wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Mercedes Actros MPIII
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10499
Strona 14 z 18

Autor:  damii08 [ 05 cze 2011, 10:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Jest w mercu taka opcja w tempomacie, żeby ustawić prędkość np. 85. Później tempomat załóżmy że się rozłączy i żeby nie musieć od nowa go programować. Czyli tak jak np. w dafie wcisnąć jeden przycisk (RES) i żeby on sam sobie wrócił do tej prędkości :?:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 10:55 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.
Jego też używałem, ale prędkości nie trzymał. Ten LIM to nie jest przypadkiem taki dodatkowy kaganiec :?:

Autor:  Coolio [ 05 cze 2011, 10:55 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
W kierunku podłogi to jest hamulec silnikowy :)
Według mnie hamulec silnikowy jest w kierunku kolan równolegle do kierownicy, a powracanie do ostatnio zapamiętanej prędkości jest prostopadle do kierownicy czyli przeciwnie jak programowanie prędkości.

Autor:  Bajzel [ 05 cze 2011, 10:57 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Cytuj:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.
Jego też używałem, ale prędkości nie trzymał. Ten LIM to nie jest przypadkiem taki dodatkowy kaganiec :?:
Dokładnie tak, tempomat załącza się odpychając od siebie dźwignię. Wtedy samochód będzie jechał z wcześniej ustaloną prędkością (widoczną na ekranie komputera).

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Do dołu jest hamulec silnikowy. Do góry wyłączanie silnikowego. Do siebie programowanie prędkości +, do tyłu programowanie -. Z boku jest LIM.

Bajzel Podziękował, wypróbuję, bo akurat odpychać nie próbowałem. Odpychałem tylko jak chciałem zmniejszyć prędkość na już zaprogramowanym tempomacie.

Autor:  Michu15 [ 05 cze 2011, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Co Wy gadacie tutaj??
Do siebie jest retarder / hamulec silnikowy
od siebie w stronę szyby jest wyłączenie / zmniejszenie mocy retardera / hamulca silnikowego
do góry jest tempomat, zwiększanie prędkości
na dół zmniejszanie prędkości (tego nie jestem pewien)

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
Co Wy gadacie tutaj??
Ja gadam to co widziałem i czym jeździłem. A Ty :?:

Autor:  W123 [ 24 lip 2011, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Pozdrowienia dla Kierowcy ;)
Obrazek

Autor:  Goru [ 16 lis 2011, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Dwie fotki z niemieckiej autostrady :)

Obrazek

Obrazek

Autor:  arturbiedronka1987 [ 16 lis 2011, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D

Autor:  Michzio' [ 17 lis 2011, 9:05 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D
A w czym masz problem że ci zamarza adblue? Przecież nie dość że nie pobiera adblue to jeszcze nie ogranicza mocy, więc czego chcesz więcej? :) w Volvie dla porównania musiał byś wymienić wtrysk adblue który nie jast tani.

Autor:  arturbiedronka1987 [ 18 lis 2011, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

a i tu sie kolego mylisz, nie wiem jak jest w przypadku innych robowo tej seri ale moj jesli nie pobiera ad blue to jest spadek mocy i widac to bardzo mocno na trasie

Autor:  bogd74 [ 19 lis 2011, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Jeżeli temperatura spada do ok minus9st to AdBlue nie jest pobierane bo komputer odłącza i nie ma to wpływu na moc silnika, jeżeli układ wtrysku adblue szwankuje w wyższych temp to zapala się błąd i wtedy zostaje ograniczona moc silnika. Nie zapominajcie że w systemie adblue też jest filtr jeżeli lejemy chrzczone adblue to potem są takie wyniki że przy minus 2 jest kłopot :D Aha jeszcze jedno-kolega pisze ze tańczy w koleinach- może to nie wina auta a tych biedronkowych naczep dwuosiowych ze skrętnymi osiami co pływają po całej drodze :lol: A ogrzewanie też trza umieć ustawić :!:

Autor:  Ros_Casares [ 20 lis 2011, 9:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D

160tys km w rok....po polsce...po biedronce... NIE MA CH*** WE WSI a skrzynia sie blokuje jak sie kombinuje przy niej neodymami wiec juz jeden problem rozwiazalem :)

Autor:  Michzio' [ 21 lis 2011, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Z tymi czujnikami położenia sprzęgła były problemy ale ostatnio wymieniali w naszym na akcji serwisowej ten czujnik. Także pewnie i w jego musi pojechać na akcje i po kłopocie.

Autor:  bogd74 [ 22 lis 2011, 8:54 ]
Tytuł:  Re

Akurat magnes nie ma tu nic wspolnego, a czujnik odpowiedzialny za "dopasowanie biegow" to czujnik predkosci walu korbowego i znajduje sie od strony sprzegla i dlatego niektorzy pisza czujnik sprzegła :shock:

Autor:  Cyryl [ 08 gru 2011, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t), czyli ładunek ponadnormatywny.
mimo, że ciągnikiem siodłowym był Mercedes Actros 2648 3-osiowy, każda górka (podjazd niezauważalny dla pojazów osobowych) była udręką, wymagała zejścia o 4-5 przełożeń w dół.
trasa 418km i zużycie 46,65l/100km więc całkiem przyzwoite, przy tej masie.

Autor:  Luka [ 08 gru 2011, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t), czyli ładunek ponadnormatywny.
mimo, że ciągnikiem siodłowym był Mercedes Actros 2648 3-osiowy, każda górka (podjazd niezauważalny dla pojazów osobowych) była udręką, wymagała zejścia o 4-5 przełożeń w dół.
trasa 418km i zużycie 46,65l/100km więc całkiem przyzwoite, przy tej masie.
Źle dobrane przełożenie główne?

Autor:  Cyryl [ 09 gru 2011, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

wszystko OK, po prostu ciężko, po zużyciu wychodzi że jest dobrze.

Autor:  bogd74 [ 14 gru 2011, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIII

Cytuj:
dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t)
Niemożliwe żeby merc z niskopodwoziówką o minimum 4osiach ważył 16 t :shock:
Cytuj:
Źle dobrane przełożenie główne?
No kolega to tak napisał jakby dzieci w przedszkolu merca z klocków składali ha ha

Strona 14 z 18 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/