wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655
Strona 32 z 45

Autor:  Długi [ 23 cze 2014, 8:08 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Pewnie! To sO tony, nie ma opcji, ze się ruszy :D

Autor:  Jacek [ 23 cze 2014, 8:59 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Co myślicie o zakładaniu pasów na zewnątrz desek przy ładunku 'od brzegu do brzegu' jak np. pustaki, kegi? Naczepa firanka. Nigdy tego nie stosowałem. Czy zdaje to egzamin? Teoretycznie deska jest usztywniona i trzyma ładunek.

Autor:  KubaBiałystok [ 25 cze 2014, 0:00 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

W przypadku kegów jak magazynier obrotny albo sam poprosisz to postara się pokombinować tak żebyś miał dostęp do oczek i mógł za nie złapać pas, ale to tak z moich dotychczasowych obserwacji.

Autor:  Cyryl [ 25 cze 2014, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

z kegami, beczkami, skrzynkami z napojami większy problem od zabezpieczenia przed przesunięciem się, jest zabezpieczenie dla zachowania jednorodności ładunki, czyli po ludzku - przed rozwaleniem się.
przykłady ze strony Transport Information Service (TIS) poświęconej stratom w transporcie, ale też wypowiadają się tam specjaliści od zabezpieczania ładunków na co dzień pracujący przede wszystkim w BAG:

http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/2011/2011_08.htm

http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/2003/2003_10.htm

przeglądając tam przykłady (zdjęcia miesiąca) można wyczytać jakie kierowca popełnił błędy i w wielu przypadkach są wskazówki jak prawidłowo zabezpieczyć ładunek.

Autor:  speed_cars [ 09 lip 2014, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Witam, szukam dobrego sposobu żeby zabezpieczyć bale papieru. W przyszłym tygodniu mam podjechać do Świecia koło Grudziądza.

Autor:  Rossi [ 09 lip 2014, 17:05 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Znaczy się rolki? Ostatnia rolka dwa pasy na krzyż i jeżeli pierwsza nie stoi przy ścianie to też. To co pomiędzy po jednym, chyba, że ich wysokość 2 razy przekracza średnicę to też lepiej 2. Do tego maty i narożniki.

Autor:  speed_cars [ 09 lip 2014, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Chodzi o Rolki papieru. To jest paskudny ładunek, trzeba uważać na zakrętach.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 09 lip 2014, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

A te rolki to mają być na stojąco, wzdłużnie czy na tocznej bo spora różnica jest.

Autor:  Rossi [ 09 lip 2014, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

W większości na Świeciu ładują na stojąco, a jak już na leżąco to przeważnie na naczepy DLSu, które są do tego przystosowane.

Autor:  dies_nefastus [ 11 lip 2014, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Chodzi o Rolki papieru. To jest paskudny ładunek, trzeba uważać na zakrętach.
Nawet wioząc jedno pudełko ptasich mleczek musisz uważać na zakrętach.
Lekceważenie i wiara w swoje możliwości powoduje, ze często gęsto kierowcy kładą zestaw do rowu. I wcale nie jest ot cysterna lub auto załadowane belami papieru.

Autor:  Pawełeczek [ 12 lip 2014, 8:11 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

A ja wczoraj spotkałem "starego zawodowego kierowcę", który ładował dosyć ciężki i wysoki towar zapinając WSZYSTKIE PASY W KIERUNKU KABINY i ni jak nie dał sobie przetłumaczyć, że to nie jest zbyt dobre rozwiązanie :roll: A w ogóle to twierdził, że żadnego towaru nie trzeba spinać... bo trzeba wcześniej hamować i łagodnie wchodzić w zakręty i nic się wtedy nie stanie :mrgreen:

Autor:  Mikuś [ 12 lip 2014, 10:51 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
A ja wczoraj spotkałem "starego zawodowego kierowcę", który ładował dosyć ciężki i wysoki towar zapinając WSZYSTKIE PASY W KIERUNKU KABINY i ni jak nie dał sobie przetłumaczyć, że to nie jest zbyt dobre rozwiązanie :roll: A w ogóle to twierdził, że żadnego towaru nie trzeba spinać... bo trzeba wcześniej hamować i łagodnie wchodzić w zakręty i nic się wtedy nie stanie :mrgreen:
I z pewnością więcej km zrobił od Ciebie i przewiózł towaru w taki sposób.
To co tu niektórzy piszą to wygląda mi jak by wcale nie jeździli, 500 pasów,maty,wyliczenia wytrzymałości,dobre to było na kwalifikacji, 2 tygodnie jazdy wystarczyło by pokazać mi że to wszystko można sobie w tyłek wsadzić.
Prawda taka że 3/4 kierujących pas zakłada tylko dla ozdoby,choć sam miałem do dyspozycji dużo pasów to niekiedy towar zabezpieczyłem od tak.Nie wspomnę o matach gdzie na początku kariery kładłem je na naczepę,2 kiermanów podeszło i wózkowy i tekst typu "co to ku*** jest,to jednak na prawdę istnieje" i śmiech starych patrząc na młodego kierowce.

Autor:  dies_nefastus [ 12 lip 2014, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
I z pewnością więcej km zrobił od Ciebie i przewiózł towaru w taki sposób.
To co tu niektórzy piszą to wygląda mi jak by wcale nie jeździli, 500 pasów,maty,wyliczenia wytrzymałości,dobre to było na kwalifikacji, 2 tygodnie jazdy wystarczyło by pokazać mi że to wszystko można sobie w tyłek wsadzić.
Prawda taka że 3/4 kierujących pas zakłada tylko dla ozdoby,choć sam miałem do dyspozycji dużo pasów to niekiedy towar zabezpieczyłem od tak.Nie wspomnę o matach gdzie na początku kariery kładłem je na naczepę,2 kiermanów podeszło i wózkowy i tekst typu "co to ku*** jest,to jednak na prawdę istnieje" i śmiech starych patrząc na młodego kierowce.
Widzę, ze Ci się broda wkręca w pedały, tyle już jeździsz ciężarówka...

Cytuj:
Prawda taka że 3/4 kierujących pas zakłada tylko dla ozdoby,choć sam miałem do dyspozycji dużo pasów to niekiedy towar zabezpieczyłem od tak.
Obrazek

Autor:  Mikuś [ 12 lip 2014, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

W tym zawodzie kopa w dupę dostajesz od samego początku,czy stary czy młody jednakowo robisz robotę.

Z tymi obrazkami na e transport,bo chyba stamtąd Cie przywiało.

Autor:  dies_nefastus [ 12 lip 2014, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
W tym zawodzie kopa w dupę dostajesz od samego początku,czy stary czy młody jednakowo robisz robotę.

Z tymi obrazkami na e transport,bo chyba stamtąd Cie przywiało.
Nie no Mikuś przepraszam. Poniosło mnie. Masz racje. Zabezpieczanie ładunku to kwas i lipa. Inni kierowcy się z Ciebie śmieją, a to nic przyjemnego prawda?
Ja sam zabezpieczam towar w kominiarce, żeby nikt mnie nie rozpoznał.

Autor:  Edler [ 12 lip 2014, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Tak się tylko mówi ale z czym by się nie jeździło to zawsze są jakieś niebezpieczeństwa, np. załadunek na podwójną podłoge w chłodni. Nigdy tego nie robiłem ale widziałem zdjęcia jak z górnego pokładu pospadały palety z żelkami Haribo.... Podstawowym narzędziem do zabezpieczania ładunku jest mózg, reszta to dodatek :)

Autor:  jabson [ 12 lip 2014, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Odp: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Tak się tylko mówi ale z czym by się nie jeździło to zawsze są jakieś niebezpieczeństwa, np. załadunek na podwójną podłoge w chłodni. Nigdy tego nie robiłem ale widziałem zdjęcia jak z górnego pokładu pospadały palety z żelkami Haribo.... Podstawowym narzędziem do zabezpieczania ładunku jest mózg, reszta to dodatek :)
Święte słowa. Widać, że studia nie poszły na piwo tylko do głowy.
Tak w temacie to mnie nikt sposobu zabezpieczania nie uczył. Często dobrze jest pomyśleć czy zapytać. W Świnoujściu spotkałem się z tzw. mistrzem załadunku który wytłumaczył jak mam załadować i zabezpieczyć ładunek. Bardzo mi się to podobało

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Autor:  kenji [ 12 lip 2014, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Mikuś, jeżeli nie jesteś trolem, to jesteś idiotą. Jak za autorytet bierzesz krajówkarzy z magnumek to twoja sprawa - takie zachowania to patologia. Załóż pasy "dla ozdoby", zapomnij o gumach i pojedź do naszych braci Niemców, a na pewno zostaniesz doceniony :mrgreen:
Cytuj:
Cytuj:
Podstawowym narzędziem do zabezpieczania ładunku jest mózg, reszta to dodatek
Guuuzik prawda. Podstawowymi narzędziami są pasy i maty i cały szereg innych belek, kątowników itp. I dopiero wtedy przydaje się mózg, żeby wszystko zostało użyte z głową.

Autor:  zzx [ 12 lip 2014, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Mikuś, jeżeli nie jesteś trolem, to jesteś idiotą. Jak za autorytet bierzesz krajówkarzy z magnumek to twoja sprawa - takie zachowania to patologia. Załóż pasy "dla ozdoby", zapomnij o gumach i pojedź do naszych braci Niemców, a na pewno zostaniesz doceniony :mrgreen:
Cytuj:
Cytuj:
Podstawowym narzędziem do zabezpieczania ładunku jest mózg, reszta to dodatek
Guuuzik prawda. Podstawowymi narzędziami są pasy i maty i cały szereg innych belek, kątowników itp. I dopiero wtedy przydaje się mózg, żeby wszystko zostało użyte z głową.
wcale nie trzeba jeździć za granicę by wiedzieć jak należy zabezpieczyć ładunek.

Autor:  Jorguś [ 12 lip 2014, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Jak za autorytet bierzesz krajówkarzy z magnumek to twoja sprawa.
No wiesz, najgorsi to są ze Scanii :P

Strona 32 z 45 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/