Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2007, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Witam,
Nasza firma chce kupić MANA Tga 2002 460 Przebieg 600000km.
Nasza firma posiada tylko VOLVA I SCANIE. Szef nie jest przekonany do MANów Tga, ponieważ słyszał, że często psują się w nich automatyczne skrzynie. Piszcie jak się sprawują takie MANy

zychu

Temat przeniesiony do bardziej odpowiedniego działu /AdekS


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

To w automacie ma byc ten MAN? U nas w firmie jezdzi jeden MAN TGA 460 2004r w automacie i nie ma co na niego narzekac :) Przynajmniej u nas skrzynia nigdy nie zawiodla, nie bylo problemow ze silnikiem :wink: 460 koni jest wystarczajace, smiga caly czas pelny/pelny po ok 25T i na brak mocy kierowca nie narzekal :] Ogolnie sprzet jest bardzo dobry i miejmy nadzieje ze nie przyspozy nam kolopotow :wink:

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Tak, ma być w automacie.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Nie wiem do ktorego roku montowali w MANie skrzynie ZF AsTronic(i nie wiem jak ta skrzynia sie sprawuje) bo u nas jest juz TipMatic i jak juz mowilem nie mozna na niego narzekac :) Sprawuje bardzo dobrze nawet w trudnym gorzystym terenie (Czechy,Austria itp) Chociaz wiadomo ze przy automacie spalanie jest wyzsze. Ten Maniek u nas pali 37L/100KM a dla porownania MAN ktory my nim jezdzimy rowniez TGA 460 tylko z manualna skrzynia pali 31/32L :) Najlepiej o skrzynie ZF AsTronic zapytac kolege Łukaszz poniewaz ich MAN posiada taka skrzynie

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Auto będzie jeżdzić w podobnym kierunku (Austria, Czechy, Węgry).
Dzięki, więc doradze szefowi manuala.
Pozdro 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Spalanie ma tez duze znaczenie dlatego lepiej wybrac manual :) A te 460 kucykow jest jak dla nas wystarczajace przy ladunkach ok25T :]

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
Najlepiej o skrzynie ZF AsTronic zapytac kolege Łukaszz poniewaz ich MAN posiada taka skrzynie
W takim razie i ja dodam coś od siebie. Skrzynia sama w sobie sprawuje się naprawdę całkiem dobrze, niekiedy w górzystych terenach trzeba przełączyć zmianę biegów na tryb manualny z tego względu, że skrzynia nie zawsze na czas zredukuje bieg w dół i wtedy auto sporo traci na mocy i na prędkości. Skrzynie ZF-Astronic wbrew pozorom nie są aż tak bardzo awaryjne jak się mówi, u nas był tylko zmieniany czujnik zmiany biegów. Problem tkwił w tym, że po odpaleniu auta gdy chcieliśmy wrzucić bieg z jakiego auto miało ruszyć zdarzało się tak, że komputer zareagował dopiero po kilku, w najgorszym przypadku po kilkunastu sekundach. Było to bardzo denerwujące m.in. w czasie stania w korku. Podczas jazdy nie było z tym problemów, biegi na równym terenie wrzucały się płynnie i "na czas". Ponadto podczas ruszania i wyhamowywania auta odczuwalne są lekkie szarpnięcia, poza wyżej wymienionymi "niedociągnięciami" zarzucić tej skrzyni większych wad nie można.

Spalanie 460-konnego motoru waha się w granicach 35l przy średnich ładunkach 20t. Teren jaki pokonuje to w większości odcinki górzyste (kraje południowej Europy).


Tytuł:
Post Wysłano: 13 gru 2007, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Łukaszz dziekuje za zabranie glosu :) Takze decyzja nalezy juz wylacznie do szefa z jaka skrzynia biegow zakupi MANa

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: