Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 gru 2008, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2008, 22:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

Witam, posiadam Dafa XF95 430KM, euro3 z 2004r, miał to byc ekonomiczny ciagnik, a tu niespodzianka, spalanie 40-44l/100km!!! :shock: i jest słaby jak na swoje 430 koników. Tankujemy raczej dobre paliwo, jednak przy kazdej wymianie filtr paliwa jest maziaty, wręcz czarny od oleju! Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą, sprawdzone zawory, kompresja prawidłowa, wymienione końcówki wtrysków, turbina daje prawidłowe cisnienie, ogranicznik prędkosci 89km/h, wgrany nowy soft w serwisie i nic nie pomogło, serwis rozkłada ręce, czy ktos cos podpowie?


Ostatnio zmieniony 19 gru 2008, 14:44 przez Toreba, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat przeniesiony.


Post Wysłano: 19 gru 2008, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 11:59
Posty: 114
GG: 0
Lokalizacja: Zamość /k Bydgoszczy

A powiedz kolego z jakiej przyczyny wymienialiście uszczelke pod głowicą? może przegrzaliście silnik? wypadało by tez zrobic planowanie owej głowicy. Może łapie "lewe" powietrze i mu moc ucieka.


Post Wysłano: 20 gru 2008, 2:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2008, 22:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

Uszczelka była wymieniona, bo byly delikatne przedmuchy, głowica byla planowana, teraz kompresja jest idealna, silnik mechanicznie sprawny, tu chyba raczej problem tkwi w elektronice.


Post Wysłano: 20 gru 2008, 8:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2007, 21:08
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Czesc. ja mam podobnie tez mamy takie autko i powiem ci ze bylismy wszedzie sprawdzany byl caly i nic nie wyszlo.norma wychodzi 43l pelno- pelno i nic nie da sie zrobic te pierwsze euro 3 ponoc sa nie udane pod tym wzgledem nawet na serwisie powiedzieli podobnie . kolega ma tez takiego i wychodzi podobnie autka maja po 500 tys przejechane. takze na wiosne myslimy go sprzedac i kupic cos innego bo po przeliczeniu to sie to autko wogole nie kalkuluje. pozdrawiam czesc


Post Wysłano: 21 gru 2008, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Nie piszesz najważniejszego czy silnik ma pompę EDC czy pompy PLD.Morze tam być problem.


Post Wysłano: 21 gru 2008, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2008, 22:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

co do tej pompy, to nie wiem, jak sprawdze to napisze


Post Wysłano: 23 gru 2008, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

kolego jesli problem z czarnym dieslem to tak, powiedz mi czy przed wymiana uszczelek to samo bylo z tym paliwem ( czarnym)?? Olej ci ubywa z silnika?? Jesli tak to sciagni pokrywe zaworow i pomierz wtryski czy tyle samo wystaja z glowic!!!!! Raz mialem taki przypadek ze jeden otwor co wtrysk jest wkladany w glowice byl za gleboko zrobiony fabrycznie i po wymianie wtryskow jeden wtrysk mniej wystawal i olej silnkowy przedostawal sie do paliwa (powrot) a co do spalania to 40-44 liter to troszke nie mozliwe zeby tyle palil!!!!


Post Wysłano: 23 gru 2008, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

a ja powiem tak ze Dafy 430 duzo pala oszczedniejsze sa np 460 , 480 , 380 , 410.to juz jest stwierdzone od modelu ATI


Post Wysłano: 24 gru 2008, 1:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Silniki DAFowskie z serii E3 mają to do siębie, że s********** są tam uszczelniki pod głowicą poprosyu mocowanie tych uszczelek jest dziadowskie. DAF jest tego świadom i oraganizuje akcje serwisową, auta do 4 lat mają za free wymienianą uszczelkę pod głowicami(są 2) (uszczelka za free) tylko koszt robicizny. Przez ten błąd konstruktorski silniki przegrzewają się, w wyniku ubytku oleju lub płynu chłodzącego.
Sam serwis DAFa TB bez żadnych nacisków się przyznaje do błędu konstrukotów.
W firmie był podobny problem z silnikiem 480KM wymiana uszczelnki i 2 głowic(za głowice robocizna free) i spalanie spadło o 4l/100km. Kierownik serwisu powiedział, że E3 to były najgorsze silniki DAFa.
A ja nie zamierzam zaprzeczać jego słowom.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 25 gru 2008, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2008, 22:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

Panowie mnie nie martwi ten czarny filtr, tylko zarzyna mnie spalanie tego autka i to jest najwiekszym problemem


Post Wysłano: 27 gru 2008, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Nadal nie piszesz jaki jest rodzaj wtrysku paliwa ,a czytasz głupoty co wypisują.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2007, 21:08
Posty: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Czesc Bogdan 2010 pytasz sie jaki rodzaj zasilania? Otoz jakbys byl bystry albo choc odrobine znal sie na dafie to bys wiedzial ze Euro 3 system zasilania UPEC.Takze proponuje najpierw troche poczytac a pozniej dawac swoje opinie czesc


Post Wysłano: 28 gru 2008, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

viewtopic.php?f=5&t=13093&p=186906#p186906
Kolego poczytaj tu trochę, miałem podobny problem. Napisałeś że turbo prawidłowo podaje, tzn ile i czy te wartości są odczytywane z kompa na licznikach czy sprawdzałeś prawdziwe ciśnienie manometrem. U mnie była różnica 0.25 atm i przez to auto jeździło na ubogiej mieszance, zmiana softu w serwisie nie pomaga ( też robiłem) bo wgrywają dalej ten sam program z tym samym błędem. Jedyne rozwiązanie to tzw chipowanie , jeśli znajdziesz dobrego fachowca to skoryguje ci wskazania doładowania i będzie ok, a przy okazji może w cenie ci motor podkręcić. Resztę na PW mogę wytłumaczyć.


Post Wysłano: 30 gru 2008, 1:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sie 2008, 10:55
Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak

Robert ty dużo czytasz ,a rady nie masz... Ja znam rodzaje zasilania nie muszę wiedzieć gdzie co siedzi ważne że umiem to naprawić.Czytam to co potrzebuję ,a T.y nie mówco mam, czytać tamta wiedza była potrzebna Tobie ,a nie mi.


Post Wysłano: 01 sty 2009, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2008, 16:41
Posty: 44

Co do czarnego paliwa, to wymień pompkę zasilającą. U nas to pomogło.
Pozdrawiam Scania!


Post Wysłano: 01 sty 2009, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Co do czarnego paliwa, to wymień pompkę zasilającą. U nas to pomogło.
Pozdrawiam Scania!
W DAFie pompa paliwa jest zamontowana na "pompie wtryskowej" i nie ma prawa do niej się dostać olej silnikowy by zabrudzić paliwo. Kiedyś w ASO naciągli mnie na wymianę pompki paliwa (ok 2,5 tys netto , a z VATem i robocizną prawie 4tys skasowali) bo podobno to miało pomóc na brak mocy i nie pomogło


Post Wysłano: 06 sty 2009, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2008, 22:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: DAF

Kolego and4tu czy mógłbys mi cos wiecej napisac o tym chipowaniu, czy to pomaga aby uzyskac mniejsze spalanie i poprawia moc? a co z żywotnoscią silnika lub czy nie ma problemu w serwisie po takim zabiegu...


Post Wysłano: 11 sty 2009, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

minoco u mnie auto miało wadliwy program, do końca nie jestem zadowolony z chipowania bo dla mnie priorytetem miało być zmniejszenie zużycia paliwa ( bo było większe niż w innych autach eksploatowanych w takich samych warunkach), poza tym moc wzrosła, auto jest elastyczniejsze , i już nie łapie temp. przy byle górce . Co do do serwisu to nie ma takiej możliwości by ktoś wyczai że masz inny program


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: