wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Kamaz 53215
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11389
Strona 1 z 1

Autor:  ciezarowka [ 08 lis 2007, 18:08 ]
Tytuł:  Kamaz 53215

Kamaz 53215 pojazd dla małych firm transportowych, to pojazd skrzyniowy przystosowany do holowania przyczepy. Pojazd solo może zabrać 12150 kg ładunku przy masie całkowitej pojazdu 19650kg. Zespól pojazdów samochód + przyczepa może tworzyć zestaw o masie całkowitej 33650 kg ( przy umiejętnym dobraniu przyczepy może zabrać nawet 22 tony ładunku). Pojazd ma silnik o mocy 176/240 (KW/KM) wiec moc jest nie wielka, ale za te pieniądze nie kupi się nowego pojazdu innej marki.

Obrazek
fotka z strony producęta: http://www.kamaz.net

Autor:  Bono29 [ 08 lis 2007, 18:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ale za te pieniądze nie kupi się nowego pojazdu innej marki.
a nie wiesz może ile on może kosztować?

Autor:  ciezarowka [ 08 lis 2007, 18:16 ]
Tytuł: 

Kolego za podstawowa wersje tego pojazdu .Trzeba gdzieś zapłacić 200 tyś zł netto.

Autor:  Bono29 [ 08 lis 2007, 18:20 ]
Tytuł: 

ciezarowka a mam takie pytanie dotyczące Kamazów, mianowicie czy są produkowane wersje z kabinami sypialnymi bo nigdzie nie spotkałem takiego?
P.S. A co jest w wyposażeniu opcjonalnym?

Autor:  ciezarowka [ 08 lis 2007, 18:30 ]
Tytuł: 

Kolego BONO29 marka KAMAZ posiada dwie podstawowe kabiny, jeżeli chodzi o większość modeli tego producenta a mianowicie kabinę krótką (dzienną) oraz sypialną(jedna leżanka), choć można spotkać też kabinę z 2 leżankami.

Autor:  K92 [ 08 lis 2007, 19:44 ]
Tytuł: 

A jaką skrzynię mają te Kamazy ??
Cytuj:
Kolego za podstawowa wersje tego pojazdu .Trzeba gdzieś zapłacić 200 tyś zł netto.
Cytuj:
ale za te pieniądze nie kupi się nowego pojazdu innej marki.
Nowe nie, ale za te pieniądze można kupić kilkuletnie np.Volvo i większość firm właśnie dokonuje takiego wyboru.

Autor:  ciezarowka [ 08 lis 2007, 20:15 ]
Tytuł: 

Kolego K92 skrzynie biegów maja tak jak ciągnik siodłowy 54115 lub 65116 mianowicie 5 całych + 5 polówek do przodu i 1 cały +połówka do tyłu. Co do wyboru kilkuletniego pojazdu tej samej ładowności zachodniej marki już większości pojazdów jest dosyć wyeksploatowana maja po 600-700 tyś kilometrów więc w najbliższym czasie będą się psuć. Pracowałem jakiś czas temu w firmie z Kędzierzyna-Koźla gdzie szef miał taką właśnie filozofie zakupu używanych aut posiadał 17 zestawów dziś pracuje jako kierowca u swojego znajomego. Posiadał marki VOLVO, MAN, MERCEDES-BENZ, IVECO, STAR, JELCZ i LIAZ. Co najśmieszniejsze najmniej awaryjnymi pojazdami były STARY z powodu zakupu ich nowych, następną marką były MANY. Gdy odchodziłem STARY miały przeszło zrobione 650 tyś kilometrów i jeździły nonstop w tereny górzyste, bo tam były rozładunki. Wiec i na pewno KAMAZ będzie się sprawował jak i te STARY z powodu, co nowe to nowe może bardziej topornie wykonane niż zachodnie marki.

Autor:  micho a [ 08 lis 2007, 21:15 ]
Tytuł: 

kamaz opcjonalnie może mieć wszystko nawet ABS czy pneumatyczny fotel kierowcy to tylko kwestia ceny na stronie dilera pisze

kabiny sypialne w starych skrzyniowych były chyba normą a nawet wydaje mi sie że standardem fabrycznym (np specjalne czyli 52 prawie zawsze miały sypialną troche śmiesznie to wygladało bo większosć np szambiarek na kamazie ma kabine sypialną :D)

kabina sypialna w kamazie (tym starym ) jest dosyć ciasna jest to minimalnie wydłużona wersja zwykłej kabiny dziennej z tyłu są 2 łożka wyższy człowiek nie będzie mógł sie poruszać na stojąco no ale znakomite webasto sprawia że i tak nawet w najbardziej zimną noc dobrze sie śpi :D

chyba sporo mniej jak 200tys bo 200 tys jest za 8x4 za ciągnik siodłowy jest 160 tys ( w podstawowej wersji )

to auto miałoby duże szanse powodzenia na naszym rynku w transporcie tzw wkoło komina np materiały budowlane czy inne cięzkie elementy wożone na krótkie odległości...... w moim regionie jeźdzą np 2 hakowce z kontenerami ze złomem .......

Autor:  ciezarowka [ 08 lis 2007, 22:55 ]
Tytuł: 

Kolego MICHO A normalna kabina sypialna w KAMAZIE jest wyposażona w jedną leżankę, przepisy UE są takie, iż samochód ciężarowy musi być wyposażony już w ABS od bodajże od 2004 roku, od 2007 musi mieć miedzy osią przednią a osią napędową osłony przeciw wjazdowe. Starsze modele miały oznaczenia pierwszych dwóch cyfr zaczynających się od 53,54, 55 oznaczenia 52 nie było. Samochód skrzyniowy jest zawsze droższy od ciągnika siodłowego, ponieważ samochód ciężarowy jest wyposażony w skrzynię ładunkową oraz ma dłuższy rozstaw osi.

Autor:  micho a [ 09 lis 2007, 17:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego MICHO A normalna kabina sypialna w KAMAZIE jest wyposażona w jedną leżankę,
przepraszam ja po prostu wiem z autopsji znajomego szambiarka i mojego wuja skrzyniak miał 2 leżanki przeczepione do tylniej ściany kabiny rozkładane (kabina sypialna oczywiście)
Cytuj:
Starsze modele miały oznaczenia pierwszych dwóch cyfr zaczynających się od 53,54, 55 oznaczenia 52 nie było.
ok może masz racje ja z tego co pamiętam to było 55-wywrotki 54 ciągniki 53 skrzyniowe a 52 to były pod zabudowy specjalistyczne (betoniary szamba jakieś hakowce itp....) ta szambiarka o której ja pisze to był przerobiony ciągnik więc miał oznaczenie 54

Autor:  ciezarowka [ 10 lis 2007, 22:24 ]
Tytuł: 

Kolego były wykorzystywane wtedy podwozia pod zabudowę o numerze początkowym 53, 54, 55. Wróćmy do pojazdu skrzyniowego 53215.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/