Strona 5 z 14 [ Posty: 265 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 kwie 2009, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Posty: 264
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
Lokalizacja: Gdynia

Ciężko manewrować takim zestawem po placu budowy.

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

I jest duże prawdopodobieństwo, że zestaw się zakopie w piasku. A do tego ten ciągnik DAF to Low - Deck...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2006, 23:05
Posty: 170
GG: 7828199
Lokalizacja: Szczecin

Panowie nie popadajmy w skrajność. Betonomieszarki nie jeżdżą tylko po budowach domków jednorodzinnych gdzie trudno dojechać, buduje się również centra handlowe, hale, magazyny i inne tego typu obiekty gdzie taki sprzęt się spisuje. Podejrzewam że zabiera trochę więcej m3 betonu niż 4-osiówki. Może niech wypowie się ktoś kto jest w temacie. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 9:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

U mnie w mieście jest budowana jednocześnie jedna z większych strażnic PSP w województwie (nie wiem jak w kraju), a naprzeciw powstaje dość sporych rozmiarów centrum handlowe. Oby dwa budynki są pość pokażnych rozmiarów, jednak nie widziałem przy nich takich zestawów. Zawsze przyjeżdżały gruszki, najczęściej w konfiguracji *x8.
Ale to tylko moje obserwacje. Wciąż czekam na post od człowieka, który tym żyję :wink:


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 13:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2008, 11:56
Posty: 7
GG: 5856606

Witam!
Pracowałem swego czasu na takim zestawie, ciągnik + naczepa.
Do gruchy można zapakować 12metrów betonu. Ciągnik raczej musi mieć 3 osie. Masa zestawu załadowanego to 50t. W takim przypadku następuje przeciążenie osi czyli mandacik a poza tym zestaw ma 6 osi i potrzebne zezwolenie. Plusem tego zestawu jest duża pakowność i to, że można załadowaną gruchę odpiąć od ciągnika bo ma własny silnik. Na budowie ciężko się manewruje, dlatego wybiera się tylko duże budowy. Wjeżdżałem tym zestawem nawet w duże wykopy, ale to była podróż tylko w jedną stronę, bo wyjechać można tylko pustym zestawem a i tak często na holu za jakimś pojazdem gąsienicowym lub dźwigiem.


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 23:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Posty: 264
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
Lokalizacja: Gdynia

Nie skrajność tylko fakty. Największe firmy w kraju mają tabory składające się prawie wyłącznie z 3 i 4 osiowych betonomieszarek po 7 i 9 m3. Taki zestaw może być użyty na bardzo dużych wylewkach z łatwo dostępnym dojazdem/wyjazdem i na dalszych odległościach od węzłów bazowych itp. choć nie są one popularrne. Najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem na miejskie i poza miejskie są wozy jednostkowe.

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Post Wysłano: 24 kwie 2009, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2006, 23:05
Posty: 170
GG: 7828199
Lokalizacja: Szczecin

I oto mi chodziło. Nie sądzę że zestaw ciągnik i naczepa jest lepszy od solówki, ale o to że nie ma on samych minusów :wink:
Kolec, jak wygląda sprawa ze spaleniem?


Post Wysłano: 26 kwie 2009, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2008, 11:56
Posty: 7
GG: 5856606

Na temat spalania za wiele Ci nie powiem, bo w Irlandii nie ma norm, ile wlejesz tyle spali. Naczepa ma zbiornik 200 litrów, wystarcza na tydzień. Na ciągnikach też nie oszczędza się, ma jechać!
Nigdy nie starałem się określić normy, ale na ciągniku to grubo ponad 40 to na bank.
Zestaw załadowany ma 50 ton, do tego trzy osie ciągnika i teren budowy często po kolana w błocie swoje robi i swoje pali.


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 8:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

no to coś odemnie: fotka zrobiona w Pawłowicach, w okolicach DK 81

Obrazek

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 02 maja 2009, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

http://moto.allegro.pl/item614926031_vo ... kazja.html takie dziwadło znalezione na allegro


Post Wysłano: 02 maja 2009, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Volvo FL przebudowane przez firme Terberg.
Normalny widok na drogach Holandii. Tak samo jak Dafy CF przebudowane przez Ginafa, ale widziałem też 5 osiowe Mercedesy Actrosy :wink: .

