Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Jak wygląda sprawa papierkowa w transporcie międzynarodowym, trzeba oclić towar, ew. gdzieś zjeżdżać po załadunku na zezwolenie na wywóz do innego kraju czy tylko na granicy pokazuje się cmr i jedzie do klienta?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sie 2007, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Nic nigdzie nie pokazujesz,jedziesz jak po Polsce,z firmy do firmy.Możesz jechać na samym CMR,bez faktur.Na granicy potrzebujesz tylko wypis z licencji.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sie 2007, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

dokumety wymagane przy przewozie towarów w transporcie międzynarodowym na terenie UE to międzynarodowy list przewozowy CMR. oprócz niego wymagane mogę być przez zleceniodawcę specyfikacje, certyfikaty towaru, wykazy, faktury oraz inne. przed podjęciem zlecenia trzeba się szczególowo zapoznać z warunkami zlecenia.
planując trasę przejazdu należy pamiętać, że Szwajcaria nie jest członkiem UE i przejazd przez nią wymaga tranzytowej odprawy celnej.
należy również pamiętać, że są miejsca gdzie przechowywane są towary nieodprawione pochodzenia z poza UE jak: teren lotniska we Frankfurcie am Main, portu w Hamburgu czy Bremenhafen itp. ładując tam towar musi on być wcześniej oclony.


Ostatnio zmieniony 12 sie 2007, 7:30 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 sie 2007, 15:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
pozdrawiam

A jak to jest z językiem? Trzeba być poliglotą czy da się jakoś inaczej dogadać? (migi, urywane wyrazy?)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 7:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

nie ma nakazu znać język, ale ludzie znający go są traktowani poważniej.

tutaj uwaga: jeżeli dojdzie do wypadku z naszym udziałem, kierowcy przy składaniu zeznań przysługuje tłumacz za darmo. nawet znając język w stopniu zaawansowanym musimy pamiętać, że język prawniczy jest skomplikowany, a od tego co powiemy może zależeć przebieg następnych paru lat naszego życia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Dzięki za cenne informacje.
Choć troszkę kolana się telepią trzeba będzie spróbować :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 17 sie 2007, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2007, 19:03
Posty: 107
Lokalizacja: Zielona Góra

Dzięki Cyryl!

_________________
Nie warto wdawać się w dyskusję z "debilem" bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sie 2007, 15:56

Dlaczego od razu mówisz telepią? Najlepiej jechac 1, 2 trasy z kimś doświadczonym a później to już sam zaczniesz łapać o co chodzi. Więc nie ma się czym "strachać" tylko jechać:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: