawione wzgledem siebie ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Fakt, mamy dwa przeguby-sinusoidy sie nachodza i mamy "0"
Zwracam honor i chyle czola!

Przy okazji warto zauwazyc ze chociaz zadanej odpowiedzi poki co nie uzyskalem to wywiazala sie rozmowa na wysokim poziomie :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: