wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów Scania
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11534
Strona 5 z 5

Autor:  szop [ 17 maja 2009, 14:41 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Jeszkin chyba najlepszym przykladem na te matowienie jest kolor Twojej Scani, pamietam ze zólte i czerwone zawsze mialy najbardziej widoczne te matowe plastiki....

Autor:  jeszkin [ 18 maja 2009, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Jeszkin chyba najlepszym przykladem na te matowienie jest kolor Twojej Scani,
Dokładnie :roll: Ale niech no ja znajdę chwilę czasu żeby zrobić z tym porządek :mrgreen: Kolega który jeździ moją poprzednią scanią, zrobił te wszystkie platstiki, i aż dostałem wytrzeszczu oczu Obrazek gdy zobaczyłem jak ożyły :mrgreen:

Autor:  Truckerman [ 20 maja 2009, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Witam.

Nie orientuję się w temacie Scanii, a ciekawi mnie bardzo, czy mają w ofercie silniki EURO 5, bo podobnie jak i MAN praktykują silniki bez Ad Blue.

Autor:  Wicio [ 21 maja 2009, 6:41 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Oczywiście, ze Scania ma silniki spełniające normę EURO 5 ;-)

Autor:  Długi [ 21 maja 2009, 16:57 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

I chyba nawet jest pionierem, E5 bez AdBlue.. silnik chyba XPI. Jak coś pomotałem to mnie poprawić.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 23 maja 2009, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
I chyba nawet jest pionierem, E5 bez AdBlue.. silnik chyba XPI. Jak coś pomotałem to mnie poprawić.
Wykasuj słowa chyba, oraz drugie zdanie :wink:
Jak najbardziej tak silniki XPi spełniają E5 bez żadnych redbuli....

Autor:  Truckerman [ 24 maja 2009, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?

Autor:  Balbin [ 24 maja 2009, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:

Autor:  Truckerman [ 25 maja 2009, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:
Zastanawiam się tylko dzięki czemu (jakie nowe rozwiązanie) jest osiągnięte EURO 5 w systemie EGR skoro w momencie kiedy na rynek wchodziły silniki EGR z EURO 4 twierdzono ogólnie, że nie da się już z tego systemu wydusić większej normy emisji spalin.

Autor:  mariooka [ 16 paź 2009, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D

Autor:  B-Boy [ 18 paź 2009, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D
To gratuluję zakupu a można wiedzieć gdzie kupiłeś ?

Autor:  mariooka [ 19 paź 2009, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Cytuj:
Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D
To gratuluję zakupu a można wiedzieć gdzie kupiłeś ?
W servisie scanii w Nadażynie

Autor:  1krzych [ 28 lip 2010, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Panowie, a pod cementonaczepę to jaki silnik najlepiej szukać? Doradżcie coś, szukam w kwocie do 120 tyś zł. dzięki

Autor:  Michzio' [ 10 sie 2010, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:
Zastanawiam się tylko dzięki czemu (jakie nowe rozwiązanie) jest osiągnięte EURO 5 w systemie EGR skoro w momencie kiedy na rynek wchodziły silniki EGR z EURO 4 twierdzono ogólnie, że nie da się już z tego systemu wydusić większej normy emisji spalin.
Wszystko sie da ;) Dzisiejsza technologia a dawna robi różnice, SCANIA ma już przecież silniki o normie EEV bez adblue czyli coś na miarę Euro 6 xD
Swoją drogą ciekawi mnie jak te silniki sie sprawują (spalanie, awaryjność), ma może ktoś taką wiedze?

Autor:  dagomaro [ 14 paź 2010, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Scania

Cytuj:
Z tego co słyszałem od kierowców z taty z firmy że nowe scanie R to mają takie problemy ze już by chcieli wrócić na stare auta. Scanie przyszły 3 tyg temu a już każda scania była po kilka razy w serwisie!! nie oszukuje najważniejszą wado to układ wydechowy, problemy z zawieszeniem przednich kół, są tez kłopoty z elektrykom itd. Są to scanie R420 topline na poduszka ale ta kabina tak telepie że lepiej nie mówić. Małe schowki itd.
witam ja mam scanie r 420 dwuletnia prawie 300000 km przejechane i nigdy nie doswiadczylem niczego oczym tu piszesz ,jest bardzo cicha w srodku ,wygodna jedyna wada to siedzenie kierowcy nie jest za wygodne

Strona 5 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/