Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2009, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2009, 13:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam wszystkich fomurowiczów mam maly problemik chodzi o centralne smarowanie w scani nie wiem czy dziala poprawnie czy nie chcialbym sprawdzic czy jest mozliwosc samemu uruchomic cetralne smarowanie nie wiem jaki jest to model ale chyba byl montowany seryjnie Scania jest 4-osiowa z roku 1998 typ R124 CB 8x4
Centralka jest okrągła przesroczysty pojemnik z czarnym deklem od góry z boku jest szybkozłącze na ladowanie smarujezeli bedzie potrzebne to jutro zrobie zdjecie
bardzo prosze jezeli ktos zmierzyl sie juz z takim centralnym jak go uruchomic samemu zeby bił smar bo chyba musi byc reczne uruchamianie smarownicy

z góry dziekuje i czekam na pomoc


Post Wysłano: 03 sty 2009, 15:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Chyba wiem o jakie centralne chodzi.Masz tam dekielek z boku i taki krzyżyk w który można włożyć śrubokręt? Jeżeli tak,to otwierasz ten dekielek w środku jest mała Pr-ka.W tę pr-ke wkładasz mały śrubokręcik i kręcisz w prawo aż się załączy.Wszystko to musisz robić na ZAŁĄCZONYM silniku,inaczej centralne nie zadziała.Podobny temat nie dawno był.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 03 sty 2009, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 44

Kolega częściowo ma rację, lecz pod spodem jest mały guzik (gumowy) i przy zapalonym silniku powinno sie załączyć. Wtedy resetujesz błędy w centralnym smarowaniu. Powinno działać, chyba że jest uszkodzone. :D


Post Wysłano: 04 sty 2009, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2009, 13:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Witam, zalaczam zdjecia centralnego smarowania jakosc zdjecie roszke slaba bo aktualnienie jestem w stanie podniesc kipra ale jak ktos zna sie na temacie to chyba mu wystarczy .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b20 ... a94ad.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54a ... 38bc4.html

Jak ktos rozpozna model i wie cos na jego temat prosze kontakt.


Post Wysłano: 04 sty 2009, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 44

Kolego, ja mam inne Centralne Smarowanie. Jest ono większe i bardziej okrągłe. Jest z boku okienko przy elektronice i tam jest regulacja i włącznik do Centralnego. Uruchamiasz to przy włączonym silniku. Jest to Scania 124L z '97r. :)


Post Wysłano: 05 sty 2009, 7:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2009, 13:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Kulig a gdzie masz to okienko przy samym centralnym czy gdzies w kabinie
kurde ni mam problem z nim dzisiaj bede grzebal dalej nie wiem nawet jakiej jest firmy bo bym wtedy wiedzial i cos bym znalazl na jego temat no nic dzieki jak ktos bedzie cos wiedzial to prosze o pomoc


Post Wysłano: 05 sty 2009, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Zwykle w Scaniach byly montowane centralne Lincolna. I tam faktycznie byl spory korek, ktorego sie odkrecalo. Pod nim znajduje sie plytka z regulacja i przyciski testu.
Tymi regulatorkami regulowalo sie czas jednego cyklu smarowania, oraz czas przerwy pomiedzy cyklami. I przewaznie jak centralne przestawalo dzialac to winna byla wiazka przy samym centralnym.
Natomiast w przypadku innych centrlanych bywalo ze sterownik nie jest przy pompie tylko zwykle w kabinie i tam sie to wszystko ustawia.


Post Wysłano: 05 sty 2009, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2009, 13:29
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Scania

Dobrze Roberto ale czego mam szukac w kabinie patrzylem od strony pasazera odkrecajac ten plastik pod nogami ale tam nic nie ma sprubuje dobrac sie do samego centralnego smarowania moze tam cos znajde

jeszcze jedno a czy jest mozliwe ze centralka jest na powietrze ??


Post Wysłano: 07 sty 2009, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 44

W przypadku tego Smarowania co jest na zdjęciu to nie wiem, u mnie jest tak jak napisał kolega: RoBeRtO. A czy na tym drugim zdjęciu to nie jest zaślepka która się odkręca? Jeżeli nie to nie wiem gdzie się znajduje regulacja. Ja miałem przypadek gdzie był zapchany zaworek zwrotny, wyczyściłem, przeczyściłem powietrzem i działa.


Post Wysłano: 15 lut 2009, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 84
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

A mogłby ktoś powiedzieć jak sie ustawia czas centralnego smarowania i gdzie to się ustawia mam Scanie 124 z 96 r. aha i jeszcze jaki czas ustawić żeby było dobrze za pomoc dzięki.


Post Wysłano: 15 lut 2009, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

"fabryczne dobrze" to ustawienie galek na 6 i 2 (smarowanie co 6 godzin przez 4 minuty)


Post Wysłano: 15 lut 2009, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2008, 19:40
Posty: 84
Samochód: R410
Lokalizacja: TK

czy samochód jeździ czy stoi to i tak bedzię chodzić centralka ?


Post Wysłano: 15 lut 2009, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Ja i Roberto mówiliśmy o TYM centralnym smarowaniu.W dolnej części jest zatyczka z krzyżykiem,po odkręceniu ukaże się regulacja.
Obrazek

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 15 lut 2009, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
czy samochód jeździ czy stoi to i tak bedzię chodzić centralka ?
nie, jak stoi to nie bedzie chodzic.
Jednostka w tym centralnym reaguje na prace alternatora.


Post Wysłano: 25 sie 2014, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

witam które pokrętło jest od czasu smarowania, a które od przerwy między smarowaniami?U mnie jest niebieskie oznaczone literką P i czerwone oznaczone literką I ,Zna ktos odpowiedz na pytanie?
Jak jest u was ustawione? scania 144 460 2001r


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: