Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2008, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2008, 16:33
Posty: 3
GG: 0
Samochód: setra

Mam pytanko,wiem że nietypowe.otóż dostałem zmiennika dużo starszego wiekiem który twierdzi iż jazda na włączonym vebaśćie nawet przy dodatnich temperaturach a nawet cały rok jest jak nabardziej wskazana.(motor 420kM,rzędówka,mercedes)argumentuje to iż DIESEL lubi wysoką temperature,a ona w czasie jazdy nieraz spada przy wolniejszej jeździe np.więc automatycznie vebasto się załancza i go dogrzewa.Pozatym stwierdził że silnik wtedy mniej spala paliwa.
Wiem że to Totalna Bzdura ale nie umiem ,tzn On z racji tego iż jest dużo starszy mnie ignoruje,wytłumaczyć.
Prośba by może któryś z kolegów fachowo wytłumaczył do czego tak naprawde służy vebasto.

pozdrowienia,szerokości


Post Wysłano: 13 lis 2008, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

jezeli webasto jest mokre to teoretycznie ma racje ale w ciezarowkach nie stosuje sie mokrego webasto wiec to jest poprostu przejaw bezmyslnosci lub kompletny brak znajomosci zasad dzialania i budowy tych urzadzen

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 13 lis 2008, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Właśnie jezeli masz webasto suche to nie dogrzejesz silnik w żaden sposów. Natomiast webasto mokre pomocne jest przy minusowych temperaturach gdzie rozgrzeje nam silnik przed odpaleniem. Webasto mokre ma jedną dużą wadę po włączniu go na całą noc po nocy obowiązkowe jest odpalenie auta ponieważ pompka wodna pobiera bardzo dużo prądu i może się okazać, że rano auto nam poprostu nie odpali :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 lis 2008, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

nie spotkalem sie z webastem mokrym ktore moze chodzic dluzej niz 2h. takie webasta sa standardowo montowane w nowych dieslach w dostawczakach i osobowkach i uruchamiane sa automatycznie po odpaleniu silnika zeby go dogrzac. ingerujac troche w sterowanie mozna z takiego dogrzewacza zrobic ogrzewanie postojowe

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 13 lis 2008, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Chce tylko podpowiedzieć, ze temat może dotyczyć autokaru (patrz: samochód)


Post Wysłano: 13 lis 2008, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2008, 16:33
Posty: 3
GG: 0
Samochód: setra

dokładnie ,chodzi o autokar marki Setra!
móżecie wyjaśnić bliżej pojęcie webasto mokre i suche?


Post Wysłano: 13 lis 2008, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

chodzi o wodne/powietrzne

Cytuj:
Webasto - samochodowe ogrzewanie powietrzne

Komfortowe agregaty powietrzne ogrzewają wnętrze pojazdu (kabinę kierowcy, przestrzeń pasażerską czy też ładunkową), zapewniając optymalne ciepło przy cichej pracy, niskim poborze prądu i wysokiej mocy grzewczej.
Cytuj:
Webasto - samochodowe ogrzewanie wodne

Ogrzewanie wodne znane ze swojej wysokiej efektywności i niezawodności, grzeje zarówno wnętrze pojazdu jak i jego silnik. W układ chłodzenia silnika podłącza się urządzenie, które działa na zasadzie centralnego ogrzewania. Płyn w układzie chłodzenia zostaje podgrzany poprzez nagrzewnicę ogrzewa wnętrze pojazdu a następnie silnik.

źródło: http://www.termotrans.com.pl/webasto.html


Post Wysłano: 13 lis 2008, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

dla tego pana jest proste lekarstwo: niech raz sam zapłaci za paliwo.

nie znam silników współczesnych, które nie byłyby dogrzane nawet w zimie przy umiarkowanych temperaturach do -15 st.

od utrzymania temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialne są dwa urządzenia termostat i wentylator włączający się przy odpowiedniej temperaturze.
termostaty w pojazdach ciężarowych i autobusach są w trzech różnych przedziałach temperatury. wymieniając termostat można tą temperaturę pracy minimalnie podwyższać lub obniżać.
jeżeli więc w silniku naszym mamy wsadzony termostat na 78-80 st i taka będzie temperatura płynu chłodzącego podczas pracy pojazdu, jak podgrzejemy płyn chłodzący do wyższej temperatury to zaraz termostat się otworzy na duży obieg i włączy wentylator, aby obniżyć ją i zgubi to ciepło.
za to ciepło zaś my zapłacimy paliwem nic w zamian nie osiągając.

temperatura pracy silnika spaliowego bardziej wynika z własności płynu chłodzącego i silnikach z chłodzeniem cieczą wynosi między 80 a 90 st.

jednak w silnikach (Tatra, Robur, a benzynowych Malucha) z chłodzeniem powietrzem ta temperatura wynosi około 130 - 140 st i jest OK.

nie mniej jednak podgrzewanie płynu chłodzącego ogrzewaniem postojowym ma taki sam sens jak dolewanie wody do muszli klozetowej. tyle co jest zostanie, a nadmiar zostanie wyrzucony na zewnątrz.

co do ogrzewania, w suchym i mokrym ogrzewaniu paliwo spalane jest w zamkniętej puszce, spaliny zaś wyrzucane sa na zewnątrz. puszka ta jest użebrowana i ogrzewa, w suchym - powietrze wtłaczane do wnętrza pojazdu (kabiny), w mokrym - płyn chłodzący i poprzez nagrzewnice działa jak tradycyjne ogrzewanie.

natomiast w autobusach jest jeszcze jedno niekorzystne zjawisko.

silnik będzie sobie pracował utrzymując stałą temperaturę płynu chłodzącego, silnik i chlodnica są z tyłu, ale w zimie ten płyn aby ogrzać kierowcę musi dotrzeć do przedniej nagrzewnicy około 11m. w starszych autobusach - Jelcz PR110, gdzie rury te były nieizolowane i autobus słabo zabudowany od dołu bywało tak, że płyn wychodząc z silnika miał te 80 st, jednak nim dotarł do przodu miał już tylko 40 st i kierowca marzł. jednak to było w czasach gdy nie było jeszcze ogrzewania postojowego na wyposażeniu autobusów, więc nie ma sprawy.
we współczesnych autobusach przewody z płynem idą do przodu:
w miejskich tuż pod podlogą zaizolowane - zabudowane,
w turystycznych pod podłogą, nad kuframi, też zaizolowane.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, 6:48 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 13 lis 2008, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

dodac trzeba jeszcze ze ogrzewanie postojowe mokre nagrzewa plyn chlodzacy do temperatury 40-50 st C i dzieki temu jest mozliwosc poprzez standardowe ogrzewanie auta nagrzac wnetrze. suche to poprostu nagrzewnica z nadmuchem cieplego powietrza do kabiny osobnym kanalem powietrznym.
jezeli termostat w silniku jest uszkodzony to praca na okraglo ogrzewania postojowego wodnego moze ta temperature podwyzszyc nieznacznie ale bardziej zauwazalne bedzie zwiekszone zuzycie paliwa. srednie zuzycie paliwa przez ogrzewanie postojowe to od 1.5 do 2 litrow na godzine w przypadku suchego. w przypadku mokrego moze byc wyzsze ale nie jestem w stanie powiedziec ile

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 14 lis 2008, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Cytuj:
srednie zuzycie paliwa przez ogrzewanie postojowe to od 1.5 do 2 litrow na godzine w przypadku suchego
Obecne urządzenia grzewcze suche, zazwyczaj Webasto, Eberspaecher zużywają około 0,25l/h. Mam na myśli diesla, spalanie przy silnikach benzynowych jest nieznacznie wyższe, o ile dobrze pamiętam.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Post Wysłano: 14 lis 2008, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
jezeli webasto jest mokre to teoretycznie ma racje ale w ciezarowkach nie stosuje sie mokrego webasto wiec to jest poprostu przejaw bezmyslnosci lub kompletny brak znajomosci zasad dzialania i budowy tych urzadzen
Nie stosuje się webasta mokrego w ciężarówkach? A to coś nowego.. Chętnie prześlę zdjęcia DAF-ów XF gdzie takie właśnie urządzenia, zamontowane z tyłu za kabiną, grzeją płyn chłodzący.A dmucha ciepłym powietrzem po przekręceniu pokrętła wentylatora w kabinie.

_________________
ego


Post Wysłano: 14 lis 2008, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2008, 16:33
Posty: 3
GG: 0
Samochód: setra

Dzięki Panowie za opinie,Ja powiem tak i mam nadzieję że większość mnie przyzna rację.