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 12 maja 2009, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2009, 7:04
Posty: 4
GG: 0

1. Sany SY5600THB 66 (Chiny )

Wysięg pionowy/poziomy - 65,6/61,6 m
Ilość sekcji ramienia - 5
Masa transp. - 62t
Wydajność - 200m3/h

na podwoziu MB Actros 4150:

Obrazek

2. Putzmeister 63Z-Meter (USA)

Wysięg pionowy/poziomy - 62,1/58,1 m
Ilość sekcji ramienia - 5
Masa transp. - 59,14 t
Wydajność - 200m3/h

na podwoziu MACK MR 6885:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Sermac 5TR61 / Sermac 5TR62 (Włochy)

Wysięg pionowy/poziomy - 61-62/57 m
Ilość sekcji ramienia - 5 (jedna teleskopowa)
Masa transp. - 53-54 t (podowzie 5/6 osi)
Wydajność - 185m3/h

na podwoziu MB Actros 4150:

Obrazek

Obrazek

4. Schwing S 61 SX (USA)

Wysięg pionowy/poziomy - 61/56,4 m
Ilość sekcji ramienia - 4
Masa transp. - ?
Wydajność - 163m3/h

Na podwoziu Mack MR:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5. Cifa K58 L XRZ (Włochy)

Wysięg pionowy/poziomy - 57,1/52,8 m
Ilość sekcji ramienia - 6
Masa transp. - ?
Wydajność - 179m3/h

Na podwoziu Iveco Trakker:

Obrazek

Obrazek

6. Alliance JJRZ 55-5.18HP

Wysięg pionowy/poziomy - 55,2/51,2 m
Ilość sekcji ramienia - 5
Masa transp. - ?
Wydajność - 181m3/h

Na podwoziu Mack MR:

Obrazek

Źródło: samochodyswiata.pl


Post Wysłano: 24 cze 2009, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 24 cze 2009, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 01 lip 2009, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 9:37
Posty: 134
Lokalizacja: Wronki

Obrazek

DK92 30.06.2009r


Post Wysłano: 13 lip 2009, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sorry za krzaki na ostatnim zdjęciu ale jakos tak wyszło...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 21 sie 2009, 7:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2008, 7:00
Posty: 3
GG: 6598666
Samochód: Brak

A ile zarabia koleś co steruje betoniarnią i czy musi mieć jakieś specjalne uprawnienia?


Post Wysłano: 23 sie 2009, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sie 2009, 18:17
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf CF 85 opel omega a 3.0i
Lokalizacja: Czerwin

Jestem nowy. Witam grono serdecznie. Od roku pracuję na betonomieszarce 9m3 Leżajsk na podwoziu 8x4 daf cf. Największą wadą mojego auta jest skrzynia biegów 8 przełożeń bez połówek, nie mam pojęcia skąd ta konfiguracja, bo widziałem identyczne auta 360 koni ze skrzynką 16 biegową. Można się przyzwyczaić.

Do moczo: pytasz o kierowcę "gruchy" czy o operatora węzła betoniarskiego?

Mam pytanie do doświadzconych kierowców betoniarek. Mianowicie: lubię jeździć na duże budowy, lanie do pompek, utwadzone wjazdy. Rzeczywistość jest taka ,że trzeba jechać do "chłopa" takim wozem, a tam miękko, nierówny teren. Jaka jest granica przechyłu auta, po przekroczeniu której grozi przewróceniem wozu (brr, nie życzę nikomu). Czy gzdieś oficjalnie są takie dane (szukałem bezskutecznie), czy to po prostu lata praktyki .


Post Wysłano: 27 sie 2009, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2008, 7:00
Posty: 3
GG: 6598666
Samochód: Brak

Kolego w sumie chciałbym się dowiedzieć ile zarabia kierowca gruszki i operator węzła. Jesteś z Leżajska to w sumie niedaleko ode mnie więc zarobki będą podobne


Post Wysłano: 27 sie 2009, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

On nie jest z leżajska, tylko grucha na jego dafie jest marki leżajsk :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 14 [ Posty: 265 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 714 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: