Strona 1470 z 3476 [ Posty: 69501 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11468 1469 1470 1471 14723476 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2017, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3273
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Panowie, mam takie pytanie odnośnie jazdy w zimę. Słyszałem ostatnio od jakiegoś kierowcy, że jak są złe warunki pogodowe typu śnieg i auto ma problem z wyjazdem, to można podnieść konia na poduszkach i w ten sposób sobie pomóc, bo niby oś bardziej dociążona.
Racja to, czy to gdzieś zasłyszane i można między opowieści parkingowe włożyć?
I ja mam pytanie czysto akademickie :)
Mając 3 osie na ciągniku - gdy chcemy wygrzebać się ze śniegu podnosimy oś dociążając zestaw. To zrozumiałe.
Ale czy tak samo to zadziała w przypadku podniesienia osi w naczepie?
Czy zwiększenie docisku na siodło przeważy w tym przypadku docisk na pozostałe dwie osie naczepy?
Czy podnosząc oś w naczepie pomagamy sobie, czy też utrudniamy?


Post Wysłano: 17 sty 2017, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Przykład z zimy 2011 na Slowacji dokładnie gdzieś kolo Ruzoberk-u, załadowane miałem coś około 23 tony kordu na szpulach, na ciągnącej wg. manometru na desce 10,5t przy pierwszej ośce w górze wyszło prawie 14 na ciągnącej, zaznaczam od razu że był to Schmitz z cięgnem do poziomowania na środkowej osi (taki se wynalazek)

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5944

Kierownik kiedyś pisał, że przy patelni ta ośka w górze robi dużą różnicę.
Ośkę można podnieść i ona opadnie przy jakiejś tam prędkości, a zawieszenia w naczepie nie da się podnieść, żeby przenieść środek ciężkości do przodu? W sumie nigdy nie próbowałem przy jakiej prędkości samochód się poziomuje, ale chyba ok. 10 km/h.


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:07

podnosząc oś w doczepie, pomożesz sobie wyjechać. przetestowane. zresztą każdy kto jeździ z wanną w terenie Ci to potwierdzi


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5887
Samochód: Volvo FH

Tak od 3 lub 4 lat, ebs w doczepie podnosi ośkę kiedy w wozie uślizgnie sie ciągnąca.

W naszej pracy efekt tego obserwuje bardzo często. W tamtym roku może z raz mnie ciągnęli.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1194
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Mając 3 osie na ciągniku - gdy chcemy wygrzebać się ze śniegu podnosimy oś dociążając zestaw. To zrozumiałe.
Jeżeli nie odblokuje Ci jakiś magik możliwości podniesienia osi zawsze gdy wymusisz klawiszem to zapomnij. Jeżeli komputer podliczy naciski na osiach i przekroczysz 11.5 na napędowej to zablokuje możliwość podniesienia. Tak ma moja Scania. Ja z racji pushera mogę "przerzucić" nacisk na napędową do 11 ton. Nie wiem jak to wygląda w przypadku boogie.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3273
Lokalizacja: eu

Dzięki za odzew. Parę dni temu szarpałem się ze śniegu z podniesioną ośką w naczepie. Potem pomyślałem, czy przy tych naciskach nie dołożyłem sobie do pieca dociążając kuper naczepy...

PS: Patelnie patelniami. Są krótsze (zazwyczaj), ja myślałem o standardowej naczepie.
Cytuj:
Tak od 3 lub 4 lat, ebs w doczepie podnosi ośkę kiedy w wozie uślizgnie sie ciągnąca.
Zgadza się. Mam taki ficzer w Wieltonce. Ale co gdy towar leży bliżej osi tylnych, a nie siodła?
To mnie zastanawia, czy takie "ułatwienie" nie będzie "piątym kołem u wozu".

@TwoStepsFromHell - Ty akurat odpisałeś na to, co już wiedziałem i co mnie nie interesowało :)
Ja pytałem o naciski przy "unaszaniu" ośki w naczepie. Ale dzięki.


Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 20:28 przez dies_nefastus, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:24

[quote="Kierownik"]Tak od 3 lub 4 lat, ebs w doczepie podnosi ośkę kiedy w wozie uślizgnie sie ciągnąca.
Nie ma tego w każdej naczepie, zależy jak zapłacisz. W firmie, w której pracuję cztery nowe naczepy Meilera nie miały możliwości podniesienia osi gdy były załadowane. dopiero wizyta serwisanta i odpowiedni przelew pozwolił podnosić ośkę


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

A na marginesie dodam, że w moim przypadku to działało manualnie z racji braku EBS w naczepie a na pewno pomagał w tym nie oryginalny zawór sterowania zawieszeniem, bo takowy póki działał to maź 16 t na pace i sru ośka w dół szła.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 17 sty 2017, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5887
Samochód: Volvo FH

U nas też tak przy 16tonach opada, lub nawet więcej.
W Knorrze to sie da ustawić komputerem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2009, 18:03
Posty: 245
Samochód: Iveco Daily II 98'
Lokalizacja: Olkusz

Cytuj:
Panowie potrzebuję kwity na demontaż kratki w aucie. Ktoś coś?
OSKP


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3580
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Dzisiaj rozładowałem towar z Polski w Holandii, załadowałem przerzut do Niemiec, rozładowałem go, załadowałem do domu i jeszcze do Hanoweru dojechałem, co daje duże szanse być jutro w domu.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:22

Ciekawa dyskusja się wywiązała.
Jednak ja zapytam z nieco innej beczki: Co będzie, jeśli zamiast pierwszej osi na wózku naczepy podniesie się trzecia? Wydaje mi się, że może nawet odciążyć oś napędową, bo zmienia się położenie środka ciężkości - na zwisie jest większa masa.
Z punktu widzenia statyki (mechanika) zmieniają się punkty podparcia (odległość między nimi) a co za tym idzie zmieniają się naciski.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Panowie potrzebuję kwity na demontaż kratki w aucie. Ktoś coś?
OSKP
Najpierw musi być dokument od speca który potwierdzi demontaż kratki montaż zagłówka oraz 3 pasa


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5887
Samochód: Volvo FH

I tak dokładnie jest. Ciężar ten sam, ale inaczej podparty powoduje inne naciski na osie.
Biorąc pod uwagę zwisy, podniesienie ostatniej odciąża ciągnącą.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3580
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Wszystko zależy jeszcze od rozłożenia towaru po naczepie, bo ogólnie to taka maszyna prosta typu dźwignia. Ciekawe efekty są z drutem/stalą 15m. Jak się wozi rolki papieru sztuk 8 to złapanie balansu to jest kwestia przesunięcia w zakresie 20-40 cm.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 sty 2017, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Jabson idź do jakiegoś warsztatu, tylko żeby miał wpis w ceidg że robi mechanikę naprawy pojazdów, i niech Ci wystawia fakturę że w tym i tym pojeździe zdemontowali kratkę czy co tam potrzebujesz.

Ja w pandzie klientowi montowalem fotele pasy i wymontowalem kratkę, dostał fakturę potem pojechał chyba na skp z tą fakturą i wszystko załatwione


Post Wysłano: 17 sty 2017, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3580
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

https://facebook.com/zlomnik/posts/10154310693309618

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 sty 2017, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4067
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nie dość, że lepsze dociazenie przy podniesionej osi to jeszcze mniejsze opory przy manewrowaniu w głębokim śniegu.
Szczegolnie odczuwalne przy pustej naczepie. Wtedy podnoszona oś to błogosławieństwo.
Tylko gdzie te zimy?

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 17 sty 2017, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 958
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

W Sanoku, się zajebutałem przy Biedronce przy Stomilu. Dobrze, że kolega przyjechałem maniczem i miał pasy... Są dobrzy ludzie na tym świecie. :)

Korni jutro znów będę na Twoim oddziale. 8)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1470 z 3476 [ Posty: 69501 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11468 1469 1470 1471 14723476 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: