Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 gru 2007, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2007, 10:29
Posty: 4

Witam szanownych forumowiczów
Jestem początkującym transportowcem, mam od niedawna z kumplem spółke jawną, posiadamy ciągnik, mamy zatrudnionego kierowcę, jednak czasami furą jeździ mój brat, do serwisu, myjni etc. niezarobkowo (ma prawko C+E oraz badania psychotechniczne) czy muszę to jakoś legalizować, tzn podpisać z nim umowę o dzieło, umowę zlecenie czy można to jakoś załatwić np. pisząc oświadczenienie o niezarobkowym prowadzeniu przez niego ciągnika?? nie chciałbym mieć kłopotów z ITD i Urzędem Skarbowym.
Jeżeli ktoś zna jakieś przepisy etc jak to jest kiedy rodzina pomaga to byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam wiślan


Tytuł:
Post Wysłano: 11 gru 2007, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

jak ja pożyczam ciągnik i jade nim prywatnie, to biore od własciela pismo ze on taki owaki użycza mi takiemu owakiemu ciągnika w celach prywatnych, bo myk jest taki ze musze sie w razie potrzeby wylegitymowac 'prawem do pojazdu' - np. prawem wynikłym z użyczenia

zalozenia dwa - jade albo solo, albo z naczepą w ktorej są tylko moje rzeczy

wtedy podchodze sobie pod wyłączenie 'prywatnego przejazdu' /tak samo jak bym miał 40 tonowy kemping, to dla tych ktorzy mi zaraz bład wytykac zaczną ze jak to tir prywatnie moze jeździć, ano może ;) nie musze miec przy sobie licencji wypisów itd. Ale - czas jazdy obowiązuje, tarczki obowiązują, winetka obowiązuje.

sprawdzone telefonicznie w ITD i na podstawie ich porady pisemko wygenerowane, tak zeby w razie kontroli ktorej akurat w takim przypadku jeszzce nie mialem, inspektor na drodze nie zastanawiał sie czasem czy mnie za brak licencji aby nie ukarać...