wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17354
Strona 1 z 1

Autor:  stasek [ 06 lis 2008, 6:27 ]
Tytuł:  [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Witam.
Renault Magnum z 2005 roku, kiedyś jeździło na oponach 60, a teraz, zamieniono je na 80, o tego momentu auto jest słabsze, a jego spalanie wynosi ok 39l/100km.
Możecie mi powiedzieć co może być przyczyna i co trzeba wymienić, ustawić?

Autor:  wojtas949 [ 06 lis 2008, 9:36 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum 440 Dxi

kolego zmienił sie obwód koła , i teraz bedzie auto szybsze ,ale duzo słabsze

Autor:  J.Rodzynek [ 06 lis 2008, 9:38 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum 440 Dxi

Jakie obroty ma przy predkosci 88 km/h? Mysle ze wymiana wałka atakujacego wystarczy....

Autor:  Cycu [ 14 lis 2008, 22:10 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Kolego to jest logiczne skoro auto było na 60 LOW DECK a teraz sa załozone 80 bedzie słabsze. Jest inny wkład mostu jezeli teraz jedziesz i ci pokazuje 90 kn/h to auto jedzie z predkoscia 110-115 km/h ale po górach jest mół . Wiem bo teaz mieslismy taki przypadek :) wiec zalecam spowrotem zmiane kół na 60 lub 70 bo na 70 bedzie dobrze .
pozdrawiam

Autor:  stasek [ 15 lis 2008, 9:30 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Właśnie problem polega na tym, że kół się nie da zmienić, bo nie będzie można podpiąć naczepy. Tachograf został zalegalizowany po zmianie kół, więc auto jedzie tyle ile powinno przy 90km/h.

Autor:  Cycu [ 15 lis 2008, 10:59 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Dlaczego kolego nie podepniesz naczepy ?? U nas latała Magnumka na 70 pod wywrotka i nie było problemu..

Autor:  ego [ 15 lis 2008, 14:06 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Też nie rozumiem gdzie problem z podpięciem naczepy. Jeśli z powodu zbyt niskiego siodla to można je wymienić na wyższe, wymienić jego podstawę, lub wstawić płytę dystansową pod nie.Poza tym, można podnieść na poduszkach z tyłu.Ale problem z przełożeniem i zbyt niską (pozornie) mocą nie zniknie. Swoją drogą,to raczej w odwrotną stronę idą zwykle dzialania: obniża się profil opon i zmienia konstrukcję ramy by uzyskać wyższą przestrzeń ladunkową.

Autor:  hans_quattro [ 16 lis 2008, 13:51 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

jak miales podniesionego konia zeby naczepe podpiac to znaczy ze wczesniej kon musial latac z nizszymi naczepami typu mega ( mniejsze kolka)

Autor:  J.Rodzynek [ 16 lis 2008, 14:55 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

na legalizacji nie ustawia ci obrotów silnika przy danej predkosci na danym biegu czyli inaczej przełozenie wiec powtarzam ze trzeba sprawdzic to z tej strony a puki co nie odpowiedziales na moje poprzednie pytanie.

Autor:  hans_quattro [ 16 lis 2008, 21:18 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

no chyba ze przeprogramowali mu ogranicznik predkosci

Autor:  ego [ 17 lis 2008, 1:00 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..

Autor:  stasek [ 17 lis 2008, 17:38 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Tak auto jeździło pod megą, a teraz ciągnie naczepę do szkła i koła musiały być zmienione, bo jest to jednak 20 cm różnicy.

Autor:  hans_quattro [ 17 lis 2008, 20:40 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Cytuj:
A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..
ano to ma ze jak jechal 90 na malych kolach to po zmianie kol bedzie dalej licznik pokazywal 90 przy tych samych obrotach i bedzie odcinal dokladnie w tym samym momencie a faktycznie bedzie jechal szybciej. ilosc obrotow kola bedzie taka sama tylko droga pokonana w tej samej liczbie obrotow bedzie wyzsza. tym samym przy przeliczeniu przebytej drogi w jednostce czasu trzeba bylo przeprogramowac ogranicznik zeby faktycznie nie jechal wiecej a to poskutkowalo ograniczeniem przy nizszych obrotach

Autor:  stasek [ 19 lis 2008, 17:02 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Cytuj:
na legalizacji nie ustawia ci obrotów silnika przy danej predkosci na danym biegu czyli inaczej przełozenie wiec powtarzam ze trzeba sprawdzic to z tej strony a puki co nie odpowiedziales na moje poprzednie pytanie.
Nie powiem jakie obroty ma samochód przy danej prędkości ponieważ autem jeździ inny kierowca i ja pytam tylko z ciekawości, bo to nie jest mój problem.

Autor:  ego [ 19 lis 2008, 22:39 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Magnum] Przyczyna wymiany opon ?

Cytuj:
Cytuj:
A co ma ogranicznik prędkości do braku mocy przy zmianie przełożenia tylnego mostu??
Ja pozostanę przy zdziwieniu,że można w tym kierunku kombinować z autem.. Z megi na standard..
ano to ma ze jak jechal 90 na malych kolach to po zmianie kol bedzie dalej licznik pokazywal 90 przy tych samych obrotach i bedzie odcinal dokladnie w tym samym momencie a faktycznie bedzie jechal szybciej. ilosc obrotow kola bedzie taka sama tylko droga pokonana w tej samej liczbie obrotow bedzie wyzsza. tym samym przy przeliczeniu przebytej drogi w jednostce czasu trzeba bylo przeprogramowac ogranicznik zeby faktycznie nie jechal wiecej a to poskutkowalo ograniczeniem przy nizszych obrotach
Zgadzałoby się gdyby powiedziano ,ze licznik pokazuje 90km/h , a widać ,ze jedzie faktycznie wolniej.Choćby z tego powodu,że go ciężarówki wyprzedzają. Ale powiedziano wyraźnie ,ze jedzie tyle ile powinno, bo został na nowo zalegalizowany tachograf.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/