Cytuj:
Podejrzewam, że auto ma ADRy? W Volvo tak miałem, ale to była wersja z ADR, tak po prostu nakazują przepisy techniczne i musi rozłączać prąd. Na serwisie ci też wtedy tego nie zmienią, bo po prostu się nie da. Jedyne wyjście to zmostkowanie dwóch kabelków w głównej skrzynce elektrycznej auta, ale to musisz dobrze zagadać z mechanikiem na serwisie, bo nie każdy ci to ogarnie.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak masz hebel do wyłączenia prądu za kabiną po prawej stronie to jest wersja ADR. Możesz poprowadzić stały prąd od aku do kabiny, inaczej nic to nie da. Z tym, że jak jeździsz z ADR i masz pasek to jak coś się stanie, masz pozamiatane.
Bez adr, poprostu w niektórych modelach tak jest że rozłącza prąd po jakimś czasie bez kluczyka m.in w Volvo i Renault, już w nowszym renault na guzik nie ma tego problemu bo można zostawić na włączonym zapłonie nawet, wyjąć kluczyki i iść sobie gdzieś na 2 dni a zapłon po powrocie dalej będzie włączony.
A o co chodzi z tym ADR i wyłączaniem prądu? Przecież można sobie zostawić kluczyk w pozycji pierwszej przed zapłonem i prąd zostanie? Lodówka przeciez też jest zasilana i Webasto na postoju? Więc te przepisy rzekome co mówisz to coś bez sensu się wydaje.