Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2020, 20:24
Posty: 6

Witam, pytanie jak w tytule. Opinie są podzielone, jedni chwalą a drudzy odradzają. Jak to jest w praktyce? Słyszałem, że po zaślepieniu EGRu jest to po prostu silnik HPI E3. Czy to prawda?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5986

Nie. Choćby dlatego, że układ wtryskowy to xpi, a nie hpi. Hpi w E5 były z adblue.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

XPI nie ma nic wspólnego z HPI jak wspomniano wcześniej.Po 2 nie da się zaslepic EGR.Po takiej operacji auto przestaje jechać.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tym EGR to opowiadasz że się nie da zaślepić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Ten fizycznie zaslepisz od razu zaświeci się emisja spalin i auto przestanie jechac i żreć jak smok.to samo nawet jak nie zaslepisz a zabudujesz na EGR przewezke czy ogranicznik. Lekko pójdzie , a pod ciężarem czy po pagórkach zaświeci ci się emisja. W XPI jak zaświeci się emisja nawet jak nie obetnie mocy spalanie wzrośnie do 150 proc tego co normalnie bierze. Kiedyś rozmawiałem z pracownikiem firmy zajmującej się tuningiem ciezarowek a więc podkręcanie mocy itp. I mówił że z XPI jest pewien problem , próbowali korzystanie z EGR wylogować. Co zresztą im się udało ,ale po 2 tygodniach zaczęła się świecić emisja spalin. Tak że system jak coś mu nie gra że spalinami wyrzuca błąd jest to tam glebiej zakorzenione,tak że nie jest to takie proste. Ale ograniczenie mocy można z XPI wylogować bez reperkusji. Z EGR-em w HPI (e4) tutaj nie ma żadnych problemów.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Samochody z silnikami E5 XPI mają sens ale pod kilkoma warunakmi:
- kupujesz zadbane/serwisowane auto, a nie wymiana oleju co 100tkm, a paliwa co 150tkm bo to padło będzie;
- turbina była wymieniona przez serwis, nie regenerowana;
- tankujesz dobre jakościowo paliwo i nie dodajesz mixola, bo tylko zaszkodzisz;
- olej wymieniać co 45tkm, a filtr paliwa i powietrza co max 90tkm i to są raczej maksymalne przebiegi;
- trąbka i zawór też lepiej żeby były wymienione.

Generalnie koszt XPI bedzie porównywalny z HPI+Adlblue.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: