wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów MAN
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11531
Strona 1 z 2

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 15:24 ]
Tytuł:  Wady i zalety pojazdów MAN

Również w tym dziale moim zdaniem brakuje rubryki która bezposrednio pozwoli nam lepiej zobrazować te auta... :wink:

Autor:  BartEK1989 [ 18 lis 2007, 17:21 ]
Tytuł: 

Zaletom MANA TGA jest bardzo wygodna i przestronna kabina. Chodzi mi tu o model XXL

Autor:  bartek0312 [ 18 lis 2007, 18:35 ]
Tytuł: 

Osobiście uważam że przekłądnia utomatyczna jest bardzo dobrze dopracowana. Oczywiście dużym atutem jest moc MAN. Jak masz 460 pod maską to jak ktoś ci się nie podoba to gaz w podłogę i do przodu:)Jak kolega wcześniej wspomniał duża i komfortowa kabina XXL jest dużym atutem. Pozdro dla wszyskich kierowców którzy śmigają takimi autami:)

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 18:54 ]
Tytuł: 

Przekładnia automatyczna Tip Matic jest owszem dobra,ale niezbyt sprawdza się niestety przy przewozie ładunków ciekłych(cystern).Co do kabin to XXL jest jedną z największych na rynku,a mniejsza kabina XLX jest też duża i zapewnia wystarczający komfort.Wcześniejsze generacje MAN-ów nie słynęły może z niskiego spalania,ale to prawdziwe woły robocze i dzięki prostej i niezbyt naszpikowanej elektroniką budowie służyły i nadal służą niezawodnie swoim właścicielom.Ja nigdy nie miałem przyjemności prowadzić dużego MAN-a(jezdziłem tylko na kursie C i C+E MAN-em L2000),ale jechałem jako pasażer zarówno modelem F2000 z kabiną Road Haus(wcześniejszy Commander) jaki TG-A z kabiną XXL.Pierwsze co zauważyłem oprócz dużej przestrzeni w środku to ''cisza'' w środku.Jak dla mnie to MAN jest jednym z najcichszych aut.W starszych modelach nie podobała mi sie kierownica podobna troche krztałtem do bumeranga,która na dodatek dawała niezbyt duże możliwości ustawienia...Już od wcześniejszych modeli aż do obecnych TG-X i TG-S ciężarówki tej firmy charakteryzują duże powierzchnie przeszklone kabiny co zapewnia lepszą widocznosć i jasność w kabinie.W TG-A podoba mi się też zestaw wskazników w chromowanych obwódkach z ładnym podświetleniem,który moim zdaniem jest jednym z najciekawszych.To by chyba było na tyle,jak coś mi się przypomni to dopisze... :wink:

Autor:  BartEK1989 [ 18 lis 2007, 19:35 ]
Tytuł: 

Wada Tga to przyciski ktore obsluguja komputer i wyswietlacz na konsoli zegarowej. Po dłuszym czasie uzywania ich trzba mocniej wciskac zeby zadziałały.
bartek0312 nie zgodze sie z Toba. Moj brat jezdzi 430 konnym manem a kuzyn jezdzi 460konnym i przy ladunku 24t nie ma roznicy w przyspieszeniu.

[ Dodano: Nie, 18.11.2007, 18:40 ]
A dodam ze na pusto obydwa modele sa szybkie

Autor:  MAN [ 18 lis 2007, 20:26 ]
Tytuł: 

BartEK1989 460 i 430 mają ten sam moment obrotowy który jest ważniejszy od samej mocy czyli 2100Nm

Autor:  Edler [ 18 lis 2007, 20:55 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem MAN do dobre auto ponieważ: Duża przestrzeń w kabinie i dobre silniki, oraz widoczność.W Manie TGA XXL siedzi się chyba najwyżej.
MANY za dużo palą.
Pochwalony ;)

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 22:00 ]
Tytuł: 

Najwyżej siedzimy w Magnum i Stralisie-1,7m nad jezdnią... :mrgreen: Ale MAN ogólnie ma niezbyt duży moment obrotowy nawet w nowych silnikach.Najnowsza Scania XPi przy mocy 440km osiąga 2300Nm a TG-X 440km tylko 2100Nm...

Autor:  bartek0312 [ 18 lis 2007, 22:12 ]
Tytuł: 

BartEK1989 każdy na temat sądzi inaczej. Ale jak jechałem w Hiszpanii w górach to była widoczna różnica pomiędzy 430 a 460. 460 lepiej sobie radzi w górach. Takie jest moje zdanie. Mowa jest oczywiście z pełnym ładunkiem czyli 24t. A podczas rozpędzania nie ma za dużej różnicy oczywiście na równym terenie. Pozdro dla Ciebie.

Autor:  zwoli [ 18 lis 2007, 22:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jak masz 460 pod maską to jak ktoś ci się nie podoba to gaz w podłogę i do przodu:)Jak kolega wcześniej wspomniał duża i komfortowa kabina XXL jest dużym atutem. Pozdro dla wszyskich kierowców którzy śmigają takimi autami:)
Po twoim poscie to się dalej czytać nie chce :shock:

Autor:  BartEK1989 [ 18 lis 2007, 22:22 ]
Tytuł: 

Głownie chodzilo mi tu o rozpedzanie auta na plaskim terenie. Poniewaz to jest logiczne ze w gorach 460 sobie bardziej poradzi niz 430, lub 510 od 460 i 430. Oczywiscie przy ładunku 24 ton. Pozdrowiam

Autor:  Prince [ 18 lis 2007, 23:02 ]
Tytuł: 

F2000 w wysokiej kabinie ma bardzo duże schowki nad szybą, nie trzeba składać górnego łóżka na czas jazdy bo w ogóle w niej nie przeszkadza. Duże schowki pod dolnym łóżkiem, nie dzielonym przez co trochę ciężkim ale przynajmniej nie trzeba było przekładać szpargałów z jednego końca na drugi. Moc 460KM w zupełności wystarcza, a z wad to przychodzi mi tylko na myśl przeciekający sufit nad górnym łóżkiem.

Autor:  TomekF [ 19 lis 2007, 0:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Najwyżej siedzimy w Magnum i Stralisie-1,7m nad jezdnią... :mrgreen: Ale MAN ogólnie ma niezbyt duży moment obrotowy nawet w nowych silnikach.Najnowsza Scania XPi przy mocy 440km osiąga 2300Nm a TG-X 440km tylko 2100Nm...
Tak, ale zobacz z jakich pojemnosci jest robione -man 10 litrowy silnik, scania 12 litrow i co tu dziwic?

Autor:  MAN [ 19 lis 2007, 9:12 ]
Tytuł: 

W MANach F2000 słabą stroną jest przednie zawieszenie kabiny bardzo szybko wyrabiają się tam gumy na których jest mocowana kabina do drążka, oraz wadliwy jest mechanizm wycieraczek w którym szybko wyrabiają się końcówki cięgien wycieraczek. Urywające się klamki w środku. Zbyt daleko umieszczone radio od fotela kierowcy
Zalety to w wysokiej kabinie nad przednią szybą bardzo duże schowki tak samo pod dolnym łóżkiem. Bardzo dobrze działająca automatyczna klimatyzacja. No i oczywiście silniczek 460 połączony z retarderem daje komfort jazdy w terenie górzystym

Autor:  Jonasz007 [ 21 lis 2007, 19:03 ]
Tytuł: 

jesli chodzi o słabe strony jesl mozna to nazwac słabymi stronami to many maja to do siebie ze lubia sie pocic na misce olejowej i przy wybieraku no i wy paru jescze innych miejscach ale jak sie wymieni uszczelki to kłopot znika. A jesli chodzi o zawieszenie kabiny to mozna to tak przerobic ze man sie rozpadnie a zawieszenie z przodu bedzie nie ruszone:) no i spalanie które waha sie od 33 do 41 z wywrotka w zależności od trasy i pory roku. a zalety prosty w budowie czy to most wyciagnąc czy skrzynie albo zrobić sprzęgło. Tak ogólnie to many f2000 19.403 to cs które jeszce długa będą jeździć po polskich drogach bo są na prawde dobrymi samochodami. podzrawiam

Autor:  Igor [ 21 lis 2007, 19:45 ]
Tytuł: 

W MANach TGA jest taki mankament że auta odbierane jednocześnie od dealera, mające identyczną specyfikację, wyposażenie itd. mogą jeździć całkiem różnie. Już wyjaśniam: jeden będzie szedł 92km/h a przy tym malutka norma, a drugi z mniejszym ładunkiem będzie szedł 89km/h i będzie palił po 36-38 litrów.

Autor:  MAN [ 23 lis 2007, 19:13 ]
Tytuł: 

Jonasz007 Tak ostatnio się zastanawiałem gdy robiłem zawieszenie co innego można zastosować zamiast orginalnych gum. Może ty wiesz od czego można dopasować te gumy

Autor:  sebotrucker [ 24 lis 2007, 19:52 ]
Tytuł: 

Zalety i wady Mana F 2000
Wady:
-wycieraczki w których cięgna się bardzo szybko wyrabiaja.
-zacinanie zaworu nagrzewnicy.
-bardzo szybko wylatuje freon z klimatyzacji.
-urywają się klamki wewnętrzne.
-bardzo drogie orginalne części do tego modelu droższe niekiedy nawet niż do TGA.
Plus:
-bardzo dobre zawieszenie kabiny.
-bezawaryjna elektrinika.
-Bardzo dobrze działające ogrzewanie.
-świetny ukałd hamulcowy a także ABS
-dużo miejsca w środku nawet przy małej kabinie.
-dobre zawieszenie które wytrzymuje nasze wykolejone drogi.

Autor:  pino [ 08 maja 2008, 20:24 ]
Tytuł: 

Zapomniałeś jeszcze o zacinającym się lewarku skrzyni biegów którym trzeba ostro szarpać!!!

Autor:  Piotrekk [ 08 maja 2008, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów MAN

Wcale nie trzeba szarpać, jest to pewnie przypadłość pojedyńczych egzemplarzy :idea:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/