Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2009, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Witam. Chciałem się dowiedzieć dlaczego moje FH szarpie podczas ruszania, chociaż ma założone nowe sprzęgło, dodam, że na starym też tak się działo.


Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 13:03 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy z Caps Lock'iem!


Post Wysłano: 11 sty 2009, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

Sprawdź wał kardana, czy nie ma luzów.

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Post Wysłano: 11 sty 2009, 16:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

kolego ja również mam taki sam problem jak kolega i ten wał kardana to jest ten łączący skrzynie z mostem??? trochę głupie to pytanie ale nie mam pojęcia co to znaczy wał kardana


Post Wysłano: 11 sty 2009, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Wałem Cardana nazywamy połączenia dwóch lub więcej wałów za pomocą przegubów Cardana. Służą one do łączenia wałów w osiach przecinających się pod kątem. Wały połączone przegubem Cardana nie tworzą układu równobieżnego. Oznacza to, że przy stałej prędkości obrotowej wału czynnego (napędzającego) wał bierny (napędzany) obraca się ze zmienną prędkością. Wahania prędkości obrotowej wału biernego rosną wraz ze wzrostem kąta odchylenia osi wałów. Stosowanie pojedynczych przegubów Cardana do łączenia wałów jest dopuszczalne przy małych kątach odchylenia, małych momentach bezwładności i niewielkich prędkościach obrotowych.

Wały przegubowe służą do łączenia wałów o osiach przecinających się pod kątem oraz wałów o osiach równoległych. Na wał przegubowy składają się dwa przeguby Cardana połączone wałem pośrednim - zespół taki tworzy układ równobieżny. Oznacza to, że przy stałej prędkości wału czynnego, wał bierny również obraca się ze stałą prędkością jeżeli spełnione są następujące warunki:

# kąty odchylenia wałów w obu przegubach są sobie równe,
# widełki przegubów związanych z wałem pośrednim ustawione są w jednej płaszczyźnie,
# osie wszystkich trzech wałów (czynnego, pośredniego i biernego) są położone w jednej płaszczyźnie.

Jeżeli osie wałów nie leżą w jednej płaszczyźnie to należy przeprowadzić wnikliwą analizę kinematyczną i odpowiednio ustawić widełki na wale pośrednim - błędne ustawienie widełek powoduje przeniesienie nierównomierności ruchu z wału pośredniego na wał bierny i prowadzi do szybkiego zużycia łożysk, wielowypustów oraz zmęczeniowych pęknięć połączeń spawanych.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 12 sty 2009, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Miałem taki przypadek nowa tarcz [podróba] auto niesamowicie szarpało .Zmieniłem tarcz na oryginał z serwisu i szarpania nie było.


Post Wysłano: 17 sty 2009, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Napisz cos wiecej o tym szarpaniu. Mozna wyczuc ze szarpniecia sa powiazane z obrotami )wyzsze oroty wyzsza amplituda szarpniec)? Czy moze jest to jedno szarpniecie i samochod jedzie? Sprzeglo oryginal czy podroba?


Post Wysłano: 17 sty 2009, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

kolego ja mam taki sam problem jak kolega samochód szarpie podczas ruszania jest to chwilowe (kompletne sprzęgło było wymienione około 3/4 miesiące temu) jest to sprzęgło nie oryginalne firmy Luk-a czy jakoś tak ...


Post Wysłano: 17 sty 2009, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7203
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdz tylne zawieszenie czy nie ma luzów, bo z tego powodu też lubi szarpać przy ruszaniu gdy wybiera luzy w zawieszeniu na drążkach reakcyjnych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 sty 2009, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

zawieszenie jest w porządku nie ma żadnych luzów...


Post Wysłano: 19 sty 2009, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Wg mnie opcje sa dwie:
Jesli szarpanie jest powiazane z obrotami silnika (mozna to sparwdzic na pol sprzegle dodajac gazu, drzenie powinno byc czestsze) to na 100% jest to sprzeglo. Ja tak mialem, ze byl pofalowany docisk (od temperatury, ktos przypalil dosc solidnie sprzeglo). Da sie to sprawdzic takim specjalnym przyzadem, nie pamietam nazwy. Moze tez byc nie rowna powierzchnia tego kolo od silnika, tego z wieńcem (to kolo mozna dac dobremu - nprawde dobremu i drogiemu tokarzowi zeby je troszke zdrapal).
Jesli szarpanie jest jednorazrowe podczas ruszania to na 90 % jest to wina serwa, moje sie kiedys rozszczelnilo, dolna czesc cylindra zardzewiala i tlok przy przesuwaniu sie kosil i chodzil skokowo. Ta usterke bardzo wyraznie powinno byc czuc na pedale.
Jest jeszcze opcja z pompką pod pedalem (uszczelniacze na tloczku mogą puszczac plyn, ale te pompki są raczej nie zniszczalne.
Ale podstawą przed jaką kolwiek robotą jest dobre odpowietrzenie układu, trzeba sie udac do warsztatu ktory ma taka maszynke ktora odpowietrza od dolu. Do odpowietrznika na serwie zapinają koncowke z plynem i cisnienie pcha go do gory. Tak trzeba przepompowac caly uklad ze 3 lub 4 razy. Jesli nie pomoze dopiero brac sie za jakies wymiany części.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: