wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Daf - 95XF a XF95...
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17899
Strona 1 z 1

Autor:  logitech [ 06 gru 2008, 18:11 ]
Tytuł:  Daf - 95XF a XF95...

Chcę się dowiedzieć czym się rożni daf 95XF od XF95 ?????

oraz co to jest przebika i do czego służy????

Autor:  Peres [ 06 gru 2008, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

95XF jest starszy. Wystarczy popatrzec na allegro, czy google.
Przebitka to takie cus, co przebija w skrzyni z dolnej na gorna i na odwrot. Oprocz przebitki (odpychasz lewarek od siebie/do siebie) masz tez elektrozawor, ktory takze zmienia skrzynie na gorna/dolna tylko ze przyciskiem znajdujacym sie na lewarku.

Autor:  eRKaZet [ 06 gru 2008, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

Cytuj:
Chcę się dowiedzieć czym się rożni daf 95XF od XF95 ?????
Daf 95XF posiada kwadratowe reflektory, gdzie kierunkowskaz jest niezależny od reflektora (XF95 już z kierunkiem pod wspólną szybką i owalną końcówką reflektora). Nowszy model wszystkie zegary ma umieszczone pod wspólnym szkiełkiem, a w starszym wszystkie zegary są oddzielnie (np. prędkościomirz kilka centymetrów od obrotomierza). W 95XF przełączniki kierunkowskazów są kanciaste, podobne do tych w Polonezie Caro podczas gdy w XF95 już ładniejsze i wygodniejsze "w kształcie ogórka :mrgreen: ".

Autor:  Piotrekk [ 06 gru 2008, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

Wyglądem przednich reflektorów, zegarów we wnętrzu, XF95 ma już tachograf szufladkowy, różnią się wyglądem owiewek bocznych tzw. policzków, jeszcze dużo rzeczy przy silniku, wieloma rzeczami z elektryki, nowsze systemy weszły, inne są zawory pneumatyczne i XF95 ma już hamulce tarczowe :wink:

Autor:  pawelas1991 [ 06 gru 2008, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

Więc optycznie wygląda to tak:

XF 95:
http://www5.picturepush.com/photo/a/292 ... ORRADO.jpg

Wnętrze:
http://photos04.otomoto.pl/photos/origi ... 7807_3.jpg
http://photos02.otomoto.pl/photos/origi ... 4517_4.jpg


95 XF:
http://www.jolben.zipnet.com.pl/zdjecia/PB241249.JPG

Wnętrze:
http://photos02.otomoto.pl/photos/origi ... 0065_8.jpg
http://photos02.otomoto.pl/photos/origi ... 0065_9.jpg

Źródło: google.pl; otomoto.pl 8)

Autor:  logitech [ 06 gru 2008, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

a ja myślałem że to jest ten stary dafik tylko w dwóch wersjach,to się myliłem.

czyli to jest przebitka???

Obrazek

Autor:  Harry_man [ 06 gru 2008, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

Cytuj:
czyli to jest przebitka???
Przebitka to raczej czynność, a nie coś materialnego. Poczytaj o skrzyniach biegów w ciężarówkach to trochę Ci się rozjaśni. Sporo o tym było na forum.

Autor:  marianzoo666 [ 06 gru 2008, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

Nie. To jest elektrozawór w dół- mała skrzynia, w góre- duża skrzynia. Przebitka jest wtedy gdy wajcha pracuje w dwóch zakresach, przeskok od siebie i masz biegi szybkie, przeskok do siebie i wolne. Takie rozwiązanie jest w starszych Magnum i nawet w Ursusie C-330(w góre mała skrzynia w dół, duża) :!:

Autor:  Harry_man [ 06 gru 2008, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

viewtopic.php?f=5&t=2168 - radzę przeczytać ten temat.

Autor:  hans_quattro [ 07 gru 2008, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Daf - 95XF a XF95...

skrzynie masz 2 czyli 2 osobne zespoly przekladniowe w jednej obudowie. powiedzmy biegi od 1-4 masz na "malej skrzyni" robisz przebitke na "duza skrzynie" czyli przelaczasz mechanicznie naped z niskich biegow na wysokie i masz biegi od 5-8 a przycisk to "polowki" czyli polbiegi albo jak kto woli reduktor. na wszystkich biegach masz mozliwosc wlaczenia szybszej jazdy badz wolniejszej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/