Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sie 2007, 8:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 878
GG: 5761457
Samochód: Actros 4141
Lokalizacja: Nysa

Przeglądając zdjęcia na moim komputerze znalazłem bardzo ciekawe zdjęcie Stara 244 ciągnik siodłowy :!: Postanowiłem odrazu umieścić je na forum.




Obrazek




źródło: mój dysk


Tytuł:
Post Wysłano: 30 sie 2007, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

STAR 244 nigdy nie wszedł do produkcji jako ciągnik siodłowy a jedynie był przedstawiany jako prototyp, wyprodukowano kilka prototypów ale one nie ujrzały światła dziennego jako pojazdy seryjne i zostały zapewne zniszczone albo zmodyfikowane jako pojazdy skrzyniowe.

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Z tego zdjęcia nie widać że to jest ciągnik siodłowy, moim zdaniem to będzie podwozie do przewozu drewna.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 11:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

A na moje oko jest to czyjaś przeróbka.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

starów 244 do przewozu drewna było kiedyś dużo może nie tyle co 266 ale też sporo ich jeździło i jak wioększośc pojazdów do drewna mają specyficzną budowe (to nie jest ciągnik siodłowy zapewnie)np że jedna częsć jest zamontowana na pojeździe a pojazd do tego ciągnie przyczepe na której jest 2 część tej jakby nabudówki do transportu drewna (troche nie jasno tłumacze ale chyba każdy wie o co chodzi ).......266 i 244 do drewna z reguły(nie zawsze) nie miały dźwigów więc z daleka to wyglądało jak ciągnik siodłowy (kiedyś podobno do załadunku drewna wykorzystywało sie wyciągarke czy jakoś tak ............)

244 jako ciągnik siodłowy nie miałby logicznego sensu (no bo za mały uciąg na jakąkolwik naczepe w cięzki teren a na szosie napęd 4x4 to tylko większe spalanie ....)

to tam samo jak 266 wywrotka komu potrzebna wywrotka terenowa o ładowności 5 ton ( w terenie chyba 3.5)i układzie 6x6 ?? dlatego takich pojazdów sie nie produkowało


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2006, 17:09
Posty: 159
Lokalizacja: RYPIN

Według mnie jest to poprostu zwykła wywrotka 244 ,na którą ktoś poprostu załozył siodło od 200C ,tak tez czesto sie robi z Kamazami :!:

_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Nie nie... Istnieją stary -ciągniki siodłowe!! Są to prototypy. Star Jest dobrym samochodem. Taki ciągnik służy do przewozu w naczepach czegoś długiego ale lekkiego. I nie musi być to naczepa standardówka 3 osiowa może być 1 krótka.

_________________
Ale pompa już pękła!


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To wiemy...ale nie było 244 jako ciągnik siodłowy.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 wrz 2007, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kolego mati685 my to wszystko wiemy z jednym ale to wszystko co napisałes tyczy 200C a nie 244 !!!to po pierwsze

po drugie nikt o zdrowych zmysłach nie zaczepi do 200C 3 osiowej naczepy !!! star 200C był przystosowany do 1 osiowej autosan plandeka albo kontener i tylko w takich konfiguracjach sie go używało wyobrażasz sobie żeby ciągnąl 3 osiową np wieltonke ?????????sama waga tej naczepy by to auto przeciązała a ładunek ?? i co na 3 osiową wanne wsypiesz 5ton piachu żeby nie przeciązyć ciągnika ????jako to ma sens ??

starów 200C i 1142C używały na masową skale browary i mleczarnie pozatym nie przyjąl sie nigdzie indziej no bo ładownośc 10 ton czy tam 7 dla zestawu to delikatnie mówiąc mało..........jeszcze przy tym spalaniu konieczności posiadania C+E a nie C to autko nie było dobrym wyborem.......

i prosze nie dywagować zaraz a mój wuja wsypał 20 ton i też jechał to nie ksiega rekordów przeładowań ja mówie o udokumentowanej ładowności


Tytuł:
Post Wysłano: 07 wrz 2007, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Fabryka rozwiązywała specjalne zamówienia zawsze.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 wrz 2007, 6:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli ja sięgnę pamięcią, to chyba było coś takiego, jednak częściej niż naczepa spotykało się pojazd do przeowzu dłużycy.
było to coś w rodzaju ciągnika siodłowego z obrotowym U w miejscu siodła z doczepianym jednoosiowym wózkiem. pojazdy te były przeznaczone do przewozu stali.
przewóz dłużycy drewna zmonopolizowany był przez pojazdy marki Praha.

należy pamiętać, że Star miał max DMC 11T, czyli jeżeli odejmiemy masę własną nacisk na siodło powinien wynosić 5-6T, obecne naczepy to nacisk 12T. z tego mozna wyliczyć, że naczepa zaczepiana do Stara nie mogła być cięższa niż 12T brutto, czyli max 8-9T ładowności.

z tego co pamiętam do Starów były naczepy o zabudowie kontenerowej o potocznej nazwie "szafy", naczepy plandekowe i specjalistyczne.
naczepy te miały jedną oś bliźniaczą, lub dwie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 08 wrz 2007, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

zasław produkował naczepę skrzyniową do stara 1142C i 200C o ładowności 7 ton i 1 osi na pojedynczych kołach(nie bliźniakach )a kontenerową i plandeke produkował bodajrze autosan......były jeszcze naczepy mleczarki na bliźniakach ale nie wiem kto był producentem.........z tego co wiem to ta zasław pochodziła z 94 czy 96 roku (w którymś katalogu cięzarówki świata sie reklamują z tych lat)więc skoro takie coś produkowali to ktoś musiał to kupować :D:D jak pisałem najdłuższym użytkownikiem tych pojazdów były browary kiedyś widziałem 1142C turbo z naczepą w barwach okocima i mleczarnie z tym że w mleczarni częsciej jeździły solówki z przyczepą bo więcej mleka zabierały......jedyną zaletą takiego ciągnika z naczepą nad zwykła solówka była chyba możliwośc powolnego wyładunku

zwróćmy uwage że solówka ma jakieś 5-6 ton ładowności a naczepa 7-8 więc w skali magazynu to groszowa różnica z tym że ciągnik podjeźdzał zostawiał naczepe na rozładunek brał pustą po załadunek i tak w kółko nie musiał jak solówka czekać na rozładunek i to chyba jedyna zaleta takiego 200C nad solówka :D


Tytuł:
Post Wysłano: 08 wrz 2007, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Ja właśnie posiadam zdjęcia 200 pod naczepami, moim zdanie star nie nadaje się na ciągnika siodłowego, 6,5l silnik to troche zamało.

Obrazek

Obrazek

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł:
Post Wysłano: 17 wrz 2007, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2007, 20:05
Posty: 5
Lokalizacja: z forum

Cytuj:
wyobrażasz sobie żeby ciągnąl 3 osiową np wieltonke ?????????
Przepraszam bardzo wtedy nie było Wieltonek i jak na czasy w których je produkowano dorównywało innym markom a czasami nawet je przewyższało.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 wrz 2007, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2007, 14:53
Posty: 7
Lokalizacja: Lubelskie

byly ciagniki 244 uzywane do ciagania naczep do transportu drzewa

_________________
Bravo Jasiu - powiedział Yogi babu


Tytuł:
Post Wysłano: 25 wrz 2007, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Nie było naczep do transportu drewna tylko przyczepy jednoosiowe z regulowanym dyszlem.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 25 wrz 2007, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2007, 14:53
Posty: 7
Lokalizacja: Lubelskie

:oops: no tak były naczepy do drzewa jedno osiowe i dwu osiowe jednak admin uważa inaczej i nie wolno pisać niczego co jest niezgodne z jego tokiem myślenia i z poziomem jego wiedzy na ten temat a więc były to naczepy polskie fabryki ZREMB jak i naczepy radzieckie jedno osiowe gdyz oni posiadali 3 osiowe ciągniki i tak było im wygodniej

_________________
Bravo Jasiu - powiedział Yogi babu


Tytuł:
Post Wysłano: 25 wrz 2007, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

http://www.szczecin.lasy.gov.pl/uimages ... GA_V3S.jpg Jedyne co widziałem przy starach i służyło do przewozu drewna to taka przyczepa... nigdy ale to nigdy nie widziałem naczepy.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 wrz 2007, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kolego jakoś pół forum twierdzi innaczej daj fotke to uwierzymy ...........

do drewna nie było naczep to była właśnie taka specyficzna konstrukcja że była przyczepa jedno lub 2 osiowa a ta druga część była zamontowana na stałe na samochodzie (nieodczepialna i nie była połaczona z przyczepą )

zobacz sobie w temat zestawy drogowe i pojazdy do transportu drewna nawet do dziś takie rozwiązanie dominuje (po rozładunku wózek ,,wrzuca'' sie na samochód i mamy krótszy pojazd i nie ciągniemy niepotrzebnie 2 nieobciązonych osi )


Post Wysłano: 25 mar 2008, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2007, 21:46
Posty: 216
GG: 8485544
Lokalizacja: Chrzanów

Czy to nie jest czasami ten sam STAR,mi się wydaje że tak . http://moto.allegro.pl/item330323595_st ... html#photo Obrazek

_________________
Interesujesz się modelarstwem ?
Sklejasz lub kolekcjonujesz modele ciężarówek ?
A może szukasz pomocy?
Jeśli tak to zapraszam ;) :
MiniTrucksForum


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: