Strona 18 z 28 [ Posty: 550 ] Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2028 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2009, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A ja mam takie pytanie bo zawsze mnie to zastanawiało jak jest realizowany wysuw ramienia dźwigu :?: za pomocą siłowników czy za pomocą jakieś liny i bloczków :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 gru 2009, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

jest realisowany i za pomoca lin, rolek jak i silownikow. w mniejszych zurawiach masz wszystkie sekcje przepasane linami tak ze silownik ktory sie wysuwa naciska na te liny i wszystkie sekcje wysuwaja sie rownoczesnie. w wiekszych zurawiach , szczegolnie tych powyzej 100 ton jest wewnatrz wozek z silownikiem ktory jezdzi miedzy sekcjami , blokuje sie , wysuwa sekcje i blokuje ja. i tak po kolei kazda sekcje.
roznica jest taka ze w pierwszym przypadku teleskopowanie odbywa sie szybciej ale srodek ciezkosci wysiegnika przenosi sie ku gorze przy maksymalnie wyteleskopowanym wysiegniku poniewaz na calej dlugosci masz wewnatrz liny i rozsuniety silownik. W tym drugim przypadku teleskop jest pusty wewnatrz bo po wyteleskopowaniiu wozek z silownikiem zjezdza na dol. daje to wieksze mozliwosci udzwigu na dalszych wysiegach bo masa wysiegnika jest mniejsza w gornej czesci a i srodek ciezkosci polozony jest nizej.

w zurawiach DS 0101 w wersji z teleskopem byly 2 wersje teleskopowania, we wczesniejszych byl silownik ktory wypychal sekcje a w pozniejszych lina nosna wysuwala sekcje poprzez oparcie zblocza o szczyt wysiegnika a po wysunieciu sekcja byla blokowana. z tego co pamietam 2 wajha od prawej sluzyla do blokowania i odblokowywania swoznia. przyjzyj sie kiedys takiej maszynie ze ma specyficznie skonstruowane zblocze i glowe wysiegnika

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 31 gru 2009, 4:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Ze spisu treści wynika , że troche ciekawych rzeczy tam jest , przeglądał ktoś tę książkę? :roll:
http://www.budownictwo.infoksiazka.pl/k ... dnych.html


Post Wysłano: 31 gru 2009, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 31 gru 2009, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi
Ja tę książkę mam, powiem ze wszystko w niej jest. Co prawda nie jestem operatorem dźwigu ale kupiłem ją tak z ciekawości. :wink:


Post Wysłano: 01 sty 2010, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
Cytuj:
http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi
Ja tę książkę mam, powiem ze wszystko w niej jest. Co prawda nie jestem operatorem dźwigu ale kupiłem ją tak z ciekawości. :wink:
Dzięki włąsnie ją zamówiłem. Też nie jestem operatorem, traktuję to bardziej jako hobby, modelarstwo, więc chce to wszystko poznać nie tylko z opowiastek ( często wymyślonych) ale pod względem technicznym. Chociaż czasem zdarzają mi się rozładunki z "góry" ostatnio na stadionie. :)


Post Wysłano: 18 sty 2010, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2009, 17:33
Posty: 22
GG: 0
Samochód: IVECO DAILY 35c14

Tu jest duży dzwig www.kran.com.pl udżwig750 t


Post Wysłano: 18 sty 2010, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ich strona robi ogromne wrażenie, dawno nie widziałem tak dopracowanej strony.

Polecam galerie, naprawde jest nie byle jaka i widać w akcji ten 750t, szczególnie przy montażu elektrowni wiatrowej, niesamowita technika.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
Tu jest duży dzwig http://www.kran.com.pl udżwig750 t
funkcja szukaj Twoim przyjacielem :roll: jakbys poczytal troche na tym forum to niejednokrotnie bylo o tej stronie i sprzecie tej firmy

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 23 sty 2010, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Witam
Mam pytanie, czy w nowoczesnych żurawiach samochodowych posiadających podczepiane przeciwwagi, dopuszcza się takie same obciążenie gdy wysięgnik jest nad kabiną , z boku pojazdu i z tyłu pojazdu, czy jednak jest jakaś zależność , że nad kabiną i z boku może podnieść mniej? Wiem że w starych prymitywnych żurawiach gdzie przeciwwagą był w zasadzie tylko ciężar samochodu a właściwie silnika i przodu pojazdu , praca z obciążeniem nad kabiną tzn. z przodu pojazdu była nie dopuszczalna . Z boku pojazdu dopuszczalny udzwig też był mocno ograniczony. Jak to się ma do nowoczesnych żurawi , gdzie jak wiadomo balast podwieszany jest z tyłu i obraca się razem z ramieniem. Czy obciążenie może być takie same w każdym polu pracy?


Post Wysłano: 23 sty 2010, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

sprawa podstawowa-mylisz udżwig zurawia i jego stateczność- a to zupełnie odrębne zagadnienia...
żurawie samochodowe mają taki sam udżwig w opisanym w DTR polu pracy,tzn:
np.adk070(mój :mrgreen: )ma zakres pracy 360stopni-i charakterystyka udzwigu jest taka sama,niezaleznie od usytułowania wysięgnika,ale przy pracy z boku i nad kabiną zmniejsza się stateczność żurawia...
niewiele żurawii samochodowych ma taki zakres pracy..przeważnie bylo to 270stopni(czyli przednie podpory były granicą)...
w sytauacji gdy jest rozstawiony taki zuraw(360st.)można wyjechać( :wink: ) podwoziem spod ramy żurawia..i będzie nadal zdolny do pracy(nie w takim zakresie jak opisuje to dtr)
jesli chodzi o żurawie samojezdne,sprawa wygląda troszkę inaczej...raczej wszystkie są budowane z myślą aby pracowały w zakresie 360st,ale tam bardzo wielka rolę gra podwozie(stworzone właśnie pod kątem konkretnego zurawia)które jest nieodzowna częścią zurawia...
tak więc prawa fizyki są nadal takie same..tylko rozwiązania,żeby je troszkę oszukać,się zmieniają...


Post Wysłano: 23 sty 2010, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
sprawa podstawowa-mylisz udżwig zurawia i jego stateczność- a to zupełnie odrębne zagadnienia...

np.adk070(mój :mrgreen: )ma zakres pracy 360stopni-i charakterystyka udzwigu jest taka sama,niezaleznie od usytułowania wysięgnika,ale przy pracy z boku i nad kabiną zmniejsza się stateczność żurawia...
..
Ok rozumiem że udżwig to zupełnie co innego, ale pomijając kwestie wysokości wysięgnika, kąta położenia wysięgnika ,wiatru i całej masy innych czynników to właśnie ciężar podnoszony ma największy wpływ na stateczność i moment wywracający czy tak? Stąd moje wcześniejsze pytanie ,oczywistą sprawą jest że w samojezdnych podwozie jest integralną częścią żurawia ( to nie wieżowiec :lol: ). chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ? inaczej mówiąc , czy podnosząc ten sam ciężar z boku czy z przodu nie wywrócę żurawia?


Post Wysłano: 23 sty 2010, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ?
tak
Cytuj:
inaczej mówiąc , czy podnosząc ten sam ciężar z boku czy z przodu nie wywrócę żurawia?
nie wiem(pytanie bez sera :mrgreen: )


Post Wysłano: 23 sty 2010, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
Cytuj:
chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ?
tak
Podrąże temat dalej :> to czemu zabrania się w starszych typach, podnosić nad kabiną i ze zmniejszonym obciążeniem z boku skoro piszesz , że dla zakresu 360st obciążenie może być takie same :roll: coś tu nie kumam :?


