wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://www.wagaciezka.com/ |
|
SCANIA 124 poziomowanie kabiny http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7614 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | paweł09 [ 07 kwie 2007, 1:19 ] |
Tytuł: | SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Mam problem. Kupiłem 124 i zauważyłem po czasie że jest przechylona kabina na lewą ![]() |
Autor: | Denis [ 07 kwie 2007, 11:04 ] |
Tytuł: | |
Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy ![]() ![]() ![]() |
Autor: | adonnay [ 07 kwie 2007, 18:46 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
Pierwsze słyszę. A od czego są zawory poziomujące? Jeżeli nie ma różnic w zawieszeniu kabiny lub w zawieszeniu pojazdu spowodowanych na przykład krzywizną ramy lub różnicą w ugięciu resorów, ewentualnie nie jest auto po wypadku to można idealnie prosto wyregulować kabinę.
|
Autor: | AdekS [ 07 kwie 2007, 18:59 ] |
Tytuł: | |
Może jest to zależne od siłownika podnoszenia kabiny który znajduje się po prawej stronie, i może to on trzyma kabinę w górze ![]() |
Autor: | Denis [ 07 kwie 2007, 19:06 ] |
Tytuł: | |
adonnay ta różnica jest może 2/3 cm. i jest ona w każdej Scanii serii 4. ![]() ![]() |
Autor: | DRIVER1965 [ 07 kwie 2007, 20:49 ] |
Tytuł: | |
Przechyłu kabiny na boki nie wyreguluje się zaworami są wspólne jeden na tył,drugi na przód.Powodów może być sporo.Nie napisałeś czy kabina krzywa jest z przodu czy z tyłu,tak często bywa.Może być krzywa rama,krzywa kabina,krzywe podpory do zawieszenia,skręcony wałek zawieszenia kabiny z przodu.Przede wszystkim porównaj kielichy od poduszek,poduszka ma być wszędzie na ok pół kielicha. |
Autor: | bosman [ 07 kwie 2007, 22:32 ] |
Tytuł: | |
Spotkałem się z identycznym objawem, również po zakupie używanej Scanii 124. Troche myślenia, tel na serwis i wyszło, że przyczyna wynikała z nieprawidłowej eksploatacji poprzedniego właściciela. Mianowicie nie spuszczał do końca ciśnienia z siłownika podnoszenia kabiny, przez co skutkowało to szybko pojawiającymi się wyciekami z układu podnosznia kabiny jak i nie równomiernym zużyciem elementów zawieszenia kabiny. Czasami spowodowane może być to różnymi ugięciami resorów przedniego zawieszenia, poprostu zawieszenie jest wytłuczone. Cytuj: Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy
Pierwsze słysze ![]() No ja znam jeden przypadek krzywej kabiny, opisany wyżej. |
Autor: | adonnay [ 08 kwie 2007, 14:18 ] |
Tytuł: | |
Generalnie nie powtarzam się ale zabiorę głos jeszcze raz w tej sprawie. Pojazd jak i kabina nie mogą albo raczej nie powinny stać krzywo. Jeżeli tak jest to powodem tego może być wiele czynników związanych bądź to z konstrukcją ramy pojazdu, ramy i szkieletu kabiny, zawieszenia pojazdu bądź kabiny. To że poziomowanie jest osiowe (przód i tył) nie zmienia faktu że służy ono po to by wyregulować poziom kabiny w sposób na tyle wystarczający by zachować poziom. Oczywistym jest że nie odnoszę się do milimetrowych dokładności ale nawet w informacji technicznej z fabryki tolerancja poziomu pomiędzy punktami lewej i prawej strony kabiny nie mogą przekroczyć około 2 cm. Reasumując całą dyskusję: przechylona kabiny nigdy nie była i nie jest normą w serii "4" ani serii "R". |
Autor: | Michass [ 01 lut 2008, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Cytuj: Każda Scania serii 4 ma przechyloną kabinę na lewo fabrycznie. Nie wiem od czego to zależy
Denis to czego na przykład u mojego taty w Scanii jest na odwrót z strony pasażera jes niżej a z kierowcy jest wyżej.Jak mówimy o zawieszeniu Scanii,podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami. |
Autor: | AdekS [ 02 lut 2008, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Cytuj: Jak mówimy o zawieszeniu Scanii,podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami.
Tulejki od kabiny do wymiany, lub tłok od podnoszenia kabiny niedociągnięty do końca. ![]() |
Autor: | Filip85 [ 02 lut 2008, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Cytuj: podczas jazdy po telepiących drogach z strony pasażera coś puka pod nogami.
Najprawdopdobniej stuki będzie powodował siłownik ale żeby stwierdić to na 100% najlepiej odkręcić go z jednego uchwytu i przymocować na opasce gdzieś z boku i udać się na jazde próbną.
|
Autor: | Michass [ 05 lut 2008, 0:30 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Filip85 ale scania taty ma jeden tłok podnoszacy kabine więc jak go odkreci to go kabina przywali nie podniesie się kabiny potem i mam jeszcze jedno pytanko gdzie są w scani 144 Topline zaworki poziomujące |
Autor: | Filip85 [ 05 lut 2008, 9:46 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
Michass siłownik odkręcasz na opuszczonej kabinie z dolnego uchwytu śruba jest na klucz 16 nie wyciągasz go całkowicie ani nie odkręcasz przewodów poprostu za pomocą sznurka lub opaski przymocowujesz go chwilowo gdzieś z boku by podczas jazdy nigdzie sie nie obijał.Jeżeli stuki w okolicach pasażera ustana to wtedy będzie wiadomo że stuki powodował siłownik. Co do zaworów poziomujących znajdują się z lewej strony od strony kierowcy. Z tyłu jest bardziej widoczny znajduje się obok poduszki natomiast przedni musisz dźwignąć maske następnie lewy boczek(od strony kierowcy) zawór znajduje się koło wspornika kabiny. |
Autor: | Michass [ 05 lut 2008, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA 124 poziomowanie kabiny |
wielkie dzięki filip |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |