wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Renault] Silnik się nie grzeje
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12417
Strona 1 z 2

Autor:  weni [ 06 sty 2008, 0:51 ]
Tytuł:  [Renault] Silnik się nie grzeje

witam kolegów, malutki problemik, renóweczka 385 temperatura około 50 stopni diagnoza zepsute termostaty . Kupiłem nowe , wymieniłem + nowy płyn i co? i nic dalej silnik zimny!!! co z tym zrobić ?

Autor:  MAN [ 06 sty 2008, 9:07 ]
Tytuł: 

Sprawdz wentylator czy się rozłancza czy cały czas sie kręci lub gówniane termostaty kupiłeś zobacz czy nie jest ciepła chłodnica przy 50 stopniach. Lub poszedł czujnik temperatury i oszukuje

Autor:  Cyryl [ 06 sty 2008, 9:17 ]
Tytuł: 

termostaty przeznaczone do pojazdów ciężarowych mają 3 temperatury otwierania, więc kupując wybierz ten najwyższy. ponieważ podobny temat był na innym forum mogę dodać, że cena takiego termostatu to 28,90zł/sztuka, więc dość przystępna.
drugą przyczyną jest obracający się wentylator, który jest napędzany lepkościowym sprzęgłem wiskozowym.
trzecia przekłamiania czujnika-wskaźnika, jak wspomniał kolega MAN. tempratura 50 stopni jest o kilka wyższa od gorącej kapieli 42. więc jeżeli rzeczywiści jest tam tylko 50 stopni to wewnętrzną częścią dłoni powinieneś swobodnie dotknąć przewody wodne za termostatami. jeżeli nie jesteś w stanie dotknąć, to faktycznie wskaźnik przekłamuje.

Autor:  januszko76 [ 06 sty 2008, 9:47 ]
Tytuł: 

Weni może masz zapowietrzony układ chłodzenia

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 06 sty 2008, 11:02 ]
Tytuł: 

Pamietajcie ze jest zimno, włóż karton przed chłodnice, zobacz wtedy na temperature

Autor:  weni [ 06 sty 2008, 11:21 ]
Tytuł: 

termostaty kupiłem w Autosie termostaty 83 stopnie firmy WAHLER kosztowały ponad stówę.
wymieniłem też płyn chłodniczy , weszło około 43litrów, wisko mogę pokręcić ręką więc chyba jest sprawne. Cała chłodnica zasłonięta kartonem i dalej pokazuje temp około 50 stopni i bardzo słabo grzeje w kabinie. Dodam że wcześniej mi płynu nie ubywało. i co mam teraz zrobić?

Autor:  MAN [ 06 sty 2008, 13:50 ]
Tytuł: 

weni Te 50 stopni masz w czsie jazdy czy na postoju?

Autor:  weni [ 06 sty 2008, 14:49 ]
Tytuł: 

i w czasie jazdy i na postoju jest tak samo! czasami z ładunkiem 24 tony po górkach podskoczy o 5-7 stopni

Autor:  damianos8 [ 06 sty 2008, 16:06 ]
Tytuł: 

Koledzy podepne się do tematu mam następujący proglem w Manie F2000 26.414 rok 2000 samochód nie potrafi mi się dogrzać i jak jade to cały czas słysze jak leci wentylator(nawet gdy odrazu zapale samochód) i teperatura wynosi 60 C po 15 minutch jazdy co może być przyczyną jaki wyłącznik wętylatora??

Autor:  MAN [ 06 sty 2008, 16:07 ]
Tytuł: 

Jesli masz zasłonietą chłodnice i to nie pomaga to coś jest z termostatem lub jakims zaworkiem odpowietrzającym. sprawdz jeszcze ra chłodnice i węże od niej czy nie są ciepłe

Autor:  loudero [ 06 sty 2008, 16:35 ]
Tytuł: 

damianos8 podnieś kabinę i zobacz czy na nie dopalonym samochodzie możesz kręcić wentylatorem z niedużą siłą bez większych problemów i czy masz od strony pasażera tekelana podłączonego do osłony kanału wentylatora( tak z boku 10 cm od góry osłony do takiej złączki dochodzi) i napisz jak jest!!!!

Autor:  Tomasz__ASG [ 08 sty 2008, 10:42 ]
Tytuł: 

A ile ci pali ta Renia? Jak dużo, to siadło wisko w wentylatorze.
Jak słabo grzeje, to może masz popsuty zawór przełączający płyn z chłodnicy na nagrzewnicę.

Autor:  weni [ 08 sty 2008, 17:42 ]
Tytuł: 

układ był zapowietrzony, odpowietrzyłem i teraz grzeje ładnie. Przed wymianą termostatów spalanie było 42 litry , a teraz zobaczymy.
Zapomniałem dodać że kopci delikatnie na biało?

Autor:  januszko76 [ 08 sty 2008, 22:24 ]
Tytuł: 

42 L to sporo silnik był niedogrzany,myśle że termostaty były ok co?wina poduszki powietrznej w układzie chłodźenia.teraz spalanie powinno sporo spaść

Autor:  weni [ 08 sty 2008, 22:29 ]
Tytuł: 

też mam taką nadzieję. napiszę w przyszłym tygodniu o spalaniu.
a biały dym z rury wydechowej to co? płynu nie ubywa a oleju około 4 litrów na 12000km

Autor:  TomVol [ 15 sty 2008, 21:23 ]
Tytuł:  Re:

Cytuj:
a biały dym z rury wydechowej to

Paliwko zimowe(więcej domieszek), lub za bogata mieszanka w powietrze ale niema obaw. :D
Cytuj:
oleju około 4 litrów na 12000km
To lepiej żeby to gubił bokiem bo inaczej wymiana pierścieni za pasem, a swoją drogom to kiedy robiłeś tam wymianę oleju? I jakie masz ciśnienie na ciepłym silniczku? :D Robisz trasy czy bujasz się przy kominie?

Autor:  weni [ 15 sty 2008, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Silnik się nie grzeje

Bujam się koło komina , takie trasy po 200km z stalą , cały czas 24 tony.
Wymiana oleju była 12000km temu , wlałem 10W40.
Kierowca cały czas mi mówi że auto jest słabe, to na próbę poprosiłem kolesia który jeździ magnum 385 i stwierdził że nie ma czym jechać.
Więc zanim zacznę kasę wkładać w silnik to może faktycznie coś z otoczenia silnika nie działa?

Autor:  Still [ 17 sty 2008, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Silnik się nie grzeje

Cześć a to dymienie na biało to albo za późny zapłon lub uszczelka pod głowicą.

Autor:  TomVol [ 18 sty 2008, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Silnik się nie grzeje

Silnik niesamowicie dostaje po du.ie przy dobrym tonażu na małe odcinki i tak jak pisze weni prawdopodobnie ubytki w oleju wynikają z uszkodzenia uszczelki pod głowicą (gubi kompresję i pali olej) prawdopodobnie jest przedmuch między kanałem olejowym a cylindrem (odkręć wlew przytkaj go ręką nie jest to fachowy sposób, ale na początek :D normalnie nie powinno być tam dymu ani oleju na twojej witce).

Autor:  tomek73 [ 18 lut 2008, 21:51 ]
Tytuł:  Silnik się nie grzeje

W silniku 420 Dci olej dostaje się do płynu chłodzącego, przy czym wymieniona była pompa wody.Co może być przyczyną??Czy może być przyczyną uszkodzony wymiennik ciepła??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/