Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lis 2008, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

No dobra, a co powiecie na łuk na kat. C+E? Mi instruktor wytłumaczył że przyczepa ma iść po ini od łuku na kat. C. Technikę jazdy do tyłu z przyczepą pojąłem i nie sprawia mi póki co większych problemów....

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 03 lis 2008, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

A i owszem, naczepa musi iść blisko linii z prawej strony, to powie nie tylko instruktor ale każdy kto jeździł po łuku o tym wie. Inaczej wyjedziemy tyłem za linię z lewej strony.


Post Wysłano: 03 lis 2008, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Tak, ale mi nie chodzi technikę jazdy na egzaminie. ;) Chodzi mi o to, że później też nie będzie tych linii namalowanych w trasie, w fabryce, w której będziesz się ładował.....

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 18 lis 2008, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2008, 17:05
Posty: 21
GG: 0
Samochód: Fiat

Napisałem w kilku postach, że na egzamin trzeba mieć własną metodę! I to jest niestety prawda! Egzaminatorzy też są różni. czasem z wypowiedzi kolegów zdających w jakimś ośrodku można przewidzieć czego się spodziewać. Ten sam fakt może być różnie interpretowany. Nawet jeśli nie wymagane jest włączenie kierunkowskazu przy powracaniu na plac manewrowy to uważam, że jego włączenie nikomu nie zaszkodzi a kto wie jak zinterpretuje jego brak egzaminator może pomyśli że nie jesteśmy zbytnio skoncentrowani i potem będzie tylko czekał na mieście zeby się o tym przekonać. Może lepiej być przesadnie dokładnym. W końcu to tylko egzamin.


Post Wysłano: 18 lis 2008, 15:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

przy manewrach z przyczepą C+E należy przed przystąpieniem do wykonania manewru pamiętać o paru sprawach.

1. ustawienie zospołu pojazdów.
zespół pojazdów przed wykonaniem manewru musi być wyprostowany.
aby wykonać prawidłowo manewr musimy maksymalnie się skupić i przypomnieć jakie po kolei czynności mamy wykonać. jeżeli czas na dojazd do zakrętu, czy wjazdu na miejsce parkingowe zmarnotrawimy na naprawianie błędu jaki zrobiliśmy, przy ustawieniu pojazdów, na 80% zepsujemy manewr.
to jest najczęstsza przyczyna złych manewrów.

2. lekkie oszustwo.
przed cofaniem po łuku musimy zatrzymać zespół pojazów 1m przed końcem korytarza, ale mamy niewielką możliwość manewru. możemy postawić zespół wyprostowany, ale leciutko po skosie tyłem w kierunku łuku. dzięki temu bez dotykania kierownicą zespół sam zacznie się lekko łamać. należy tak prowadzić pojazd, aby w lusterku prawe koła przyczepy szły około 30 - 50cm od wewnętrznych pachołków. przy takim prowadzeniu nie ma możliwości przodem samochodu zahaczyć o zewnętrzne pachołki. 90% egzaminatorów nie zauważy tego ponieważ szerokość korytarza nie pozwala na przesadne postawienie ukosem. wystarczy różnica 15 - 20 cm różnicy odległości od bocznej krawędzi korytarza między przodem a tyłem zespołu.

3. najważniejsze.
najtrudniejszym elementem jest wyprostowanie zespołu i pierwsze 10m jazdy po prostej do tyłu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 lis 2008, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2008, 17:05
Posty: 21
GG: 0
Samochód: Fiat

No Cyryl jesteś Boss! i o to właśnie chodzi na forum. A jak naprawdę każdy to zrobi, to już jego własna sprawa, ale ci którzy jeszcze przygotowują sie do egzaminu zawsze mogą tej metody wypróbować. pozdrawiam.


Post Wysłano: 19 lis 2008, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Dobre te rady Cyryla.
Ja od siebie dodałbym jeszcze:
- przy cofaniu na łuku - jechac i kręcic kierownica, bo wtedy widac jak zestaw się zachowuje
- wcale nie trzeba się nakręcic kółkiem - wystarczy jechac sobie do tyłu, obserwowac zachowanie naczepy i delikatne manewry kółkiem
- cwiczyc korekty - polecam nawet celowe wypuszczanie zestawu na linie i próby wyjścia z takiej sytuacji, bo nigdy nie wiadomo co będzie na egzaminie, a i w życiu się przyda

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: