Dziś, albo w piątek był fajny silny wiatr, wiele drzewek i gałęzi leży na drogach. A po drodze jedzie sobie trucker samochodem. Starszy mi mówil że znosiło go. A jak wy jechaliście??
no wiesz nikt Ci nie powie że jest to przyjemna jazda a to z powodu zagrożeń wynikających z takiej pogody nie wiem ale myśle że w taką pogodę najgorzej jeżdzi sie zestawami do przewozy styropianu ja bym takim żaglem w taką pogode jak ostatnio bał sie ruszać
_________________ Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!
"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl
..Styropianu i transportu samochodów. Nawet bez wiatru, lawetą strasznie rzuca. Komfort jazdy będzie napewno gorszy, szczególnie z jazdą pod wiatr. Trzeba też wspomnieć o większym spalaniu.
Z wiatrem czy pod wiatr to nie tak zle. Najgorzej wiatr boczny i to jeszcze wtedy gdy np wyjezdzamy z lasu na pusta przestrzen. Trzeba mocno trzymac fajere i korygowac tor jazdy zestawu. Zestawy objetosciowe a zarazem lekkie to juz katastrofa. U mnie kiedys na wiadukcie boczny podmuch przewrocil zestaw do przewozu styropianu. Dobrze ze nie spadl na dol.
_________________ "... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."
ja wracałem w nocy z czwartku na piątek, wiało bardzo silno. dobrze że miałem załadowane w sumie niedużo bo tylko 7 ton, ale zawsze to coś. ale uważać trzeba było bardzo szczególnie na górkach przeciągach i na wyjazdach z terenów osłoniętych
no tv widzielm pare przewruconych zestawow ale wydaje mi sie ze jesli jest sie załadowanym to nic nie grozi jesli chodzi o przewrucenie ...no chyba ze juz totalne tornado...
a co do autek do styropiani to raczje napewno nie jedzie cos takiego w tak pogode.... gorzej jak w trasie zastanie to sie trzeba ładnie skladac...
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
Jak jeżdziłem mercedesem kaczką, to pod wiatr mnie zwalniało. Ale na 4 jakoś szedł. Zawsze mocno trzymam mocno kierownice i koryguje jej ustawienie. Gdybym jechał z plandeką na pusto to zapewne bym ją opuścił, bo wtedy jest mniejsza powierzchnia nośna. Gdyby wuiało bardzo mocno to woałbym się zatrzymać. Lepiej stanąć na jakiś czas, niż przewrócić samochód.
_________________ I Was Born To Be A Truck Driver.
B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy
To jest trochę skrócona wersja. Na tej: http://pl.youtube.com/watch?v=f_ybMvQZBMI widać, że jedna ciężarówka już się wcześniej zdążyła wyłożyć. Trzeba było się 20x zastanowić próbując jechać dalej w takich warunkach.
Ale to chyba było jeszcze do uratowania (o ile kierowca widział, że naczepa zaczęła się przechylać). Szybkie skręcenie w lewo powinno pomóc.
Co do filmu z powyższego postu, to gdy byłem w szkocji, w mieście dundee był bardzo długi most nad zatoką, tam lubiało mocniej powiać od morza, to w złą pogodę właśnie gdy mocno wiało ciężarówki nie mogły wjeżdżać na most.
Inny "uboczny" efekt, to gałąź (albo i drzewo) która nagle może pojawić się na drodze.Szczególnie w nocy trzeba podjąć szybką decyzję: czy da się zahamować (a na plecy nam nikt nie wiedzie) , próbować ominąć (czy nie wpadnę w poślizg albo nie wysypie towaru który mam na skrzyni i czy z przeciwka nikogo nie ma), albo czy jest na tyle mała lub rozdrobniona,że mogę przez nię przejechać ryzykując najwyżej drobne zadrapania.Także dlatego trzeba w takich warunkach bardzo ostrożnie jechać.W każdej chwili może się trafic jakaś "niespodzianka".Takze w postaci kawałka dachu, który sobie wlaśnie przylecial
Jakby jechał cały czas do przodu autobusem tak ok. 40 km/h to może by sie z tym minął, a tak czekali co się stanie... Ale w takich sytuajach to jest szok i nie zawsze wyjdzie tak jak powinno...
filmik z tvn24 naprawde mocny widać że siła trąby była dość duża że dało rade przewrócić autokar pełen ludzi, pomimo iż łącznie cały ważył ładnych "pare" ton.
To było tornado mniej więcej F1, aż strach pomyśleć co sie bedzie działo jak nad Polską będą się zdarzać tornada o sile F4 - F5
Pare lat temu oglądałem w tv amatorski film nakręcony w USA, na którym było widać jak ogromne tornado obraca całym zestawem jak jakimś śmieciem ...
_________________ Kręcić kierownicą każdy może, czasem troche lepiej, czasem troche gorzej.
Krajówka ...
Rejestracja:13 sie 2008, 18:18 Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Jakby jechał cały czas do przodu autobusem tak ok. 40 km/h to może by sie z tym minął, a tak czekali co się stanie... Ale w takich sytuajach to jest szok i nie zawsze wyjdzie tak jak powinno...
Zgadza się, według mnie powinien jechać. Nie potrzebnie czekał.
Rejestracja:26 mar 2006, 0:33 Posty: 295
GG: 0
Lokalizacja: z nienacka
kolega jechał A4 podczas wczorajszej trąby i zaczęło mu zestaw załadowany 21 tonami beczek odrywać od jezdni, gdyby mu sie ładunek nie zaczął przesuwać, to pewnie by go położyło na bok. A mówił że jadącego przed nim busa to uniosło w powietrze i pie***lnęło o pas zieleni ;/ niepytałem jakiego był koloru, ale jest nawet zdjęcie z takim busem na onecie, więc możliwe że to ten.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę