Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lis 2007, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2007, 13:28
Posty: 9
Lokalizacja: Podhale

W poniedziałek wybieram się obejrzeć a może i kupić Volvo FH 12/460 z 2001r., i tutaj pojawia się moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego modelu, autko ma około 550.000 km. Co prawda jeżdżę Volvo F12 z 1993r. ale na pewno niema co porównywać tych modeli. Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 18:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2007, 20:40
Posty: 61
GG: 2164700
Lokalizacja: Włodawa

Witam (F12 :D ja mam F16 92r.) mały przebieg więc...no nie wiem popytaj o sprzęgło, czy opon nie tnie, i upewnij się czy na pewno ma 550tyś.km. poszukaj śladów na kierownicy czy pedałach, sprawdź jak chodzi lewarek czy ładnie wskakuje w poszczególne biegi czy trzyma środek ''luzu''. możesz znaleźć ślady odkręcania różnych zaworków przy skrzyni biegów no i czy nie był bity. Młode auto mały przebieg wsiadać jechać, oczywiście zerknij na układ kierowniczy (kolumna, pompa wspomagania), to chyba na tyle, życzę udanej transakcji, przyczepności i bez awaryjności :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Ja polecałbym odkręcić środkową konsolę i zobaczyć jakie "bije" kody, ponieważ po tym możemy rozpoznać czy auto jest w pełni sprawne. Możesz również sprawdzić stan zawieszenia kabiny. Najlepiej będzie jak się nim przejedziesz jakieś 2-4 km (jeśli będzie się dało to po jakiejś nierównej drodze, ponieważ wtedy możesz sprawdzić czy zawieszenie dobrze pracuje).


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 17:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Ostatnie 7 cyfer vin-u (numeru auta z dowodu lub tabliczki znamionowej) tel do serwisu i historia serwisow twoja jeżeli niebył serwisowany kilk lat to daje do myślenia o oszczędności poprzedniego właśćiciela.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 19:05

Spytaj czy ma wymienione pompo-wtryskiwacze bo juz powinny byc wymienione a jesli nie sa to czekaja cie wydatki


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Spytaj czy ma wymienione pompo-wtryskiwacze bo juz powinny byc wymienione a jesli nie sa to czekaja cie wydatki
Niekoniecznie, ponieważ jest to już inny silnik niż w serii FH12 1994-98. O ile się nie mylę jest to D12C.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2007, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Też bym się przychylił w stronę pompowtrysków,bo u nas w jednym chińczyku aż się proszą o wymianę-2003r... :> Ogólnie FH12 jeśli jest zadbane to nie powinno stwarzać problemów-a co do przebiegu to jestem więcej niż pewien że napewno nie ma ono 550tys... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2007, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2007, 13:28
Posty: 9
Lokalizacja: Podhale

Tak jak podpowiadał TomVol wykonałem telefon do serwisu i powiedziano mi ze samochód był regularnie serwisowany, ostatnia wizyta w serwisie była w sierpniu bieżącego roku przy ok. 515.000 km więc przy przebiegu chyba nie było majstrowane. Ale wszystko okaże się w poniedziałek jak zajadę do Niemiec i zobaczę autko. Kolego AdekS a czy mógł byś powiedzieć cos bliżej o tych kodach bo jest to dla mnie cos nowego np. w jaki sposób rozpoznać że wszystko jest ok.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 0:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2005, 12:42
Posty: 471
Lokalizacja: KACZOGRÓD

Warto jeszcze zapytać czy wymieniane było łożysko oporowe sprzęgła. Ja przez to zostawiłem skrzynie na asfalcie. :(

_________________
http://kubamich1-kubamich1truckmodelsfa ... gspot.com/


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 10:36

Tak samo jak łukasz twierdzę, że nie auto z tego rocznika ma conajmniej "oszukany" licznik. Moje ma niecały rok, i już jest nawinięte 100 tyś km. więc albo auto stało bardzo długo.. albo więcej na serwisie jak w trasie.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

W tym roczniku błędy sprawdza się za pomocą komputerka pokładowego, masz tam funkcje diagnostyczne i tam wszystko jest opisane. W tym komputerze jest też zapisany przebieg z całego okresu użytkowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 gru 2007, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Kolego i jak tam zakupiłeś???
Cytuj:
Tak samo jak łukasz twierdzę, że nie auto z tego rocznika ma conajmniej "oszukany" licznik.
Service nie bajeruje jak mówili że był to był a stan licznika sami zpisują.
Cytuj:
Warto jeszcze zapytać czy wymieniane było łożysko oporowe sprzęgła. Ja przez to zostawiłem skrzynie na asfalcie.
Racja komplecik sprzęgła się należy...


Tytuł:
Post Wysłano: 16 gru 2007, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2007, 13:28
Posty: 9
Lokalizacja: Podhale

Witam, na początku wielkie dzięki za wasze podpowiedzi. Autko kupiłem i ma już za sobą kilka kursów. Powiem szczerze że byłem zaskoczony trochę stanem tego autka bo myślałem że zobaczę tam samochód wymagające pewnego wkładu finansowego a tu proszę Volvo pracowało w małej firmie budowlanej gdzie kierował nim sam właściciel i jest naprawdę zadbane :D . A korzystając z okazji mogli byście mi powiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w FH przy temperaturze ok. 60 stopni.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 gru 2007, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

To super,gratulacje strzał w dyche.
Na zimno 5 przy 80(robocza temp) ok 2.


Post Wysłano: 17 kwie 2008, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 19:09
Posty: 48

Powiedz no kolego gdzie znalazłeś to autko?


Post Wysłano: 10 maja 2009, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2007, 21:34
Posty: 128
Lokalizacja: poznan

ja znalazłem w ogłoszeniu fh 12 340 km 6 x 2 z podwieszaną osią automat izoterma na 20 palet.troszku wiekowe bo 94 rok,ile coś takiego z tym motorem może palić?po czym poznać że pompowtryski są do wymiany?


Post Wysłano: 11 maja 2009, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

ponieważ pojazd został już kupiony moje porady będę dla tych co chcą kupić auto w bliższej lub dalszej przyszlości.

najważniejsze co trzeba sprawdzić w kupowanym samochodzie to te rzeczy, które najtrudniej zmienić. więc takie rzeczy jak silnik, kabina, czy pompowtryski sprawdza się w późniejszej kolejności. ważne jest aby nie zagubić ważności spraw.

1. musimy sprawdzić własność pojazdu. jeżeli tu popełnimy błąd wydamy kasę i nie nie dostaniemy auta. i nie da się tego odwrócić.

2. najważniejszym elementem konstrukcyjnym pojazdu ciężarowego jest jego rama. i drugiej kolejności sprawdzamy zgodność numeru z paierami, oraz czy rama jest cała, czy czasem nie sztukowana lub uszkodzona.

to są dwie pierwsze rzeczy, które bezwzględnie należy sprawdzić przed kupnem. następne jakie koledzy wspominają: licznik, kabina pompowtryski, ciśnienie, łożysko oporowe w dowolnej kolejności.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: