» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 19 gru 2014, 9:36

Strefa czasowa UTC [letni]



Assistance na drogach Europy Zachodniej




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 03 sty 2008, 12:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 7:14
Mam pytanie odnosnie importu zakupionego dzwigu kolowego z Niemiec i jego przejazdu do Polski.

1. Czy oprocz prawa jazdy kategori C+E, dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia potrzebne sa jakies dodatkowe uprawnienia lub dokumenty?
2. Czy na taki dzwig takze trzeba wykupowac myto w niemczech ?
3. Czy sa jakies ograniczenia odnosnie predkosci na autostradzie i czasu pracy/jazdy takiego pojazdu?

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 14:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 14:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
ADAMO pisze:
Czy oprocz prawa jazdy kategori C+E, dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia potrzebne sa jakies dodatkowe uprawnienia lub dokumenty?

Zalerzy od tego jaką ma długość oraz jego cięrzar rzeczywisty. Może być wymagane pozwolenie na poruszanie sie takim pojazdem nie normatywnym po drogach który przekracza dopuszczalną długość lub wagę. W polsce takie zezwolenie wykupuje się na rok podajrze w wydziale komunikacji lub urzędzie miejskim. Jak jest z zakupionym pojazdem zapytaj sie w wydziale komunikacji

ADAMO pisze:
2. Czy na taki dzwig takze trzeba wykupowac myto w niemczech ?

Trzeba

ADAMO pisze:
3. Czy sa jakies ograniczenia odnosnie predkosci na autostradzie i czasu pracy/jazdy takiego pojazdu?

Jeśli konstrukcyjnie nie jest w jakiś sposób ograniczona prędkość np do 60km/h obowiązują cie takie same przepisy jak do pojazdu cięrzarowego

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 14:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 16:44
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1695456
MAN - są dodatkowe ograniczenia jak wystaje ci cos przed pojazd wiecej 'niż' ileś tam, to w zabudowanym 30 a w niezabudowanym 60, tak jest w polsce

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 14:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 14:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
krecik Ale nikt po autostradzie w niemczech nie jeżdzi dzwigami 60 km/h. Ograniczenia obowiazują dla pojazdów jeśli np ramię dzwigu wystaje od fotela kierowcy na ponad 1,5m

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 16:44
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1695456
ja nie wiem jak ty, ale kolega nie pisał jakim chce dźwigiem wracac...

ale jesli takim 'wystającym' to wtedy go to ograniczenie bedzie dotyczyło... /o ile w niemczech istnieje, nie wiem, dawno dzwigiem po niemczech nie jeździłem ;)

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 14:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
krecik pisze:
ale jesli takim 'wystającym' to wtedy go to ograniczenie bedzie dotyczyło...

Doczytaj dokładnie jeśli ramię dzwigu nie wystaje więcej niz 1,5m przed przednią szybą to te ograniczenia cie nie obowiązują

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 16:44
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1695456
teraz bedziemy sie licytowac kto mniej doczytał :>


obaj piszemy dokładnie o tym samym :)

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 7:14
Bedzie to stosunkowo "maly" dzwig 25tonowy z napedem 4x4 wiec bedzie wazyl okolo 25ton ale ramie bedzie mu wystawalo wiecej niz 1.5m przed przednia szybe.

60km/h po autostradzie to bedzie troche niebezpieczne dla innych uzytkownikow ?!

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 16:44
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1695456
to 60kmh jest 'dopuszczalne' przez przepisy polskie, jak pisalem, niemieckie trzeba bedzie jeszcze sprawdzic profilaktycznie...


a czy niebezpiecznie, no troche napewno, ale tu sporo zalezy od umiejetnosci kierownika :) kapke inaczej sie jeździ dzwigiem niż ciezarówką....

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 15:49 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 7:14
Kapke to zbyt malo powiedziane, w dzwigu punkt ciezkosci polozny jest bardzo wysoko i jest przez to bardzo chwiejny.

Jadac 60km/h spowoduje zagrozenie dla innych jadacych ciezarowkami 90km/h ktorzy beda mnie wyprzedzac itd. stau gotowy na bank nawet gdy bede jechal 70km/h :D

A i jeszcze jedno pytanie, w takim dzwigu obowiazuja mnie takie same zasady odnosnie tachografu jak w ciezarowce?

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 16:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 wrz 2007, 16:44
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1695456
wychodząc 'od końca' - przyprzepisach tacho nie jest napisane ze dzwig jest wyłączony, za to jest napisane ze wszystko co ma DMC wieksze niż 'ileś tam' - bo różne masy, w zaleznosci od róznych lat produkcji itd itp, sam wiesz, mają tacho mieć, nie ma sie co zgłębiać w szczegóły, generalnie, raczej tacho bedziesz miał zamontowane


a wtedy (choc wydaje mi sie ze nawet niezaleznie od posiadania bądź nie posiadania tacho) obowiązuje cie taki sam czas jazdy, przerwy, odpoczynki jak cięzarówke czy to 4 tonową /jadącą zarobkowo/ czy 40 tonową /niezaleznie czy zarobkowo czy niezarobkowo/

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 18:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 lis 2007, 21:33
Lokalizacja: dolny śląsk
Kolego poruszając się po drogach w Polsce Twój dzwig ma posiadać badania U D T a ,Ty uprawnienia do pracy na dzwigach .Oczywiście tacho. prawko kat.C.Wineta nie obowjązuje w kraju

_________________
Vier zylinder und schwarz plasick-meine motor ist phantastick!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 18:52 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 7:14
Magnak pisze:
Kolego poruszając się po drogach w Polsce Twój dzwig ma posiadać badania U D T a ,Ty uprawnienia do pracy na dzwigach .Oczywiście tacho. prawko kat.C.Wineta nie obowjązuje w kraju


Teraz mnie rozbroiles, jak moge miec UDT jak dopiero ten dzwig kupilem i bede go sprowadzal do Polski??
chyba najpierw musze go sprowadzic zeby zrobic UDT i przeglad.

Uprawnien nie mam bo nie bede robil na nim, to dzwig na sprzedaz.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 sty 2008, 19:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2007, 10:11
GG: 0
Nie jestem pewien ale PROWADZĄC dźwig tylko C i najważniejsze dokumenty potrzebne a uprawnienia do pracy na dźwigu potrzebujesz dopiero jak będziesz coś nim ''dźwigał'' albo rozłożysz ramię ale nie jestem pewien tak mi się tylko wydaje :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 04 sty 2008, 20:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 lis 2007, 21:33
Lokalizacja: dolny śląsk
ADAMO kiedy w ubiegłym roku sprowadzałem sam .z dzwigiem to ten absurdalny przepis obowiązywał myślę że nie został zmieniony Ja ryzykując obszedłem ten wymóg isam. zarejestrowałem Powodzonka

_________________
Vier zylinder und schwarz plasick-meine motor ist phantastick!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2008, 18:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2007, 21:50
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Tacho to chyba tylko w transporcie drogowym. :wink:A dzwig chyba ładunku nie woźi.

_________________
Jacek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: