Cytuj:
Z tą anteną w górę lub w dół czodzi o to że jeśłi różnica w odczycie jest duża między kanałem 1 i 40 to pierwsze co robisz to tniesz lub dokładasz kabla.
Z tym docinaniem, to ja radzę się powstrzymać. Kabla jest dokłądnie tyle, co powinno być, każde łączenie kabla powoduje zwiększenie strat w sygnale nadawanym, odbieranym. Cięcie bata powinno być ostatnią czynnością, jaką się stosuje. Czasem, niemożność dopasowania
anteny do
radia wynika z usytuowania tej pierwszej i niekiedy wystarczy odgiąć cewkę z batem pod skosem o kilka stopni skorygować SWR długością bata i powinno grać. Sprawa najważniejsza przy antenach to bardzo dobre uziemienie, dobry kontakt z masą pojazdu. I nie wystarczy tu kabelek prowadzony od masy anteny do masy pojazdu o przekroju rzędu 1,5mm2 ale musi to być w takim przypadku solidna miedziana plecionka.
To rozwiazanie stosuje się, gdy antenę montuje się na częściach niemetalowych, częściach, które nie mają kontaktu elektrycznego z masą pojazdu.
Najczęstszą przyczyną dużego SWR jest właśnie brak dobrego, skutecznego uziemienia, później wspomniany przypadek z odchyleniem anteny, a dopiero na samym końcu cięcie bata.
Z radiami i antenami CB miałem do czynienia jakieś 10 lat. To tak na marginesie.