Cytuj:
-aby podpiąć wywrotkę, ciągnik musi mieć hydraulikę do wywrotu, czyli urządzenie podnoszące kiper w wywrotce
-do cementu też ciągnik musi mieć urządzenie do wydmuchiwania materiału z cysterny
-do ADR, czyli materiałów niebezpiecznych ciągnik musi mieć wyłącznik prądu w kabinie i chyba jeszcze coś ale dokładnie nie wiem
Żeby przeciągnąć wywrotkę nie musisz mieć hydrauliki bo niektóre naczepy mają swoją hydraulikę napędzaną silnikiem elektrycznym lub spalinowym umieszczonym w podwoziu, podobnie cementonaczepy mogą mieć swój kompresor.
Niezapominajcie o odległości między kabiną a siodłem, oraz między sworzniem królewskim a nogami naczepy.
W pierwszym przypadku może okazać się że aby zapiąć naczepę potrzeba nam jeszcze pół metra do tył a tu przednia ściana naczepy siedzi już na kabinie, w drugim przypadku (dot. w większości ciągników 3-osiowych) może okazać się że podczas skrętu łapy porozbijają nam tylne lampy w ciągniku i połamią nadkola, o braku możliwości wykonania pełnego skrętu nie wspominając.
Istnieje jeszcze problem z wysokością siodła (ciężko pod ciągnik o wys. siodła 1250mm podpiąć naczepę mega), rozmiarem sworznia królewskiego. Bywają też problemy z zestrojeniem układu hamulcowego bo może okazać się że hamuje sam ciągnik a naczepa prawie wcale lub na odwrót (bywa tak gdy np. ciągnik ma tarcze a naczepa bębny). Przy spinaniu ciągnika amerykańskiego z europejską naczepą będzie problem z elektryką bo amerykańce mają 12V a w europie 24V. Nie jest to więc takie hop na krowe...