wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Ogólne] Ciśnienie w oponach
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16594
Strona 1 z 1

Autor:  mnichu33 [ 12 wrz 2008, 19:13 ]
Tytuł:  [Ogólne] Ciśnienie w oponach

witam mam pytanie ile bić powietrza do koła 385/65/22,5 strasznie mi wyrywa boki bieżnika ( ciśnienie 9 bar ) cysterna 32 tys litrów .. opony wytrzymują 100 - 120 tys (kumho)

Autor:  ego [ 12 wrz 2008, 21:21 ]
Tytuł:  Re: ciśnienie w oponach

A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..

Autor:  mnichu33 [ 12 wrz 2008, 21:34 ]
Tytuł:  Re: ciśnienie w oponach

Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach

Autor:  Albertos [ 12 wrz 2008, 21:42 ]
Tytuł:  Re: ciśnienie w oponach

Cytuj:
Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach
Może warto zmienić szofera który nie zawija w miejscu? Wtedy przebieg opon wzrośnie? W dzisiejszych czasach kierowcy dzielą się na kierowców i posiadaczy prawa jazdy.... i może tu leży cały problem.

Autor:  mnichu33 [ 12 wrz 2008, 22:50 ]
Tytuł:  Re: ciśnienie w oponach

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach
Może warto zmienić szofera który nie zawija w miejscu? Wtedy przebieg opon wzrośnie? W dzisiejszych czasach kierowcy dzielą się na kierowców i posiadaczy prawa jazdy.... i może tu leży cały problem.
możliwe ale pytam się o ciśnienie w oponach bo szofera można zmienić ale jak nagle zmienić 50 szoferów którzy po zmianie opon z sava na kumho nagle zaczęli zawijać w miejscu

Autor:  Cycu [ 12 wrz 2008, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.

Autor:  Albertos [ 13 wrz 2008, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Cytuj:
Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.
Druga sprawa to to że jak jeździsz na jakiejś lipie to się wcale nie dziwie że bieżnik ginie w oczach

Autor:  ego [ 13 wrz 2008, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Cytuj:
Cytuj:
Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.
Druga sprawa to to że jak jeździsz na jakiejś lipie to się wcale nie dziwie że bieżnik ginie w oczach
A ja się nie dziwię że dzieje się tak przy ładunkach rzędu 30 ton. Albo raczej dziwię się,że z własnej woli takie ciężary się wozi.Jak to się ma do obowiązujących przepisów?
Co zaś do jakości chińskich opon, to myślę ,że tam też znają coś takiego jak samochód ciężarowy.I też muszą na czymś jeździć.
Osobiście mam na jednym zestawie chińskie opony i nie mam -jak na razie-powodów do narzekania.
Choć faktycznie, może jakaś partia być bardziej wrażliwa na tony i sposób jazdy.Kiedyś matador pękał po obwodzie w pobliżu stopki.Tak "na oko" guma była "za sucha". Miałem też na osi napędowej continentala i z czterech dwie wystrzeliły z boku.Mimo,że w okresie gwarancyjnym , to przy pierwszej gwarancji nie uznano (z powodów dla mnie śmiesznych) a drugiej nie reklamowałem.Za to przestałem je kupować.

Autor:  MAN [ 13 wrz 2008, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Pozatym 9 bar to troche zadurzo i środek opony zdziera się szybciej od krawędzi nie powinno być czasem 8 bar

Autor:  sebotrucker [ 13 wrz 2008, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Bał bym sie chińskich do cysterny zakładać :wink:

Autor:  mnichu33 [ 13 wrz 2008, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Cytuj:
Bał bym sie chińskich do cysterny zakładać :wink:
315/80/22,5 w ciągniku przebieg 320 tys !!!! to bardzo dużo i dopiero nacinanie !!! tylko cysterna nie daje rady więc warto się nie bać tych opon bo są tańsze niż markowe i w razie rozcięcia lub najechania na coś to ich tak nie szkoda jak miśków .Możliwe że przeładowanie ma wpływ na boczne odrywanie się bieżnika - no i jeszcze jedno to nie chińskie tylko koreańskie ...:)

no a fachowcy od miśków zalecili do cystern 9 atm więc też do kumho tyle samo biję - może lepiej jednak obniżyć do 8 ?

Autor:  MAN [ 13 wrz 2008, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Możliwe że 9 bar jest za durzo i przesto opona jest zatwarda dlatego wyrywa bieżnik

Dużo / Toreba

Autor:  Speedy [ 13 wrz 2008, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

kolego MAN, mnie się wydaje że jeśli opona ma za dużo powietrza to ściera środek, robi się ''balon'' natomiast gdy ma mało powietrza, wtedy ściera boki :wink: Latem, gdy ciepło to u nas w naczepie mega, trze właśnie boki. nie jest to duże, ale widać :wink: Teraz gdy chłodno problem znikł. :]

Autor:  pawcio [ 13 wrz 2008, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Nie polecam obniżania ciśnienia,dojdzie do przegrzania opony,rozwarstwienia i bumm.Na każdej oponie jest podane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i przy oponach ciężarowych lepiej trzymać się górnej granicy.Co do wyrywania bieżnika jest to spowodowane tylko zawracaniem w miejscu+przeciążenie opon. :wink:

Autor:  MAN [ 14 wrz 2008, 8:08 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Cytuj:
Nie polecam obniżania ciśnienia,dojdzie do przegrzania opony,rozwarstwienia i bumm.Na każdej oponie jest podane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i przy oponach ciężarowych lepiej trzymać się górnej granicy.Co do wyrywania bieżnika jest to spowodowane tylko zawracaniem w miejscu+przeciążenie opon. :wink:
Tak tylko jest jeszcze coś takiego jak tabela nacisku na oś w której jest podane maksymalne ciśnienie dla opony.
I nie mów mi że dla opon w naczepie jest normalne ciśnienie 9 bar tylko 8 bar
A w ciągniku siodłowym np może wynosić na przód 8 bar a na tył 7,5 bar lub 8 bar zalerznie od opciąrzenia tylnej osi
Cytuj:
kolego MAN, mnie się wydaje że jeśli opona ma za dużo powietrza to ściera środek, robi się ''balon'' natomiast gdy ma mało powietrza, wtedy ściera boki
Zgadza się jak jest za mało powietrza a nie tyle co ma być. Tyle że taka opona z podwyszonym ciśnieniem wogle nie pracuje, nie amortyzuje tak jak byś zamontował pełne opony z gumu jak w sztaplarce. I przy skrętach może się nie uginać guma tylko wyrywać bieżnik.
Najlepiej stanąć na jakimś utwardzonym placu zrobić pare zakrętów i zobaczyć ile gumy zostanie na nawieszchni

Autor:  mnichu33 [ 16 wrz 2008, 0:11 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

i ok od dzisiaj biję po 8 atm ... zobaczymy co będzie dalej ...

Autor:  martinfh [ 16 wrz 2008, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienie w oponach

Według mnie to wina nie leży po całej części w oponach. 1bar myślę, że nie zmieni tak dużo aby opony 3 razy szybciej się zużywały. Zależy gdzie autko jeździ. Jak po miejscu, mieście, dużo manewrów, zawijanie itp to napewno będą się szybciej zużywać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/