Post Wysłano: 23 sty 2010, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

marcinie...mając uprawnienia do obsługi zurawii poznajesz m.in. wiadomości z zakresu sił fizyki działających na żurawie(wszystkie)...pózniej dostajesz robotę na żurawiu X i zaznajamiasz się z jego DTR!! ...i tam masz napisane szczegóły dotyczące danego typu!!
PRZYKŁAD:
popularna "pszczoła"(star660) żuraw żsh-6-
-kąt pracy bez podpór-180st.
-kąt pracy z podporami-270st.
a ze szkolenia masz wiedzieć,że w przypadku podnoszenia np. 6 ton z tyłu zurawia i obrocie w lewo(np. na cięzarówkę)mozesz się spodziewać,że możesz się wywrócić(masz większe prawdobodobieństwo niż z tyłu)...
po prostu konstrukcja jednych żurawii pozwala na pracę w róznych zakresach...w samochodowych ograniczeniem jest też podwozie samochodowe...w samojezdnych to nie występuje,bo podwozie jest budowane specjalnie do danego zurawia,a np. star660 czy też jelcz nie był budowany z myślą tylko o dżwigu...dlatego samochodowe mają takie ograniczenia...
Cytuj:

Podrąże temat dalej :> to czemu zabrania się w starszych typach, ze zmniejszonym obciążeniem z boku skoro piszesz ,
nikt tego nie zabrania!!
po prostu obciążanie i praca ,gdy wysięgnik znajduję się z tyłu jest KORZYSTNIEJSZE ,bo krawędż wywrotu przechodzi przez tylne podpory...
natomiast zabranianie pracy nad kabiną wynika z tego,że konstrukcja wysięgnika jest taka,ze towarem uderzyłbyś w kabinę...tylko w tak skonstruowanych żurawiach samochodowych są takie zakazy....


Post Wysłano: 24 sty 2010, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

o zakresie pracy zurawia decyduje rozklad podpor. w starych zurawiach mozliwosc umieszczenia podpor podyktowana byla rozkladem naciskow na osie podczas jazdy ich imiejscowienie oraz ograniczona iloscia osi przez co podpory wypadaly za przednia osia co dawalo duza mase przed podporami bo miedzy innymi silnik z zespolem napedowym znajdowwal sie w przedniej czesci. W starszych zurawiach zachodniej produkcji np Coles zastosowane byly w celu poprawy statecznosci przy pracy przez przod , dodatkowe podpory pod podwoziem zaraz za kabina kierowcy przed przednia osia. w nowszych zurawiach rozklad mas i umiejscowienie podpor w wiekszosci mniejszych zurawi zaraz za kabina daje mozliwosc stabilnej pracy dookola zurawia.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 24 sty 2010, 16:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
o zakresie pracy zurawia decyduje rozklad podpor. w starych zurawiach mozliwosc umieszczenia podpor podyktowana byla rozkladem naciskow na osie podczas jazdy ich imiejscowienie oraz ograniczona iloscia osi przez co podpory wypadaly za przednia osia co dawalo duza mase przed podporami bo miedzy innymi silnik z zespolem napedowym znajdowwal sie w przedniej czesci. W starszych zurawiach zachodniej produkcji np Coles zastosowane byly w celu poprawy statecznosci przy pracy przez przod , dodatkowe podpory pod podwoziem zaraz za kabina kierowcy przed przednia osia. w nowszych zurawiach rozklad mas i umiejscowienie podpor w wiekszosci mniejszych zurawi zaraz za kabina daje mozliwosc stabilnej pracy dookola zurawia.
Dzięki teraz już z rozumiem 8) chodzi tak naprawde o rozkład mas, co wydawało się oczywiste.
Może będe miał rozładunek na stadionie to popytam chłopaków dokładniej .


Post Wysłano: 24 sty 2010, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

ja myślę hans,że zamieszanie wynika z tego,że kolega marcin potraktował starsze(miał na myśli samochodowe)i nowsze(samojezdne) na równi...a tu już kłania się czytanie poprzednich postów :>
ja wystarczy,że spojrzę na fotkę i widzę jaki ma zasięg pracy...hans powiedz czyż nie?
marcin jesli zakumałeś to masz zagadkę-który ma ile?
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 19:15 przez gulin, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 24 sty 2010, 19:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

wiadomo, jak ktos robil to wie. wystarczy spojzec gdzie sa przednie podpory. ale tak jak pisalem. sa niektore zurawie ktore pomimo ze przednie podpory maja cofniete to wystepuje cos takiego jak podpory pod podwoziem ktore zapewniaja w takim ukladzie prace przez przod.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 24 sty 2010, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

ty nie bierzesz udziału hans w tej zagadce!!! :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 18 z 28 [ Posty: 550 ] Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2028 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: