wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Iveco Stralis
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=547
Strona 3 z 9

Autor:  Pazdz [ 25 cze 2006, 20:39 ]
Tytuł: 

Wyglad napewno inny, bo Stralis ma bardzo opływowy kształt kabiny, co z resztą mi sę podoba (jak globki aut z USA). A reszta opini jest subiektywna a takich się nie podważa ani się nie polemizuje. Ale oczywiście mam takie samo zdanie jak TY na temat Stralisów, pomimo iz już od dłuższego czasu nie mam z nimi styczności. :wink:

Autor:  ŁukaszTEMA [ 25 cze 2006, 20:40 ]
Tytuł: 

Chciałbym się przywitać poniewaz jestem tu nowy.
Jestem użytkownikiem Stralisa od 2 lat jezdzi nim moj tata poniewaz mi troszke jeszcze brakuje do prawa jazdy.

Jestesmy bardzo zadowoleni ze Stralisa mamy 480 konny silnik, kabine Active Space, naczepe Schmitz.

Obecnie jezdzimy w firmie TEMATRANS POLAND o ktorej ktos widze juz wspomnial.

POZDRAWIAM!

Autor:  ARTURROTRUCKER [ 18 lip 2006, 11:21 ]
Tytuł: 

Ja słyszałem, że straliski najlepiej radzą sobie w terenach górskich. Niestety przetestować tego do końca nie mogę, bo my tylko po PL śmigamy naszymi, a w góry to jakieś 2 razy na tydzień, i rzadko zdarza się żebym mógł pojechać, bo szkoła i inne obowiązki, ale jeśli ma ktoś doświadczenia z jazdy po terenach górskich stralisem, to chętnie przeczytam :wink: Pozdrawiam

Autor:  łukasz [ 18 lip 2006, 12:33 ]
Tytuł: 

A w Stralis-ie wprowadzono zmodernizowane jednostki...Czytałem w niemieckim Trucker jest test porównawczy MAN TG-A 440 XLX,MB ACTROS 1844 Power-Shift,SCANIA R420 Highline,IVECO STRALIS 450!AS...Wszystkie modele są w automatach i EURO-5!Podobno sprawozdanie z tego testu ma być w następnym Polskim Trakerze,bo brali w nim udział...Poszukam więcej info na temat zmienionych jednostek IVECO

Autor:  ciezarowka [ 18 lip 2006, 14:05 ]
Tytuł: 

Kolego firma IVECO jest specjalista w silnikach, choć maja mniejszy moment obrotowy to i tak sobie nieźle radzą w górach. Pojazdy tej marki uzyskują duże prędkości podjazdowe pod gore. I z tego Włoch słynie.

Autor:  Cyryl [ 18 lip 2006, 14:12 ]
Tytuł: 

a ja myślałem, że Włochy słyną z makaronu, lub pizzy.

siniki Iveco mają turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co pozawala na jej większą wydajność przy niższych obrotach silnika, więc to jest powodem dobrej jazdy w terenie górzystym.

Autor:  łukasz [ 19 lip 2006, 14:37 ]
Tytuł: 

IVECO przez długi czas miało opinię samochodu prostego,taniego no i trochę zawodnego... :( Ale zawsze słynęlo z swego pokonywania gór-wychodziło im to bardzo dobrze :lol: A teraz rodzina STRALIS wniosła nową świeżość-auta te są w miarę tanie,raczej niezawodne,no już raczej nie proste bo wysoce skomputeryzowane-ale jedno pozostało bez zmian....Nadal bardzo dobrze radzą sobie w terenie górzystym,mimo nie kiedy mniejszej mocy i mniejszym momencie obrotowym... :mrgreen:

Autor:  ciezarowka [ 20 lip 2006, 8:45 ]
Tytuł: 

Jest dużo tekstów negatywnych wśród kierowców na IVECO, ale to tylko jest spowodowane niewiedza i brakiem jazd włoskimi ciężarówkami, fakt nigdy jakością nie dorówna do Szwedów czy holendra. Po prostu to jest spowodowane tym, że to dosyć młodą marką, a wybiła się na rynku światowym. Miałem okazje pojeździć trochę włoskimi ciężarówkami i nigdy nie powiem, że to zły pojazd, chociaż maja kilka niedociągnięć.

Autor:  Cyryl [ 20 lip 2006, 9:22 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...więc zależy mi na dobrym zdaniu o tym samochodzie :wink: Pozdrawiam
a mi zależy na obiektywnej opini.

[ Dodano: Czw, 20.07.2006, 9:35 ]
Cytuj:
... Po prostu to jest spowodowane tym, że to dosyć młodą marką, a wybiła się na rynku światowym...
oczywiście Iveco powstało w 1975 jednak jest w prostej linii kontynuacją Fiata, który w momencie powstania Iveco zaprzestał swojej produkcji pojazdów ciężarowych.
łącznie więc Iveco ma ponad 100 lat tradycji budowy samochodów ciężarowych, a nawet wozów bojowych (np.:Autoblinda Fiat 611). ciężarówki Fiata były lwią częścią taboru naszego PEKAES-u w latach '60-70-tych.

Autor:  łukasz [ 27 lip 2006, 21:44 ]
Tytuł: 

Kupiłem sobie dziś nowego Polskiego Trakera i jest tam rzeczywiście relacja z testu 4 ciężarówek Euro-5 przeprowadzonego za naszą zachodnią granicą i oprócz zmian z silnikami zauważyłem w STRALIS-ie całkowicie nowe lusterka zewnętrzne i nowe sterowanie Euro Tronic-kiem...Jest teraz ono przeniesione na kolumnę kierownicy-jak to czyni większość producentów obecnie i przyciski sterowania powędrowały jeszcze na deskę rozdzielczą i bardzo łatwo je dostrzec bo wyróżniają się jasnymi klawiszami...Jeszcze jedno jest ciekawe zdjęcie z aranżacjami zamiast górnego łóżka...Podobają mi sie te zmiany w IVECO i polecam najnowszego Polskiego Trakera bo jest oprócz tego testu wiele ciekawy rzeczy-kupujcie... :mrgreen: :D 8)

Autor:  Pazdz [ 28 lip 2006, 15:22 ]
Tytuł: 

Cytuj:
i polecam najnowszego Polskiego Trakera bo jest oprócz tego testu wiele ciekawy rzeczy
Ta nawet nasza koleżanka z forum, ale nie róbmy OT.


Muszę poczytać ten artykuł, gdyż jestem ciekawy jak IVECO wypadło w tych (tandetnych) testach na tle konkurencji.

Autor:  łukasz [ 28 lip 2006, 17:52 ]
Tytuł: 

No raczej niestety nie zachwyciło... :( Ale to dziwne,że w tabelce z punktacją poszczególnych zespołow takich jak:silnik,skrzynia,kabina,kokpit,sprzęgło czy inne tego typu IVECO nie zajęło ani razu pierwszego miejsca,co gorsza nawet nie było 2...Ale jeden cytat z PT mi sie podobał:''Cursor generował po naciśnięciu kick-down taką moc,że ''460'' nie mogła odskoczyć od sterowanego zmienną geometrią...A chodziło o porównanie z DAF-em 105 460 SC z IVECO na trasie biegnącej przez Alpy i przełęcz Brenero...A co do koleżanki Katarzyny to obecnie wypoczywa w górach... :mrgreen:


Wiem, że wypoczywa w górach. Dzisaj zaliczyła GIEWONT. :mrgreen: :lol:

Autor:  transport_express_gmbh [ 05 sie 2006, 0:27 ]
Tytuł: 

Sprawdzone rozwiązania. Iveco Stralis (2002-2005).

Stralis zastąpił w ofercie Iveco modele EuroStar oraz EuroTech. Z poprzednikami łączą go znane, trwałe jednostki napędowe, a odróżniają - wyższa jakość wykonania i niezawodność.

Iveco Stralis dostępny jest jako ciągnik siodłowy w konfiguracjach napędowych 4x2, 6x2 i 6x4 oraz jako podwozie pod zabudowę z układem napędowym 6x2. Ciągniki mogą mieć jeden z dwóch rozstawów osi - 3,65 lub 3,8 m, a podwozia jeden z trzech rozstawów: 4,5, 4,8 lub 5,1 m.

Pojazdy wyposażane są w cztery typy kabin. Ciężarówki przeznaczone na dalekie trasy mają podwyższoną, sypialną szoferkę Active Space (jej szkielet jest taki sam, jak w modelu EuroStar). Samochody do transportu krajowego mają kabiny sypialne Active Time (w wersjach z niskim lub wysokim dachem) lub dzienne, krótkie szoferki Active Day. Kierowcy Stralisów chwalą czytelną, łatwą w obsłudze deskę rozdzielczą, a wśród zalet wnętrza często wymieniają wygodny, pneumatyczny fotel kierowcy. Zastrzeżenia budzi natomiast jakość materiałów wykończeniowych. Podobnie jak w EuroTechu i EuroStarze kabiny Stralisa wykończono łatwo rysującymi się, szybko płowiejącymi plastikami. Materiały są jednak lepiej spasowane i nie hałasują podczas jazdy, jak w poprzednikach. W Stralisie często dochodzi do defektów pompy sterującej hydraulicznym siłownikiem odchylającym kabinę. W niektórych egzemplarzach na kabinach pojawia się też korozja.

Do napędu Stralisów służą znane, sześciocylindrowe, rzędowe turbodiesle Cursor 10 i Cursor 13. 10,3-litrowa jednostka występuje w wersji 400- i 430-konnej, a 13,9-litrowy motor osiąga moc 480 lub 540 KM. Silniki są trwałe. W Stralisach wyeliminowano problemy z elektroniką sterującą wtryskiem, jakie nękały EuroTechy i EuroStary. Sporadycznie zdarzają się jednak kłopoty z komunikacją z komputerem serwisowym.

Ciągniki i podwozia mają zawieszenie mechaniczne z przodu i pneumatyczne z czterema miechami powietrznymi z tyłu. Podwozia dostępne są również w wersji z pełnym zawieszeniem pneumatycznym. W zawieszeniu Stralisów najczęściej wymieniać trzeba sworznie i drążki przedniego stabilizatora oraz tuleje w zwrotnicach. Tylne zawieszenie praktycznie nie sprawia problemów, podobnie jak skrzynie biegów i układy hamulcowe.

Plusy

Trwałe jednostki napędowe i skrzynie biegów. Czytelna deska rozdzielcza. Wygodny, pneumatyczny fotel kierowcy.

Minusy

Problemy z komunikacją z komputerem serwisowym. Korozja kabiny. Niska jakość materiałów użytych do wykończenia szoferki.

Moim skromnym stanie plusy tego auta sa o wiele bardziej stanowcze i są bardziej na jego korzyść a te minusy to po prostu kosmetyka niema rzeczy idealnych.Dla mnie Stralis jest bardzo dobra cięzarówką a ci co sądzą inaczej no cóż niewiedza co dobre.pozdrawiam serdecznie

Autor:  Cyryl [ 09 sie 2006, 13:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...Stralis zastąpił w ofercie Iveco modele EuroStar oraz EuroTech. Z poprzednikami łączą go znane, trwałe jednostki napędowe, a odróżniają - wyższa jakość wykonania i niezawodność...
żadne auto nie jest wyprodukowane jako nowe z powietrza. zmiany w konstrukcji pojazdu następują wolno i najczęściej niezauważalnie. większość zmian zachodzi w podzespołach niewidocznych i EuroStar przeszedł już wiele zmian, także ostatni model jest pojazdem zupełnie innej generacji niż pierwszy.
jednak po pewnym czasie zmiany muszą również dotknąć konstrukcji kabiny.
w większości przypadków te zmiany zachodzą w miarę równomiernie, jednak zdarzają się zabawne dziwolągi.
niech przykładem będzie ostatni model Renault Mildlinera, który miał nowoczesne podwozie i zespół napędowy natomiast kabina pachniała latami '70-tymi.

Autor:  Pazdz [ 22 sie 2006, 21:42 ]
Tytuł: 

Nom piekny Stralis. Ale zapewne z rocznika 2005 i wyposażony w 480KM. Bo "10" z serii mojego ojca była z 2003 i na osłonie przeciwsłoneczniej był napis "TRUCK OF THE YEAR 2003". :wink:

Autor:  piontrus [ 17 wrz 2006, 13:22 ]
Tytuł:  Stralis do bani

No widzę same pozytywne komentarze pod adresem iveco stralis!!!!Jeździ ktoś tym autkiem??????????Nie no to Wam coś powiem do bani ten samochód jest!!!Mój ma 220 tyś przebiegu i:uszczelki przy szyber daszku do bani mam pelno zaciekow przy pod sufitce i to nie ladnie wyglada od srodka mozecie mi wierzyc na slowo,uszczelki przy bocznych dzrzwiach do bani jak pędzisz pod wiatr to słyszysz wszystko w środku coś w rodzaju przeciągu.Ciągłe problemy z komputerem sterującym,najczęstsze błędy to EBS,EDC,EUROTRONIC,możecie się kiedyś zdziwić gdy na drodze z nie wiadomych przyczyn auto po prostu zdusi sie i zgasnie,miesiąc po wymianie wszystkich filtrów oczywiście i na pusto!!!!Samochód nie dopracowany zresztą każdy kto nim jeździ to wie poza tym ,że faktycznie po górach nie ma praktycznie sobie równych,no i jest bardzo oszczędny przy pełnym ładunku po równinie potrafi spalić nawet 27 litrów,a no i jeszcze przestrzeń w środku(ja jeżdżę wersją jednoosobową-jeden fotel,jedno wyro).To chyba tyle pozdro
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

ten samochód znajdziecie na tej stronie

http://ricoe.dedenet.de/cms/index.php?i ... 1&seite=$5

Autor:  ACM [ 18 wrz 2006, 20:34 ]
Tytuł: 

Według mnie Stralisy to ciężarówki dla których najważniejsze sa koszty a nie jakość wykonania i wygoda kierowcy. Myślę, że lepiej wydac troche więcej i mieć np. premiumke route znacznie lepsze wykonanie i komfort w końcu ciężarówka to nasz drugi dom więc nie ma sensu na tym oszczędzać.
POZDRAWIAM

Autor:  Matez [ 27 wrz 2006, 21:04 ]
Tytuł: 

O to Stralis z Pekaesu,foto zrobione na stacji przy zakładach azotowych "Anwil"
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Jeśli ktoś chce na tapetke,napisać na gg ; )

Autor:  Łukasz Traker [ 22 paź 2006, 10:27 ]
Tytuł: 

Kiedyś w zastępstwie za innego szofera zrobiliśmy Francje Stralisem 480 Active Space i powiem że całkiem przyjemne autko, co prawda automat pozostawia wiele do życzenia ale biorąc pod uwage całość to udany samochód i z tego co widze robi większą kariere niż poprzednicy...

Niedawno słyszałem że są zacieki od szyberdachu, w 4 na 6 egzemplaży w firmie :roll:

Autor:  Krzysieek [ 22 paź 2006, 15:52 ]
Tytuł: 

Iveca zawsze miały problemy z zaciekami, wiem z własnego doświadczenia, bo u ojca w firmie są same iveca i dużo jest zalanych, tak samo psują się te szyberdachy, nie wiem, to jakiś taki mankament tych aut!

Strona 3 z 9 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/