Ogrzewanie wodne ,czyli popularne Webasto od nazwy firmy produkującej to urządzenie,to ni9c innego jak piec w którym spala się ropa poprzez rozbryz,świece płomieniową i wentylator pchający powietrze do prawidłowego cyklu spalania.Płaszcz pieca jest podwójny,w środku płaszcza przepływa płyn (woda ,borygo) która nagrzewa się i poprzez pompe zostaje tłoczony do układu chłodzenia silnika.Ogrzewanie jest wpięte przed termostat,(krótki obieg)aby ogrzać płyn w układzie chłodzenia silnika.Ogrzewanie to automatycznie rozłancza sie po osiągnięciu temp.80 stopni. w układzie chłodzenia.
Przy bardzo dużych spadkach temperatur -15 , -20 stopnigdy silnik pracuje na wolnych obrotach i przy włączonym ogrzewaniu,(mówimy o autokarze)gdzie gdzie płynu chłodzącego jest ok 70l stosuje sie włanczanie webasta aby wspomóc ogrzewanie,ale jest to mało efektywne ,dlatego iż webasto dostarcza niewiele większą ilość ciepła jak cylinderpracujący w silniku.Generalnie odbiór ciepła poprzez nagrzewnice jest tak duży że trudno zagrzać płyn do tem 80 stopni.Natomiast przy normalnych temperaturach plusowych temperatura silnika i całego układu chłodzenia przy prawidłowo działających termostatach silnika i właczniku wentylatora chłodnicy.jest odpowiednia ok 80 stopni i układ ten zato odpowiada.Dlatego włanczanie webasta podczas jazdy jest totalnym bezsensem i świadczy o całkowitej nieznajomości zasad mechaniki.Mało tego powoduje zwiększone zużycie paliwa ok 2 litrów na godzine.Chciałbym widzieć tego właściciela pojazdu który toleruje taką bezmyślność kierowcy.
Niema takiej możliwości aby inżynierowie mercedesa koonstruując silnik stworzyli jego niedogrzanie (poprzez zbyt wydajną popmpe,termostaty,wentylator,układ chłodzenia,chłodnice)

To moja opinia-kierowcy z 10letnim stażem na liniowym autokarze międzynarodowym.
Tylko jak mam do tego przekonać zmiennika!!!


Post Wysłano: 14 lis 2008, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

nie bardzo rozumiem ostatni post.
w pierwszym pytasz o fachową poradę, w ostatnim wyjaśniasz działanie ogrzewania postojowego (dość mętnie, ale właściwie).

więc po co to nasze pisanie?

ps. ogrzewanie postojowe zużywa max do 0,25l/h jak wspomniał kolega Huberto. jednak ogrzewanie mokre potrzebuje trochę więcej prądu ze względu na zasilanie elektrycznej pompy tłoczącej płyn chłodzący.
tutaj trzeba dodać, że w czasie pracy silnika obieg płynu powoduje pompa wodna napędzania paskiem/paskami klinowymi i nie jest to prędkość jednostajna tylko wprost proporcjonalna do obrotów silnika. natomiast elektryczna pompa wodna ogrzewania pcha płyn cały czas z jednostajną prędkością i raz przyspiesza, a raz spowalnia odpowiedni przepływ płynu dla silnika.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 lis 2008, 8:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

ogrzewanie takie jak w autobusie może spokojnie spalić 2 litry na h


Post Wysłano: 23 lis 2008, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2008, 16:00
Posty: 1
GG: 0
Samochód: VW Polo

Kolego: troszke zagmatwales sprawe, nie podajac wyraznie ze chodzi o AUTOBUS !!! Ogrzewanie stacjonarne w AUTOBUSIE nawet dobrej firmy i nowej generacji spala min. 2 litry oleju napedowego na godzine.( monoż to przykladowo przez 10 godzin!)W tego typu AUTOBUSIE - Setra z silnikiem mercedesa, za utrzymanie wlasciwej temp. pracy silnika odpowiada tylko i wylacznie termostat i wlaczany elektrycznie wentylator chlodnicy.Dogrzewanie silnika webastem przypomina wlewanie wody do pelnego wiadra!!! Gratulujemy Twojemu zmiennikowi pomyslowow, jak naciac szefa na kase!!! Jego pomysl by dogrzewac silnik webastem sprowadza sie do globalnego ocieplenia klimatu. Moze jako argumentu uzyj klucza do koł :lol:


Post Wysłano: 23 lis 2008, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2008, 16:14
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Mercedes Actros

Witam znawcow, z tym dogrzewanie silnika to totalna bzdura!!!!30 lat jezdze autobusami i podobnego idiotyzmu nie slyszalem, Gratuluje zmiennika, p.s Moze lepiej zrobic dziure w baku???straty beda porownywalne!!!pozdrawiam


Post Wysłano: 25 gru 2008, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2008, 17:25
Posty: 1
GG: 0

powiedz twojemu zmiennikowi ze szkolil sie chyba na t34 madrzy ludzie wymslili po to takie urzadzenie jak termostat zeby utrzymac temperature silnika a webasto sluzy tylko do rozgrzania silnika przed jego uruchomieniem w niskich temperaturach uruchomione webasto podczas jazdy powoduje zwiekszenie zurzycia paliwa chyba ze szkli szefa i paliwko sprzedje


Post Wysłano: 25 gru 2008, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

No ale wtedy zwiekszone spalanie tez niebyłoby mu na ręke ;-)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: